ישראל במקום הראשון במערב בתחלואה בסרטן הלימפומה

האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות הציגו את נתוני התחלואה במחלה הקשה ב-2012 • בהשוואה למדינות אחרות: ישראל מדורגת מתחת לממוצע בשיעורי התחלואה והתמותה בכלל סוגי הסרטן • איזה סוג סרטן הוא השכיח ביותר אצל הגברים הערבים ואיזה סוג פוגע בגברים היהודים • באיזו עיר חולים בסרטן יותר מבכל מקום בארץ והיכן הכי פחות
שייע קליין
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 12:16

מקום ראשון מפוקפק: ישראל היא המדינה בה יש הכי הרבה, מבין מדינות המערב, חולי סרטן מסוג לימפומה שאינה הודג’קין (NHL) ביחס לאוכלוסייה. כך עולה מנתונים שהציגו הבוקר (רביעי) האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות,  לרגל יום הסרטן הבינלאומי של ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC), על שיעורי התחלואה בישראל בשנת 2012.

מהנתונים שפורסמו באתר וואלה עולה, כי שיעור התחלואה במחלה בישראל הוא הגבוה ביותר מבין 20 המדינות בעלות שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם, ובמקום השני בשיעורי התמותה.

עוד עולה מהנתונים, כי בהשוואה למדינות אחרות בעולם, ישראל מדורגת מתחת לממוצע בשיעורי התחלואה והתמותה בכלל סוגי הסרטן.

לפי מחקר שהוצג  במסיבת העיתונאים, מתוך 20 המדינות המובילות בשיעורי התחלואה והתמותה מסרטן, גברים ישראלים נמצאים במקום ה-19, ונשים ישראליות נמצאות במקום ה-15.

בשנת 2012 אצל 28,709 אנשים בישראל אובחנו גידולים ממאירים, ו-10,640 מתו מהמחלה.

מהנתונים עולה, כי סרטן הריאות הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב הגברים הערבים.

בקרב הגברים היהודים הסוג השכיח ביותר הוא סרטן הערמונית (20% מהמקרים), ואילו בקרב נשים – יהודיות וערביות – סוג הסרטן השכיח ביותר הוא סרטן השד.

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות בחודש אוקטובר על תחלואה בסרטן בישראל, עלה כי תושבי חיפה חולים בסרטן יותר מבכל מקום אחר בארץ. העיר שבה מספר חולי הסרטן הוא הנמוך ביותר היא ירושלים.

על פי נתוני משרד הבריאות, בשנים 2005-2001 היה שיעור חולי הסרטן בקרב גברים נמוך בבירה ב-17% מהממוצע הארצי. בין 2011 ל-2006 עלה שיעור החולים ועמד על 10% מתחת לממוצע. גם בקרב הנשים נמצא שיעור הסרטן הנמוך ביותר בירושלים.

אחרי ירושלים דורגו נפת רמלה ונפת השרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות