מקלב: לפיד העמיק ביהירות וברוע את מצוקת הדיור; מוזס: טוב שנזרק

ר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' תוקף את יאיר לפיד על רקע דו"ח מבקר המדינה: "אסור לציבור לשכוח ויש צורך מיידי לבא עימו חשבון" • מוזס: "במקום לפתור בעיות מכר ססמאות"
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 19:04

חבר הכנסת אורי מקלב מ’יהדות התורה‘ תוקף את יאיר לפיד על רקע דו”ח מבקר המדינה על משבר הדיור – ואומר: “דו”ח מבקר המדינה על אוזלת היד בטיפול בנושא הדיור בשנים האחרונות אינו מחדש דבר, והציבור בישראל יודע את האמת ויבוא חשבון עם מי שגרם לתוצאות הללו ויעשה הכל כדי שהכשל הזה לא יחזור על עצמו”.

מקלב תוהה: “כיצד יתכן ששר אחד, מול כל המומחים, נגד כל אנשי המקצוע וראשי הכלכלי, העמיק בעקשנות, ביהירות וברוע את מצוקת הדיור – ייקר את פתרונות הדיור והרחיק את הציבור מרחק רב מהאפשרות להגיע לדיור בר השגה. אסור לציבור לשכוח ויש צורך מיידי לבא עימו חשבון על כך.

“כולי תקווה שהדו”ח הזה יהיה גורם מרתיע אל מול מקבלי ההחלטות בעתיד, שיצטרכו לפתור את המצוקה”.

עוד הוסיף מקלב ואמר: “הציבור בישראל שבע מדו”חות וביקורת על העבר, שכן הוא רוצה פתרון: רק פעולה דרמטית של הממשלה שתכניסה ידה לכיסה ותקל בשיווק הקרקעות, בכוח העבודה ובמתן האשראי במשכנתאות. רק צעדים משולבים יחד יוכלו לפתור את המצוקה.

“על הממשלה להעמיד משרד ושר שיעסוק רק בנושא הדיור – וירכז את כל הסמכויות לשיווק, תכנון, בינוי ואת כל הקשור לפתרונות והקלות למצוקת הדיור שהולכת ומחריפה ומגיעה לממדים מסוכנים.

“רק הפשטת החסמים והבירוקרטיה והחלטה עיקשת שלא עוד להשית על ציבור רוכשי הדירות את העלות שרובה בנויה ממיסוי ומטרתה לחולל אפיק הכנסה נוסף על חשבונו של הציבור והצבת גורם מתכלל שיהיה אחראי לנושא יפתרו את נושא הדיור שהפכו  למצוקה הקשה ביותר בישראל”.

ח”כ אליעזר מנחם מוזס אמר: “לא משנה כמה דוחות והסברים יונקפו על ידי הממשלה, כי הדבר היחיד שיוזיל את מחירי הדיור: הצפת השוק ובניה מסיבית. יש להוזיל את מחירי הקרקעות ולהפסיק לספסר בהן על חשבון הציבור”.

מוזס תקף את יו”ר יש עתיד ואמר: “לפיד מונה ליו”ר קבינט הדיור ובמקום לפתור בעיות מכר ססמאות. טוב שנזרק מתפקידו. יהדות התורה דרשה בעבר, ותדרוש גם בממשלה הבאה, מתן מענה ישים ומיידי. כללי השוק ברורים, ביצע מול ביקוש.

“רק היצע שיגבר על הביקוש יצליח לרסן את המחירים ויאפשר לזוגות הצעירים לרכוש קורת גג. המדינה לא תוכל להמשיך ולמכור קרקעות במחירים מופקעים. החגיגה הזו חייבת להיגמר.

“מינהל מקרקעי ישראל הודה פעמים רבות, כי בחמש שנים אחרונת היו הכנסותיו ממכירת קרקעות כ-50 מיליארד ש”ח! לו כל הכסף היה מופנה לטובת פתרונות דיור, מצבנו היה טוב בהרבה. הגיע הזמן לעצור את הגזילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות