"הנהג התקשר וסיפר לי הכל": בשיחה עם חדשות 2 סיפר היום (שלישי) בעל חברת ההסעות, על שיחתו עם נהג האוטובוס זמן קצר לאחר התאונה הקטלנית, שבה נהרגו 8 נשים ונפצעו עשרות נוסעים נוספים. הנהג עצמו נפגע קל ותושאל על ידי המשטרה, שחוקריה עדיין בודקים את נסיבות המקרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הנהג התקשר אליי, אמר שקרתה תאונה עם הרבה הרוגים וסגר את הטלפון", אמר נזיר, בעל החברה. "הנהג בסדר, והרבה נוסעים בסדר. לא רגילים שדבר כזה קורה, תאונה כזו".

לדברי הנהג, "האוטובוס נסע בנתיב שלו, משאית נכנסה בו - זה מה שקרה. המתפללים נסעו לירושלים וחזרו - דיברתי עם הנהג, הוא הסביר לי הכול. הוא אמר שהמטען החורג של המשאית נכנס בצד של האוטובוס, הוא בוכה הבנאדם". נזיר עדכן כי באוטובוס היו 54 נוסעים בעת התאונה: "אוטובוס מלא".

ראש עיריית רהט, טלאל אל קרנאווי, עדכן כי ההרוגות הן תושבות היישובים הסמוכים לרהט: "מדובר באנשים שחזרו מתפילה באל אקצא. זו נסיעה מאורגנת של אנשים שנוסעים לירושלים להתפלל מדי שבוע, אנשים לא צעירים עם ילדים". אל קרנאווי הוסיף כי "תושבים רבים באו לראות מי מיקיריהם נמצא כאן, אבל אנחנו סומכים על כוחות ההצלה ולא נפריע להם עם כל הכאב והצער. אנחנו עוסקים בפינוי".

הכתובת הייתה על הקיר: כביש אדום

28 פצועי התאונה פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה, שם הוכרז אירוע רב נפגעים. במאמצי החילוץ השתתפו גם יחידות צה"ל, בהן יחידת החילוץ 669.

כביש 31, שבו אירעה התאונה, נחשב לכביש אדום שבו אין שטח הפרדה בנוי בין הנתיבים הנגדיים. לפחות 10 בני אדם מקפחים את חייהם בכביש מדי שנה ויותר מ-200, כשרק בסוף השבוע האחרון נהרג בכביש רוכב אופניים. בחודש אוקטובר האחרון נהרגו בכביש איגנט אילצ'נקו ובתו מאיה בת ה-4, בזמן שהמשפחה חזרה מנופש באזור ים המלח, כשרכב שנסע בנתיב הנגדי חצה באופן מסוכן קו רצוף, עקף ניידת ומשאית ופגע במכונית המשפחה.