שתף קטע נבחר

האם כספי השיווק של הטוטו שוב יוקפאו?

איגוד הכדורעף עתר לבג"צ כנגד החלטת הטוטו ווינר שלא לתת לענף את כספי השיווק (500 אלף שקלים). עו"ד איל יפה: "העתירה באה להניח קריטריונים ברורים לחלוקת הכספים שכרגע מגיעים לאיגודים להם יש נציגות בדריקטוריון הטוטו". תגובת הטוטו: "ליגת הכדורעף לא נמצאה מתאימה לחסות שיווקית"

יכול מאוד להיות שבעוד פחות משלושה שבועות כספי השיווק מהטוטו ווינר שהובטחו לענפי הספורט השונים יוקפאו. איגוד הכדורעף עתר לבג"צ כנגד המועצה להסדר ההימורים בספורט בבקשה לקבל צו מניעה על תנאי בשלב הראשון ולאחר מכן צו קבוע בכל מה שקשור לחלוקת כספי השיווק של הטוטו ווינר.

 

הסיבה לעתירה נובעת מכך שבתחילת העונה בלי שום הודעה מראש עדכנו ראשי הטוטו ווינר את הנהלת האיגוד כי 500 אלף השקלים שמהווים את סכום השיווק של הענף, אותם הם קיבלו בשנת 2013 לא יתקבלו העונה (שנת העבודה 2014).

 

חילקו נכון את עוגת הכספים? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
חילקו נכון את עוגת הכספים?(צילום: ראובן שוורץ)

 

לטענת אנשי האיגוד החלטה זו פגעה קשות בענף ובעיקר בקבוצות ובנבחרות ישראל שסמכו על הכספים הללו למען תפעול שוטף. גורמים באיגוד אמרו: "במועצה מצאו פטנט לחלק כסף תחת הכותרת של כספי שיווק ללא שום קריטריונים. את הכספים אותם מחויבת המועצה לחלק לפי ועדת לובצקי היא מחלקת, אבל לכספי השיווק למעשה אין קריטריונים".

 

עוד נמסר מהאיגוד: "בהתחלה נמסר לנו שכספי השיווק מגיעים רק לענפים עליהם מהמרים או שיש לטוטו כדאיות כלכלית עליהם. בכדורעף משודרים קרוב ל-35 משחקים על בסיס שבועי של משחקי ליגה ונבחרת, זו לא כדאיות כלכלית?".

 

באיגוד אף טוענים כי הענפים שמקבלים בסופו של דבר את כספי השיווק הם אלה בעלי נציגות בדריקטוריון המועצה. "לצערנו לנו אין נציג שם ובטוח שזו סיבה נוספת לזה שאנחנו לא מקבלים תקצוב. הכדורגל והכדורסל מקבלים, וגם איל"ת שהיא התאחדות לענפים שהם כלל לא אולימפיים, כי יש לה שם נציגות".

 

 

הגישו עתירה. אריה לוקר, יו"ר איגוד הכדורעף (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הגישו עתירה. אריה לוקר, יו"ר איגוד הכדורעף(צילום: ראובן שוורץ)

עפ"י העתירה שהוגשה לבג"צ, על המועצה לענות על עתירת איגוד הכדורעף עד ה-10 במרץ, ולאחר מכן ייערך דיון בנושא בבית המשפט העליון.

 

עו"ד איל יפה המייצג את איגוד הכדורעף מסר בתגובה: "מדובר בעתירה עקרונית שבאה לחלק את כספי השיווק שהפכו למעשה ל"קופה קטנה" גדולה מאוד לפי קריטריונים ברורים באופן בו איגוד הכדורעף ואיגודי ספורט אחרים יקבלו אף הם נתח מהכספים, ולא תהיה חלוקה שרירותית למקורבים ובעלי עניין בדריקטוריון המועצה".

 

תגובת הטוטו ווינר: "בשנת 2014, הטוטו תקצב את ענף הכדורעף בישראל במעל 14 מיליון ש״ח בהתאם לקריטריונים שקבעה הועדה הציבורית. ללא קשר לתמיכה בספורט, הטוטו משתמש בחסויות על פי שיקולים עסקיים, על מנת לקדם את המותג ולהגביר מכירות. ההשקעה בחסות לכל אירוע ו/או ליגה נשקלת ונמדדת בכלים מקצועיים, בהתאם לפוטנציאל השיווק והמכירות. זאת כפי שנעשה על ידי כל גוף בארץ ובעולם, המחליט להשקיע בחסות שיווקית".

 

"ליגת הכדורעף לא נמצאה מתאימה לחסות השיווקית של הטוטו, על פי השיקולים העסקיים ולאור העובדה שהטוטו אינו רשאי לפי החוק לנהל הימורים על משחקי כדורעף בארץ ובעולם. ראוי שראשי ענף הכדורעף ישקיעו את מירב המאמצים בקידום הענף, הוספת ספורטאים ופתיחת קבוצות נוספות, כך שייהנו מתוספת הקצבות. לעניין זה ראוי שישקיעו את אותם מאמצים בהגשת החומרים בזמן על מנת שייהנו מהקצבות הטוטו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אריה לוקר איגוד הכדורעף כדורעף
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים