נערכים לסופה הגדולה: מצטיידים במזון ומתגברים מוקדי חירום

הטמפרטורות יגיעו היום ומחר ל-0 מעלות ושלג צפוי לרדת מחר בירושלים ובהרי המרכז • כבישים מספר 1 ו-443 ייסגרו בהתאם להתפתחויות במזג האוויר • המשטרה נערכת למזג האוויר הסוער ומגישה: סדרת כללים לנהיגה זהירה
חיים טוויל
כ"ט שבט התשע"ה / 18.02.2015 11:47

ישראל בכוננות שלג: ישראל בכוננות שלג: בצפון הארץ ובירושלים נערכים למזג אוויר סוער הצפוי לפקוד עד שבת.

הטמפרטורות יגיעו היום (רביעי) ומחר ל-0 מעלות, ושלג  צפוי לרדת מחר בבירה.

מזג האוויר יהיה חרפי היום מצפון הארץ ועד למרכז הנגב, וצפויים גשמים שילוו בסופות רעמים, ורוחות חזקות. בחרמון צפוי לרדת שלג בשעות הלילה.

הטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל בשעות הצהריים. בערב ובלילה צפויים שטפונות בנחלים.

אלו הטמפרטורות החזויות להיום: קריית שמונה 13-4, טבריה 14-6, נצרת 12-2, חיפה 15-6, תל אביב 15-7, ירושלים 7-0, אשקלון 15-6, באר שבע 15-4, ערד 13-2, מצפה רמון 11-1, אילת 18-9.

הגשם והרוחות יימשכו גם ביום שישי, עד לשעות אחר הצהריים. בשבת יהיה מעונן חלקית בצפון ובמרכז.

בדרום ימשיך הגשם לרדת עד שעות הערב וקיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

בירושלים – מאפיית אנג’ל הודיעה כי תגדיל את כמויות ייצור החלות לקראת שבת, והיא נערכת לחלוקה כבר ביום חמישי בבוקר באזור ירושלים והסביבה. ביום שישי, בשל השלג הכבד הצפוי, לא תתבצע חלוקה באזור הבירה. גם בעיר צפת לא תתבצע חלוקה ביום שישי וחלוקת החלות תתבצע ביום חמישי בבוקר.

בשאר חלקי הארץ, תתבצע החלוקה ביום שישי כרגיל.

השלג מגיע למודיעין עילית ובית שמש

היום יתחיל  יתחיל לרדת שלג בחרמון ובצפון רמת הגולן, וביום חמישי הוא יוסיף לרדת ויתחזק בהדרגה.

במהלך הבוקר של יום חמישי יתפשט השלג להרי הגליל, כולל לצפת, וכבר משעות אחר הצהריים יתפשט השלג להרי המרכז, כולל ירושלים ומבואות ירושלים, ויערם על הקרקע.

במהלך הלילה יורחב האזור המושלג וירד במקומות נמוכים יותר – בגובה של 200-300 מטר. כתוצאה מכך ייראה שלג בכרמיאל, בציפורי ונצרת, בהרי מנשה, בכרמל, במודיעין עלית, בית שמש, ערד ובאר שבע.

צפויה היערמות משמעותית של השלגים שעשויה להגיע עד הבוקר לעשרות סנטימטרים, בעיקר בהרים מעל לגובה של 500 מטר.

המשטרה נערכת: 443 ייסגר?

במשטרת ישראל נערכים לקראת הימים הבאים, בהם על פי הערכת חזאי מזג האוויר יפקוד את ישראל מזג אוויר חורפי, שיכלול גשמי ברכה ושלג במספר אזורים.

כוחות המשטרה במחוזות השונים יסיימו את ההערכות המקיפה עד מחר בבוקר, על מנת לסייע לתושבי המדינה בכל מקרה בו יתקלו בקושי כלשהו.

במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר, ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ כתוצאה משיטפונות, קריסת עצים ופגיעה בתשתיות.

הערכות המשטרה כוללת הכנת כוחות מתוגברים, שיגיעו לצמתי דרכים בהם הם ידרשו כתוצאה מפגעי מזג האוויר, ובהתאם להערכות מצב ישנה אפשרות כי תנאי הדרך והסיכון הכרוך בנסיעה, יגרמו לסגירה של כבישי הגישה לירושלים וממנה (1 ו-443) וכבישים נוספים בצפון הארץ, באזור השומרון ויהודה.

סערה, סופה, חורף, גשם

כמו כן תוגברו מוקדי – 100 בכל מחוזות המשטרה ונערכות ויערכו בכל עת הערכות מצב בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים: רשויות מקומיות, כיבוי האש וההצלה, מגן דוד אדום, חברת חשמל ואחרים, וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר.

הצטיידו במזון

ראש המועצה האזורית מרום גליל, עמית סופר ביקש מהציבור להיערך לשהייה ממושכת בבתים. סופר ציין כי אגף הרווחה ביצע ביומיים האחרונים מיפוי של האוכלוסייה הנתמכת, ועל פי הצורך יוגש סיוע לאלה שזקוקים לכך באמצעות כלי רכב מתאימים. ביום חמישי ייפתח חדר מצב בשיתוף גורמי הביטחון וההצלה, ומוקד 108 יתוגבר בכוח אדם כדי לתת מענה לקריאות חירום. 

הנחיות “אזהרת סערה” הועברו לתושבים על ידי ראשי העיריות והמועצות האזוריות, ביניהם בקשה מן התושבים להצטייד  במוצרי מזון, בתרופות, בתאורת חירום, באתי חפירה ובמצרכים. על פי הדיווח בכלי התקשורת, תושבי הצפון נענו להנחיות ובשעות האחרונות נרשמת ‘הסתערות’ על המרכולים ועל חנויות החשמל כדי לרכוש ציוד חירום ולמלא אחר ההנחיות שניתנו להם.

עוד התבקשו התושבים למעט לצאת מהבית בימי הסערה, ולמטיילים הומלץ להימנע מנסיעה בימי הסופה בכבישי הגולן.

כוחות החירום: מד”א וחברת החשמל

גם בחברת החשמל נערכים לעומס שיא בצריכה לקראת סערת סוף השבוע.

מנכ”ל החברה אלי גליקמן הורה על הפסקת ניתוק חייבים החל מהיום – והכריז על מצב כוננות הכולל גם את פתיחת מטה ההפעלה הארצי של החברה. זאת בנוסף לחדרי המצב שיפתחו במחוזות החברה הפרושים ברחבי הארץ.

מחברת החשמל נמסר, כי ההיערכות כוללת תגבור גנרטורים ורכבי שטח באזורים מרוחקים ורגישים, ניוד עובדים לתגבור באזור ירושלים והצפון, איוש מקסימלי של מוקדי השירות 103, כוננות מלאה של ציוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מיידית לשטח, תיאום והידוק הקשר לקראת הסופה עם רשויות מקומיות וגורמים נוספים.

בתחנות מד”א יוצבו נגמ”שי פינוי של צה”ל שאליהם הוצמדו חובשים ופרמדיקים, לטובת פינוי חולים ונפגעים ממקומות שבהם הגישה תהיה חסומה עקב השלג. במד”א ממליצים להישאר במקום סגור ומחומם ככל הניתן עד שהוא יחלוף. במקרה חירום הדורש פינוי לבית החולים בתנאי שלג, יש ליצור קשר עם מד”א בקו החרום 101.

מגפיים, חורף

ממגן דוד אדום נמסר כי עשרות אמבולנסים ארבע על ארבע [4*4] הועמדו בכוננות. שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור בבטחה, במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים.

כמו כן, כונני מד”א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ בהם צפוי לרדת שלג.

לרכבי החירום של מד”א יצטרפו גם 125 ג’יפים מיחידת הג’יפים המיוחדת של מתנדבי מד”א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים. במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים ובמקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, הרשויות המקומיות יפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות, על מנת שיתאפשר פינוי חולים ונפגעים במהירות האפשרית לבתי החולים.

סכנת הכבישים

במשטרת ישראל מציינים כי במקרה בו יהיו עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ, מומלץ לנהגים שאינם חייבים להגיע לאזור מסוים ברכבם לא להגיע בהם, אלא להשתמש בתחבורה ציבורית. ציבור הנהגים נקרא להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.

במקרה של סגירת צירי תנועה עקב השלג בתוך הערים, יושם דגש לפתיחה ושמירה על צירים פתוחים לבתי חולים/מפעלים חיוניים.

מניסיון העבר, המשטרה קוראת לכלל הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

עוד ממליצים גורמים במשטרה לנהגים, להיערך כבר היום לקראת שבת קודש עוד בטרם יחל מזג האוויר החורפי.

להלן מספר עצות לנהיגת חורף בטוחה:

בטרם הכניסה לרכב:

  • חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים, ובלחץ האוויר הנדרש.
  • יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים.
  •  לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים.
  •  לנקות את פנסי הרכב- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

 בעת הכניסה לרכב:

  • כדאי להסיר פרטי לבוש מגושמים (סוודר ומעיל) הפוגעים בחופש התנועה של הנהג, ועלולים למנוע מחגורת הבטיחות להיצמד לגוף הנהג ולהציל בעת הצורך.
  • לאחוז את ההגה בשתי ידיים (ממש כמו בטסט), מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש- עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
  • להימנע מחימום פנים הרכב יתר על המידה- הדבר עלול לגרום להירדמות הנהג. רצוי להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב, על מנת לרענן את האוויר בתא הנוסעים, ולמנוע היווצרות אדים על השמשה.

 בעת נהיגת הרכב:

  • להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, ובכלל זה בעת כניסה לעקומות, ובעת ביצוע פניות.
  •  יש להדליק אורות דרך.
  •  שמירת מרחק מהרכב לפנים, ולהתחיל לבלום עם הדלקתם של פנסי הבלם ברכב שנוסע מלפנים, ולא להמתין לרגע האחרון.
  •  להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על קיום שיחות בטלפון הנייד ( גם אם יש דיבורית) .
  •  לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם, ולהימנע מתנועות פתאומיות בכביש, כל שכן ביצוע עקיפות בתנאי ראות קשים.
  •  שימו לב להולכי רגל – בחורף קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך, יש להאט הנסיעה באזור מגורים, ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
  • שמירה על כללי הבטיחות ונהיגה נכונה יכולות להציל חיים, אנא מכם, סעו בזהירות!
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות