יום שלישי, 21.05.2024 שעה 22:52
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 72 - 85
  • מכבי ת"א

הפועל ירושלים בגמר הגביע עם 65:97 על אילת

הירושלמים חגגו באולמם הביתי וטיילו בקלילות לגמר מול החבורה המושפלת של דן שמיר. יותם הלפרין היה רמה אחת מעל כולם עם 22 נק', 18 לכדיר בצד השני

|
ג´וזף ג´ונס חוגג (רדאד ג`בארה)
ג´וזף ג´ונס חוגג (רדאד ג`בארה)

היא ידעה שהאולם ישחק לטובתה, היא ידעה שהקהל יעשה את שלו, אבל גם הפועל ירושלים לא חשבה שההעפלה לגמר גביע המדינה תהיה כל כך קלה. הירושלמים הביסו הערב (שני) 65:97 את הפועל אילת בדרך לכרטיס הנכסף למשחק הגמר, שייערך ביום חמישי בארנה שבעיר הבירה.

הקבוצה של דני פרנקו, שלא הניפה את הגביע מאז 2008, פתחה את המשחק מצוין וניצלה את ההלם האילתי כדי לרוץ 0:10 כבר בפתיחה בזכות יכולת טובה של ג'וזף ג'ונס.

החבורה של דן שמיר חזרה מעט למשחק, בעיקר בזכות אלישי כדיר והצליחה לצמק את ההפרש משמעותית לקראת אמצע הרבע השני, אלא שירושלים ברחה שוב וקבעה 34:43 בירידה להפסקה.

קאמבק אילתי? ממש לא. התפוצצות ירושלמים? ועוד איך כן. ריצת 0:15 מטורפת של ירושלים בפתיחת הרבע פתחה פער שממנו פשוט לא הייתה דרך חזרה. יותם הלפרין היה חתום על 8 מתוך 15 הנקודות הללו, ובסה"כ היה איש המשחק עם 22 נקודות. את רוב הרבע הרביעי הוא העביר על הספסל. הדקות הללו, מן הסתם, כבר היו לפרוטוקול.

שחקני הפועל ירושלים מודים לקהל (רדאד ג´בארה)
שחקני הפועל ירושלים מודים לקהל (רדאד ג´בארה)
 

רבע ראשון - 16:24 להפועל ירושלים
הפועל ירושלים פתחה עם: טייווין מקי, יותם הלפרין, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וזף ג'ונס. הפועל אילת פתחה עם: אדריאן יוטר, אלישי כדיר, קווין פאלמר, ניב ברקוביץ' ועמית שמחון.

אוהדי הפועל ירושלים (רדאד ג´בארה)
אוהדי הפועל ירושלים (רדאד ג´בארה)
 

פתיחה מדהימה של ירושלים. דונטה סמית' פתח את המשחק עם 2 נקודות, ליאור אליהו הוסיף עוד 2 וג'וזף ג'ונס הוסיף 6 נק' רצופות ללא מענה בדרך לריצת 0:10 אדירה. קאליף וואייט (3) וקווין פאלמר צימקו ל-10:5. דונטה פתח שוב את ההפרש עם 2, אדריאן יוטר ענה בצד השני. יותם הלפרין נכנס למשחק עם 2 נקודות משלו, אלישי כדיר שוב צימק ושלשה של מקי קבעה 9:17 אחרי שש דקות של משחק.

אוהדי הפועל אילת (אורן בן חקון)
אוהדי הפועל אילת (אורן בן חקון)
 

2 נקודות של אליהו קבעו 10:19 ירושלמי, שלוש דקות לסיום הרבע. כדיר צימק את ההפרש ל-7 אבל סמית', עם ליי-אפ קל, קבע 12:21 מקומי. פאלמר שוב הגיע לעזרת אילת עם 2 נק' אבל הלפרין קבר שלשה וקבע הפרש 10. 2 נקודות של כדיר, שתי שניות לסיום הרבע, קבעו 16:24 לירושלים בתום עשר הדקות הראשונות.

אוהדי הפועל אילת (רדאד ג´בארה)
אוהדי הפועל אילת (רדאד ג´בארה)
 

רבע שני - 34:43 להפועל ירושלים
אילת ניצלה את פתיחת הרבע כדי לחזור מעט למשחק. כדיר הוסיף נקודה מהקו ו-וואייט הוסיף עוד 2 בדרך ל-24:19, אלא שאדם אריאל צלף שלשה נהדרת וברייסי רייט הוסיף נקודה מהקו בדרך ל-19:28 ירושלמי. כדיר וניסים המשיכו להחזיר את אילת למשחק והאחרון קבע 29:25, ארבע דקות וחצי לסיום הרבע. מקי הוסיף 2 נק' והרגיע, אבל יוטר (1) וכדיר (2) קבעו 31:28 והקאמבק היה באוויר.

דונטה סמית´ מול קווין פאלמר (רדאד ג´בארה)
דונטה סמית´ מול קווין פאלמר (רדאד ג´בארה)
 

ג'וזף ג'ונס חזר מעט לעניינים עם 2 נקודות קריטיות, יוטר הוסיף נקודה מהקו והלפרין החזיר צבע ללחיים עם 2 נק' נוספות שקבעו 29:35, שתי דקות וחצי למחצית. פאלמר קלע עוד נקודה מהקו, הלפרין (2) ורייט (3) שלחו את הקבוצות לטיים-אאוט ב-30:40 ירושלמי שהשכיח את הסימנים המוקדמים לקאמבק. ברקוביץ' (2) וניסים (2), עוד שלשה של הלפרין קבעה 34:43 בירידה להפסקה.

ליאור אליהו מטביע (רדאד ג´בארה)
ליאור אליהו מטביע (רדאד ג´בארה)
 

רבע שלישי - 49:71 להפועל ירושלים
כדיר דייק פעמיים מהקו בפתיחת הרבע, אבל הלפרין (עם 8 נק'), ג'ונס ואליהו הטיסו את ירושלים לריצת 0:15 מדהימה שהסתיימה עם הדאנק אדיר של אליהו, שהרים את הקהל בארנה באוויר והוריד את ירושלים לטיים-אאוט עם יתרון 36:58 אחרי ארבע דקות של רבע.

גפני מול כדיר (רדאד ג´בארה)
גפני מול כדיר (רדאד ג´בארה)
 

אילת הועילה בטובה לחזור ולקלוע אבל לא הצליחה לצמק ולו במעט את ההפרש של הירושלמים הלוהטים. ברייסי רייט (2) ואליהו עם עוד דאנק שואו-טיים קלאסי קבעו 45:68, שתי דקות לסיום הרבע השלישי. יוטר קבע את תוצאת הרבע עם שתי קליעות מהקו - 49:71 לירושלים. למישהו יש ספק מי תשחק בגמר?

אליהו ויוטר נאבקים על הריבאונד (אורן בן חקון)
אליהו ויוטר נאבקים על הריבאונד (אורן בן חקון)
 

רבע רביעי - 65:97 להפועל ירושלים
דונטה סמית' הזכיר שגם הוא משחק בירושלים וקלע 6 נק' רצופות עבור קבוצתו כשכדיר רק מצמק (2) בתווך, אריאל הוסיף 2 מהקו. כדיר שוב צימק עם 2 אבל סמית' השלים ליי-אפ קל והעלה את מאזנו ל-14 נק' בדרך ל-54:81 ירושלמי אחרי ארבע דקות.

טייווין מקי מול אפיק ניסים (רדאד ג´בארה)
טייווין מקי מול אפיק ניסים (רדאד ג´בארה)
 

פאלמר (1) וניסים (2) צימקו מהקו, אבל ג'ונס (2), רייט (3) וגפני (2) הזכירו למי שייך המשחק וקבעו 57:88. הגארבג'-טיים הזה המשיך עד לסיום ולאף אחד לא היה ספק: הפועל ירושלים עלתה לגמר הזה - ועשתה זאת בענק.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */