שתף קטע נבחר

אריק שיבק: "יש לי פרפרים בבטן"

מאמנה החדש של הפועל אילת לא יכול כבר לחכות למשחק הבכורה שלו ביום חמישי הבא מול מכבי חיפה: "הנסיקה בקריירה שלי החלה בקדנציה הקודמת באילת. מקווה שנעמוד במטרות ונגיע לפיינל-פור כמו בעונה שעברה"

12 שנים עברו מאז אימן אריק שיבק בפעם האחרונה קבוצה ישראלית. הבוקר (ה') הוא נשמע נרגע מאוד רגע אחרי אימון הבכורה שלו בקבוצתו החדשה, הפועל אילת. "יש לי פרפרים בבטן לחזור לאמן. לא אימני הרבה זמן בארץ, אבל עשיתי הרבה בתקופה שהייתי באירופה כולל להיות במעמדים הגדולים במדינות בהן אימנתי".

 

שיבק שהגיע לאילת במקומו של דן שמיר שפוטר אתמול בעקבות התבוסה הקשה להפועל ירושלים בחצי גמר גביע המדינה, והיכולת הבינונית אותה הציגה הקבוצה בליגה (מקום שביעי, מאזן 10:9), התייחס לכך שהוא מגיע למועדון מהדרום באמצע העונה.

 

"עם כל הניסיון שיש לי, אף פעם לא הגעתי באמצע העונה לקבוצה. המועדון נכנס לסחרור לא סימפטי, והיו הרבה סיבות לכך, חלקן אובייקטיביות ואחרות סובייקטיביות. העסק הזה מאוד דינאמי".

 

בעבר אימן שיבק באילת בין השנים 1990 ל-1993 והעלה את הקבוצה מהליגה השנייה לליגה הראשונה. מבחינתו זה סימבולי שהוא חוזר דווקא אליה אחרי התקופה הארוכה בה לא אימן בישראל: "אני שמח שהחזרה שלי היא לקבוצה הזו שאת הנסיקה שלי בקריירה עשיתי פה". על המשא ומתן עם אנשי אילת הוסיף: "דורון הרציקוביץ' ומוטי אמסלם פנו אליי, זה לקח חמש דקות ולחצנו ידיים".

 

"אף פעם לא הגעתי לקבוצה באמצע העונה". שיבק (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"אף פעם לא הגעתי לקבוצה באמצע העונה". שיבק(צילום: ראובן שוורץ)

 

למרות המצב הלא פשוט בו נמצאת הקבוצה, שיבק בטוח מאוד ביכולת של שחקניו

ומטרותיה של אילת לא השתנו עם הגעתו: "המטרה שלנו היא להגיע עד סוף העונה הסדירה כמה שיותר גבוה ולשחק בפיינל-פור. גם בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום החמישי והגיע לפיינל-פור. ננסה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף".

 

בעקבות דחייתו של גמר גביע המדינה בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, נאלצה מנהלת הליגה לבצע שינויים רבים בלוח המשחקים של המחזור ה-20. בעקבות כך שיבק יערוך את משחק הבכורה שלו רק ביום חמישי הבא כשקבוצתו תתארח ברוממה אצל מפסידת חצי הגמר השני שנערך ביום שני בארנה, מכבי חיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אריק שיבק
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים