ארה”ב מכחישה: “אין הדרת נתניהו מפרטי ההסכם המתגבש עם איראן”

בעקבות הפרסום בערוץ 2 לפיו הממשל האמריקני מדיר את ראש הממשלה וגורמי הביטחון הישראלים מפרטי ההסכם עם איראן: בבית הלבן מכחישים כל שינוי ביחס כלפי ישראל • מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי קרי ימשיך לעדכן את נתניהו • ערוץ 2 הבוקר: אין נתק, רק אזהרה • היום מתקיימת פגישה בין בכיר בבית הלבן לבכירים ישראלים
יוני גרין
כ"ז שבט התשע"ה / 16.02.2015 09:02

בעקבות הפרסום בערוץ 2, לפיו הממשל האמריקני מדיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת הגורמים הביטחוניים הישראליים מפרטי ההסכם המתגבש עם איראן, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי הפרסום מופרך.

על פי דיווח בגלי צה”ל, גם בבית הלבן מכחישים כל שינוי ביחס כלפי ישראל.  שם אומרים כי שר החוץ האמריקני, ג’ון קרי, ימשיך לעדכן את ראש הממשלה  בהתקדמות השיחות כפי שעשה עד כה.

בערוץ 2 דווח הבוקר, כי גורמים אמריקניים בכירים העבירו לאחרונה מסר תקיף לישראל שלפיו הם מוטרדים מהדלפת המידע שארה”ב חולקת על ההסכם המתגבש.

לפי הדיווח, הם הזהירו כי החלטת נתניהו לפעול בכל העוצמה נגד כל הסכם שיגובש, בעיקר עם נאומו בקונגרס שלא תואם מול הממשל, תפגע באיכות של שיתוף המידע בין שתי הידידות הקרובות.

אמנון אברמוביץ’ דיווח אמש בערוץ 2 על הרעה בקשרים שבין ישראל לבין ארה”ב סביב הנושא האיראני והדרתו של נתניהו מפרטי ההסכם, אך גם בערוץ 2 מאשרים הבוקר כי הטענה שמדובר בחרם ונתק נתקלו בהכחשות אמריקניות גורפות.

לפי הדיווח, היום מתוכננות פגישות של בכיר בבית הלבן פיל גורדון, שהגיע לכנס של המכון לביטחון לאומי עם ראש המל”ל יוסי כהן ועם השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ.

הסיבה להתדרדרות היחסים עם ממשל ברק אובמה היא הגעתו של נתניהו אל הקונגרס האמריקני, שם ינאם כשבועיים לפני הבחירות בישראל.

בתוך כך, נשיא המדינה רובי ריבלין מתח אמש ביקורת מרומזת על נסיעת ראש הממשלה לוושינגטון.

בנאום בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר ריבלין: “אני מאמין שאם אנחנו מוצאים לנכון לדבר בבימות בינלאומיות על הסכנות האורבות והאיומים, על אחת כמה וכמה שמוטל עלינו לדבר בישירות, באורך רוח ובעברית לאזרחינו שבבית”.

אל הביקורת כלפי נסיעתו לקונגרס התייחס בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו: “אינני יוצא לוושינגטון כדי לחפש עימות מול נשיא ארצות הברית, אלא כי עליי למלא את חובתי ולדבר בנושא שמאיים על קיומנו.

“אעשה זאת לפני תאריך היעד לשיחות הגרעין עם איראן, ואדבר בקונגרס כי ייתכן שיהיה לו תפקיד חשוב בגיבוש ההסכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות