בוגי יעלון מזהיר: “ההסכם המתגבש עם איראן – סכנה גדולה לעולם”

שר הביטחון פרסם הערב הצהרה על שיחות הגרעין בין מעצמות העולם ואיראן • "כל הסכם שייחתם עם המשטר המשיחי הזה יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות טרור"
נחמן גור
ד' אדר התשע"ה / 23.02.2015 19:44

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הערב (שני) להסכם המתגבש עם איראן ואמר: “ההסכם עם איראן כפי שמתגבש עתה, הוא סכנה גדולה לשלום העולם המערבי ומאיים על ביטחונה של מדינת ישראל”.

יעלון הוסיף כי איראן היא כיום הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון, “ושולחת זרועות של טרור חסר מעצורים לרחבי העולם כולו, במטרה לפגוע באינטרסים מערביים וישראליים.

“לכן”, הוא קובע, “כל הסכם שייחתם בין המערב למשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה, יפגע באופן קשה באינטרסים מערביים וישראליים, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות הטרור שלה”.

“מדובר במשטר מסוכן ביותר”, הדגיש יעלון, “ואסור למצמץ מולו ולהקל עליו. המשטר האיראני הוא הבעיה ולא הפיתרון. איראן הגיעה למשא ומתן מתוך נקודת חולשה וחשש גדול מקריסה כלכלית כתוצאה מהסנקציות שהוטלו עליה.

“ההסכם הרע שמתגבש כעת יאפשר לה גם לצאת מהמצור הכלכלי וגם להמשיך להעשיר אוראניום”.

שר הביטחון הדגיש כי ישראל לא תתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל: “נפעל בכל דרך ונשמיע מעל כל במה את הסכנה הצפויה, וראש הממשלה יעשה זאת כבר בשבוע הבא בנאומו החשוב בקונגרס”.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי מפי גורם מערבי המעורה בשיחות, כי ההסכם המתגבש מול איראן יאפשר לרפובליקה האסלאמית לייצר נשק גרעיני בתוך כמה שנים לאחר החתימה, וזאת בהתאם ל’התנהגות טובה’ במהלך יישומו.

לדבריו, בעוד שהאמריקנים דרשו בתחילה כי ההגבלות על תוכנית הגרעין והפיקוח עליה יימשכו כעשרים שנה, האיראנים דרשו עשר שנות פיקוח בלבד. לפי הדיווח, הצדדים כנראה יגיעו לפשרה באמצע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות