בין המפלגות: ביינר, נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: AP)
בין המפלגות: ביינר, נתניהו וביידן, ארכיו | צילום: AP

שני סנאטורים בכירים מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב ייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו במהלך ביקורו בארה"ב בשבוע הבא, תוך שהם מזהירים שהפיכת יחסית ארה"ב-ישראל לסוגיה פוליטית יכולה לגרום "להשלכות ארוכות טווח", לדבריהם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הסנאטורים ריצ'ארד דרבין ודיאן פינשטיין אמרו כי הזמנת הדמוקרטים לפגישה עם ראש הממשלה נועדה "לשמור על הדיאלוג עם ישראל עם שתי המפלגות בקונגרס. המהלכים האחרונים מאיימים לפגוע בגישה הדו-מפלגתית כלפי ישראל, גישה התומכת בישראל ופגיעה בה מטרידה אותנו מאוד", כך על פי המסמך שהעבירו לחבריהם הדמוקרטים בגבעת הקפיטול.

דרבין נחשב לדמוקרט השני בחשיבותו בסנאט, הוא מכהן משנת 1992 והוא חבר בכיר בוועדת המודיעין שלו. ראש הממשלה נתניהו הוזמן לנאום בפני שני בתי הקונגרס ערב הבחירות על ידי דובר בית הנבחרים ג'ון ביינר, מבכירי המפלגה הרפובליקנית. בארה"ב נשמעה מאז ביקורת חריפה גם על הרפובליקנים שפועלים מאחורי גבו של הנשיא הדמוקרטי אובמה ומזמינים מנהיג זר ערב בחירות בארצו - וגם על נתניהו שקיבל את ההזמנה ביודעו את מערכת היחסים הפוליטית בארה"ב.

מאז שהוזמן נתניהו לנאום, בכירים דמוקרטים הודיעו שלא יגיעו לנאום. הבכיר שבהם הוא סגן נשיא ארה"ב ויו"ר הסנאט ג'ו ביידן, ואליו הצטרף בשבוע שעבר מזכיר המדינה ג'ון קרי שאמר כי "לא יהיה בעיר" בזמן נאום נתניהו.