שיפור במצבו של האברך שנפצע בפיגוע: ישוחרר היום

מצבו של אברהם גולדשמידט מביתר עלית,שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה אתמול בכיכר צה"ל בירושלים השתפר - והוא צפוי להשתחרר היום מבית החולים 'שערי צדק' • ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ביקר אמש בבית החולים אצל גולדשמיט. "אני רוצה להודות לך מכל הלב. זה היה מעשה אנושי מה שעשית למעני", הודה לו הפצוע
חיים טוויל
ד' אדר התשע"ה / 23.02.2015 09:01

השתפר מצבו של האברך אברהם גולדשמידט שנפצע אמש באורח בינוני בפיגוע הדקירה בכיכר צה”ל בירושלים.

מבית החולים ‘שערי צדק’ נמסר, כי בדיקות שנערכו לא הראו פגיעה באיברים פנימיים, וכי גולדשמידט ישוחרר במהלך היום.

אברהם גולדשמידט, בן 27, נשוי ואב לארבעה מביתר עילית, סיפר אמש לכלי התקשורת ממיטתו בבית החולים, כי היה בדרכו חזרה משיעור בכולל כשנדקר במעבר החצייה על-ידי מחבל בן 18 מביר זית.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ביקר אמש בבית החולים אצל הפצוע. “אני רוצה להודות לך מכל הלב. זה היה מעשה אנושי מה שעשית למעני”, אמר גולדשמיט לראש העיר. “בעזרת השם אני אהיה הנפגע האחרון מפיגועים בירושלים”.

גולדשמיט, שאושפז בחדר הטראומה בבית החולים ‘שערי צדק’, תיאר אמש את האירוע: “הלכתי ליד כיכר צה”ל במעבר חציה. המחבל בא מאחורי מצד ימין והרגשתי מכה חזקה בבטן. ראיתי ערבי בן 17 עם סכין ביד, וצעקתי לכולם ‘דקירה’, כדי שכולם יתרחקו. הוא בא לדקור אותי עוד פעם. נתתי לו מכה עם התפילין, והוא הלך אחורה. אבל אז הוא ניסה עוד פעם כדי לדקור אותי.

“רצתי למעבר חציה וצעקתי שזו דקירה ושמי שיש לו נשק שינטרל אותו.

“בסיעתא דשמיא ראש העיר והמאבטח האישי שלו היו באוטו ליד. ראש העיר ראה שאני שוכב על הרצפה ונתן לי את המעיל האישי שלו, ומפה אני מוסר לו תודה. הם גילו תושיה יוצאת דופן.

“ראיתי שמלא דם נוזל ממני והייתי בטראומה. בדיוק סיימתי ללמוד תורה ובאתי מהתפילה וזה כנראה מה שעזר”.

ראש העיר ניר ברקת סיפר: “ראיתי את המחבל עם הסכין מחפש את האדם השני לדקור. בלי לחשוב פעמים התנפלנו אני עם המאבטח על המחבל, עד שהוא נוטרל”.

ברקת הוסיף: “אם המחבל היה ממשיך לדקור הוא לא היה חי כרגע. המחבל לא דיבר. בדיוק לפני 11 שנים הצלתי שם ילדה מפיגוע”.

מאבטחו הצמוד של ברקת, שחזר גם הוא את שאירע: “זיהיתי מחבל עם סכין ביד, שלפתי נשק וצעקתי עליו שיזרוק את הסכין ואני וברקת קפצנו עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות