שתף קטע נבחר

לראשונה מאז 2008: ירושלים בגמר הגביע

הנאחס נשבר: משחק נהדר של הלפרין (22 נק') וג'ונס (16), בתוספת רבע שלישי ענק (15:28), סידרו לקבוצה של דני פרנקו ניצחון קליל, 65:97 על הפועל אילת. היריבה בקרב על התואר ביום חמישי: מכבי ת"א

שמונה שנים חלפו מאז הופיעה הפועל ירושלים בפעם האחרונה בגמר הגביע. הערב (ב'), בארנה הביתית, הנאחס נשבר. הקבוצה של דני פרנקו הביסה 65:97 את הפועל אילת ותפגוש ביום חמישי בקרב על התואר את מכבי ת"א, שגברה בדרמה גדולה על מכבי חיפה. את הצהובים, אגב, הירושלמים ניצחו בגמר ההוא ב-2008.

 

 

ירושלים פתחה את המשחק בריצת 0:10, התאוששה מרבע שני חלש ושייטה בעשר הדקות הבאות ליתרון דו-ספרתי בלתי מחיק (36:58). פרנקו נהנה ממשחק ענק של יותם הלפרין וג'וזף ג'ונס וכמובן מרבע שלישי ענק (15:28). ההמשך כבר היה גארבג'-טיים אחד גדול.

 

ג'וזף ג'ונס שואג, הערב בארנה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ג'וזף ג'ונס שואג, הערב בארנה(צילום: עוז מועלם)
 

הגביע אחריו רודפות הקבוצות (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
הגביע אחריו רודפות הקבוצות(צילום: אוהד צויגנברג)
 

החגיגה החלה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
החגיגה החלה(צילום: אוהד צויגנברג)
 

מילאו את הארנה. אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
מילאו את הארנה. אוהדי הפועל ירושלים(צילום: אוהד צויגנברג)

סמית' מטביע את אילת (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
סמית' מטביע את אילת(צילום: אוהד צויגנברג)

 

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה כל כולה של הפועל ירושלים. אליהו, סמית' ובעיקר ג'ונס קלעו מכל פינה. מהלך גדול של האחרון הקפיץ את האדומים ל-0:8 מהיר תוך שלוש דקות. 4:12 דקות לקח לאילת

 (מהלך שלוש נקודות של וואייט) כדי לעלות לראשונה על לוח התוצאות, אבל הקבוצה של דני פרנקו לא עצרה. שלשות של הלפרין ומקי העלו את ההפרש לדו-ספרתי (14:24), פער שצומק מעט עד סיום הרבע (16:24).

 

אילת פתחה טוב יותר את הרבע השני, אבל אדם אריאל הצליח להפתיע אותה עם חטיפה ושלשה מהעבר השני (19:28). נסים (עם הנקודות הראשונות שלו במשחק) ויוטר הצליחו לקרב את קבוצתם עד מינוס שלוש (29:26), אך רייט דאג לצנן את ההתלהבות של אילת ולעצור את המומנטום שלה. חמש שלשות קלעו האדומים עד ההפסקה (אילת ללא סל מחוץ לקשת), אחת נוספת של הלפרין סגרה את המחצית על 34:43 ירושלמי.

 

ואי אפשר מבלי לעקוץ את מכבי ת"א (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
ואי אפשר מבלי לעקוץ את מכבי ת"א(צילום: אוהד צויגנברג)

אליהו עם ה"גויאבה" המפורסמת (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אליהו עם ה"גויאבה" המפורסמת(צילום: אוהד צויגנברג)

 

הרבע השלישי כבר היה במעמד צד אחד. ירושלים רצה 2:15 מדהים בארבע הדקות הראשונות, אילת איבדה את הראש והיתרון של פרנקו צמח ל-36:58 מרשים. בכלל, מאותו רגע זה היה גארבג'-טיים אחד גדול. החבורה של דן שמיר לא הצליח לעשות קולות של מיני-חזרה ואת הרבע סיימו הירושלמים ב-49:71 קליל.

 

אם חשבנו שאילת תנסה להציל מעט לכבודה, קיבלנו בדיוק את ההיפך. ירושלים המשיכה ללחוץ על הדוושה והפער כבר קפץ מעל ל-30 הפרש. בסיום: 65:97 מוחץ.

 

קלעו לירושלים: הלפרין 22, ג'ונס 16, רייט וסמית' 14 כ"א, אליהו 12, אריאל ומקי 5 כ"א, טימור 3, גפני, מעיין ומור 2 כ"א. לאילת: כדיר 18, וואייט ויוטר 10 כ"א, פאלמר ונסים 8 כ"א, ברקוביץ' 7, אוסברי 4.

 

גפני מנסה לחסום את כדיר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
גפני מנסה לחסום את כדיר(צילום: עוז מועלם)


פורסם לראשונה 16/02/2015 18:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אליהו מול פאלמר
צילום: עוז מועלם
מומלצים