ח”כ אשר: “נלחמנו כאריות. ח”כים מיש עתיד הלכו לטיפול פסיכולוגי”

בכינוס במודיעין עילית, הפתיע ראש העיר בנאום נלהב למרות המחלוקת עם צמרת דגל התורה: "למסור את הנפש למען המפלגה" • הגר"י זיכרמן תקף הפלג הירושלמי: "מי שפורש מהציבור ולא משתתף בבחירות, הרי הוא כמחריב את העולם"
נחמן גור
ה' אדר התשע"ה / 24.02.2015 00:43

הפתעה בכינוס שארגנו ‘פעילים למען דגל התורה’ במודיעין עלית: ראש העיר יעקב גוטרמן, המצוי בשנה האחרונה ביריבות עם צמרת תנועת דגל התורה, ובמיוחד עם ח”כ משה גפני, התייצב בכינוס למרות המחלוקת – ונשא נאום נלהב ומפרגן בפני מאות אברכים.

גוטרמן פתח את הכינוס, שהתקיים בבית המדרש ‘שיח יצחק’, ואמר כי ציבור האברכים “מבין יותר מכולם כי רק הנציגים שלנו נלחמים בחרוף נפש נגד הגזרות על עולם התורה”.  

גוטרמן ציין עוד, כי “החובה של כל אברך להיות ממושמע לציווי רבינו מרן ראש הישיבה. לא מספיק להצביע ליהדות התורה, אלא צריך למסור את הנפש למען המפלגה. כל אברך מסוגל להביא עוד שני קולות ועל ידי כך להפיל את לפיד הרשע”. 

אחריו נשא דברים הגאון רבי ישראל זיכרמן, רב שכונת ברפלד וחבר בד”צ ‘שארית ישראל’, על חשיבות הפעילות של ציבור האברכים – ותקף את הפלג הירושלמי: “איך אפשר לעמוד בצד כשרואים את גדולי וזקני הדור יוצאים למערכה. רבינו מרן ראש הישיבה זעק שהיה פה חילול ה’ בשנתיים האחרונות – ועכשיו הגיע הזמן לקדש שם שמיים.

“מי שפורש מהציבור ולא משתתף בבחירות, הרי הוא כמחריב את העולם ומחלל שם שמיים. בקלפי נמחה נגד עלבונה של תורה ונשים ג”.

חתם את הכינוס ח”כ יעקב אשר בנאום נסער: “אין ספק שהגזירות הקשות שניתכות עלינו מוצאות את כולם מהאדישות ומביאות להתלכדות הגדולה סביב הנהגת גדולי ישראל. כל אברך צריך להביא קול נוסף שלא מן המעגל הטבעי. 

אני הייתי עד כמה דמעות נשפכו בשנתיים האחרונות על ידי רבינו מרן ראש הישיבה שאמר בכאב: מה אכפת להם שאנשים לומדים? למה הם צריכים אותם? אנחנו מחויבים להביא למרן ראש הישיבה את המתנה הזאת. להגדיל את הנציגות”.

הוא הזהיר: “בקנדציה האחרונה פגעו המפלגות החילוניות בכל הדברים החשובים לציבור החרדי. אם לא נתעורר עכשיו יהיה מאוחר. והם עדיין מתכננים נגדינו עוד גזירות. רוצים לכלות אותנו. אם לא נהיה חזקים עם שמונה מנדטים, ויוכלו להקים קואליציה בלעדינו – המצב יהיה קשה”. 

אשר סיפר על הפעילות בקנדציה החולפת ואמר: “נלחמנו כמו אריות. לא היה יום אחד שלא לחמנו. היו חברי כנסת ביש עתיד שהלכו לטיפול פסיכולוגי בגללינו.

“את האמת, חשבתי שהפעם לא נצטרך קמפיין, לא נצטרך לעשות כינוסים. צריך לשכנע אנשים שילחמו בשבילם. אבל אנחנו עושים. שמונים אחוז ממה שנפלה הממשלה זה בזכותינו. והכל בזכות זה שאנחנו זוכים להתייעץ כל הזמן עם מרן ראש הישיבה. שמזכיר לנו לפעמים דברים שאפילו אנחנו לא זוכרים. ופשוט אנחנו עומדים נדהמים. התפקיד שלנו זה לייצג את רצון גדולי ישראל וכך אנחנו עושים”.

מטרת הכינוסים המתקיימים על ידי אברכים מהשטח, היא לחבר את האברכים של ‘דגל התורה’ מכל רחבי הארץ לפעילות למען יהדות התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות