פנייה ליועמ”ש: הורה לראשל”צ לחדול מלקחת חלק בתעמולה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש והגישה קובלנה לועדת הבחירות המרכזית בקריאה להורות לרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, לחדול מלקחת חלק בתעמולת בחירות ולהימנע מכל הופעה ציבורית והשתתפות בכנסים במוסדות ציבור המזוהים עם מפלגה מסויימת
יוני גרין
ז' אדר התשע"ה / 26.02.2015 19:53

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה’) ליועמ”ש והגישה קובלנה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה להורות לרב יוסף לחדול מלקחת חלק בתעמולת בחירות. פניית התנועה נעשתה בעקבות פרסומים שפורסמו, בהם, לטעמם, בשיעור השבועי האחרון שהעביר הרב יוסף רמז לקהל מאזיניו בדבר ההצבעה הרצויה, לתפיסתו, בבחירות הקרובות.

הרב יוסף עתיד לשהות בשבת הקרובה בעיר נתיבות, ולפי דברי מגישי העתירה, מהפרסומים נראה כי שהייה זו אינה תמימה, אלא צופנת בחובה מסר פוליטי ברור – תמיכה בש”ס על-פני מפלגת יחד.

התנועה מדגישה כי גם אם כוונת הרב יוסף לשהות בשבת הקרובה בנתיבות אינה מהווה כלל, מבחינתו, אמירה פוליטית, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על-ידי הציבור יש בכך משום תעמולת בחירות משתמעת ועל הרב יוסף להימנע ממנה. התנועה מוסיפה ומדגישה כי אף אם דבריו של הרב יוסף לא ציינו במפורש את שם המפלגה בה הוא תומך, העובדה כי הציבור הבין את מסרו המרומז מספיקה כדי להעיד על כך שזוהי תעמולת בחירות אסורה.

הרב יוסף מכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול- פעילות פוליטית של דיין פוגעת באמון הציבור בדיינות, אך לא רק בה: היא פוגעת באמון הציבור ברשות השופטת כולה, שהדיינות היא חלק ממנה ובציפיותיו של הציבור הישראלי, כי ההכרעה השיפוטית תהא ללא נטיות וניטראלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות