כך נראו פעולות החילוץ תחת מזג האוויר הקשה: צוותי החילוץ שהגיעו אמש (שלישי) לחלץ את שתי הנערות בנות ה-17 שהלכו לאיבוד במהלך הטיול השנתי באזור המכתש הקטן, תיעדו את הרגעים הדרמטיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"זה היה מתסכל, אבל פעלנו בתושייה", סיפרה הבוקר אחת מהן, תמר, לחדשות 2 Online. "בשנייה שראינו שאבדנו, התקשרתי לאח שלי, דיברנו תיק-תק, ראינו מה עושים, פעלנו לפי ההנחיות ודיברנו עם צוותי החילוץ. פעלנו בדריכות, לא בכינו. הכל כדי לדעת להציל את עצמנו בצורה הטובה והבטוחה ביותר".

תמר וחברתה יצאו לטיול שנתי עם חבריהן ללימודים, ומזג האוויר הסוער הקשה עליהן להישאר עם הקבוצה. "היינו במסלול עם עוד כמה תלמידים", היא סיפרה. "לא אמרו לנו לאן ללכת, אמרו לנו 'פשוט לכו', אף אחד לא הבין מה הולך, חשבנו שזה מסלול קל והתחלנו ללכת. אחרי שעה וחצי אף אחד לא ידע איפה אנחנו. רק חברתי ואני לא היינו במסלול".

צפו: רגעי החילוץ של שתי התלמידות (צילום: חילוץ ערבה)
התלמידות הנעדרות, אמש | צילום: חילוץ ערבה

לטענת תמר, ניסיונה האישי איפשר לה "להשתלט על העניינים" במהירות. "טיילתי בעולם הרבה עם אמא שלי", היא סיפרה. "היא תמיד אמרה לי מה לעשות אם יקרה משהו פתאום. אז נזכרתי אתמול בכל הדברים האלה והשתמשתי בהם. במקומות כאלו אתה צריך להיות נחוש, עבודת צוות, בלי ריבים, להיות ביחד".

המטיילים הנוספים, אמש (צילום: חילוץ ערבה)
המטיילים הנוספים, אמש | צילום: חילוץ ערבה

גם לתמר וגם להוריה אין טענות כלפי בית הספר שהחליט לקיים את הטיול כמתוכנן, למרות מזג האוויר. "לא ידענו שזה יהיה עד כדי כך", אמרה תמר. "רק סביב שבע בערב קפאנו פתאום מקור". אביה של תמר, אלכס, הוסיף: "אני מניח שגם ההנהלה לא ציפתה לכזאת התפתחות. הכי חשוב שזה נגמר טוב".