גון קרי (צילום: חדשות 2)
חושש מהתפרקות הרשות. קרי | צילום: חדשות 2

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הביע אמש (שבת) חשש מפני קריסת הרשות הפלסטינית ללא הזרמת כספים. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. קרי דן בנושא עם מקבילו הבריטי פיליפ המונד בלונדון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

קרי הוסיף כי האפשרות של הפסקת התיאום הביטחוני של הרשות עם ישראל היא ממשית בהתחשב במצב. בתחילת חודש ינואר, אחרי שהפלסטינים ביקשו להצטרף להאג, הגיבה ישראל בכך שהחליטה להקפיא העברת חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית.

ההחלטה התקבלה לאחר דיון שהתקיים בנושא בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכספים שהוקפאו הם כספי מסים שישראל גובה עבור הפלסטינים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (צילום: רויטרס, חדשות)
אבו מאזן, ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הגיב על המהלך ואמר כי "הקפאת הכספים על ידי ישראל היא פשע מלחמה חדש ועונש קולקטיבי". לאחר שברשות פנו גם לאו"ם בנושא, קרא מזכ"ל הארגון באן קי-מון לישראל "לחדש את העברת כספי המסים של הרשות הפלסטינית באופן מיידי".

"הסכסוך הישראלי-הפלסטיני נכנס עתה אל הלא-נודע, למרבה הצער, התקווה לחזרה מיידית לשיחות שלום התנפצה", הוסיף סגנו. בתחילת החודש חתם אבו מאזן על טפסי הצטרפות ל-22 אמנות בינלאומית ובראשן "אמנת רומא" - המעניקה את הסמכות לפעילותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי שבהאג.