שתף קטע נבחר

צפו: 83:85 לחולון בחיפה, סל ניצחון להרוש

מחזור 18: הקפטן הכריע את המשחק הדרמטי בצעד וחצי עם הבאזר. נהריה גברה 79:80 בחוץ על ראשל"צ אחרי הארכה. דאוסן איבד כדור ברגעי ההכרעה. אילת ניצחה 65:75 בנס ציונה

שלומי הרוש הוא הגיבור של הערב (ב') בליגת ווינר-סל. הקפטן של הפועל חולון קלע סל ניצחון דרמטי עם הבאזר שהעניק לקבוצתו ניצחון נאה, 83:85 בחיפה, במשחק שהיה צמוד לכל אורכו.

 

 

למעשה כל המשחקים הערב הסתיימו בניצחונות חוץ. עירוני נהריה המשתפרת ניצחה 79:80 את מכבי ראשון לציון אחרי הארכה, הרבה בזכות יכולת נהדרת של ג'ון וויליאמסון שקלע 26 נקודות וקטף עשרה ריבאונדים. הפועל אילת הכניעה את עירוני נס ציונה בביתה, 65:75.

 

שלומי הרוש חוגג את סל הניצחון (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
שלומי הרוש חוגג את סל הניצחון(צילום: גיל נחושתן)

 

מכבי חיפה - הפועל חולון 85:83

הרכז מורן רוט שב אחרי היעדרות של חודש וחצי והתקבל במחיאות כפיים ברוממה. הפתיחה הייתה צמודה כשאייזק רוזנפלט האורח הצטיין אצל האורחים ואלכס צ'וברביץ' אצל המארחת. אחרי חמש דקות התוצאה עמדה על 6:8 למכבי חיפה. קליעת שלוש של שלומי הרוש לקראת סיום הרבע קבעה 18:20 לחולון. הרבע נחתם ב-21:22 לאורחת.

 

אייזק רוזפלט מטביע (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
אייזק רוזפלט מטביע(צילום: גיל נחושתן)

 

מהומה פרצה ביציע של חולון לאחר שהאבטחה ביקשה להרחיק שני אוהדים שקיללו. לאחר זמן קצר הרוחות נרגעו. חולון עלתה ליתרון של חמש נקודות, 23:28, שש דקות למחצית. חיפה חזרה למשחק בזכותו של רוז'ו המצוין שקבע 31:31, שתי דקות להפסקה. הירוקים המשיכו ללחוץ על הדוושה וירדו להפסקה ביתרון 37:42.

 

ברבע השלישי חיפה נהנתה מהידית של הקפטן דגן יבזורי ויכולת מצוינת של רוז'ו ואייק אפוואיבו. מי שהשאיר את חולון בתמונההם קרוקר ורוזפלט, 48:49 לחיפה, שש דקות לסיום הרבע. בשלב זה חולון העלתה הילוך ובראשותו של מגווייר ברחה ל-49:55. למזלה הרב של חיפה היה לה את רוז'ו שסייע לה לחזור לעניינים, 59:59 בסיום הרבע.

 

המשחק הצמוד נמשך גם ברבע האחרון. גוני יזרעאלי בשלשה נהדרת העלה את חולון ליתרון, 71:73. יבזורי הרבה להחמיץ מהשלוש (1 מ-8) אבל מי שכן דייק מחוץ לקשת הוא וויל גרייבס שקבע 77:77, 2:06 דקות לסיום. רוז'ו המצוין יצא בחמש עבירות ורוט קבר שלשה שקבעה, 82:83 לחיפה. 19 שניות לסיום יזרעאלי קלע זריקה אחת מהעונשין והשווה ל-83:83. חיפה יצאה להתקפה אחרונה, איבדה כדור, הרוש דהר כל הדרך אל הצד השני של המגרש וקבר סל ניצחון אדיר בצעד וחצי, 83:85 לחולון בסיום.

 

רנה רוז'ו רשם תפוקה נהדרת, 27 נקודות ו-12 ריבאונדים שלא הספיקו לירוקים לניצחון. טוני קרוקר קלע 17 נקודות למנצחת, גוני יזרעאלי הוסיף 15.

 

עירוני נס ציונה - הפועל אילת 75:65

מאיר טפירו ופרסטון נואלס העלו את נס ציונה ליתרון בפתיחה, אבל קאליף וייאט וקווין פאלמר ניצלו את איבודי הכדור וההחטאות של הכתומים כדי לנטול את היתרון, 6:7 אחרי שלוש דקות. אדריאן יוטר הזניק את ההפרש לשש נקודות, טפירו אמנם צימק בשלשה, אבל ניב ברקוביץ' הגיב בשלשה מהצד השני, 16:22 לאילת בסיום הרבע הראשון.

 

קווין פאלמר בדרך אל הסל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
קווין פאלמר בדרך אל הסל(צילום: יאיר שגיא)
 

 

שחקניו של נדב זילברשטיין הגבירו את הלחץ בשני צידי הפרקט כבר בתחילת הרבע השני עם יכולת טובה של מיטשל וואט ואור סולומון. נס ציונה השלימה ריצת 5:15 שהעלתה אותה ל-27:31, שלוש דקות למחצית. לאחר סדרת החטאות של שתי הקבוצות, יוטר השווה וקבע את תוצאת המחצית, 31:31.

 

וייאט ושמחון פתחו את המחצית השנייה עם ריצת 0:6, טל דן וקרייג סמית' מיזערו נזקים במהירות, 36:37 לאילת. הקרב על הפרקט המשיך, נואלס ודן מצד אחד, מהצד השני שמחון וכדיר שדאגו לשמור על יתרונם, 42:44 באמצע הרבע. עבירה טכנית לנס ציונה העירה סופית את המשחק וגם את ווילסון, מנגד שמחון ויוטר הציגו כדורסל יוצא מן הכלל, הרבע נחתם ב-53:56 לאילת.

 

לאמיין ווילסון עם הכדור (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
לאמיין ווילסון עם הכדור(צילום: יאיר שגיא)

 

כדיר וניסים ניצלו בתחילת הרבע האחרון את איבודי הכדור מצד שחקניו של נדב זילברשטיין (19 סך הכל) ועלו ליתרון שבע נקודות (55:62) אחרי שלוש דקות. בהמשך שחקניו של דן שמיר אף הגדילו את יתרונם לדו ספרתי כשמנד נס ציונה מציגה משחק מבולבל עם החטאות ואיבודים. 65:75 לאילת בסיום.

 

אדריאן יוטר קלע 14 נקודות וקטף מספר זהה של ריבאונדים עבור אילת. עמית שמחון הוסיף 14 נקודות משלו. פרסטון נואלס קלע 11 נקודות לנס ציונה.


מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה 80:79 (לאחר האכרכה)

נהריה פתחה את המשחק באזורית וזה השפיע מאוד על המקומיים. אייזאה סוואן בלע את הפיתיון ולא הפסיק לזרוק מחוץ לקשת (0/4 ל-3 ברבע הראשון). אחרי ארבע דקות היתרון היה של האורחים - 6:10. ג'ון וויליאמסון ברבע התקפי מצוין (8 נקודות) הוביל את קבוצתו ל-8:15 (7). רועי חגאי קיבל עבירה טכנית אחרי טענות לשופטים על עבירה שלא נשרקה לרוברבט רות'בארט. בעקבות אותה עבירה המומנטום השתנה, וראשון הצליחה לרדת ביתרון בסיום הרבע מסל עם הבאזר של שון דאוסן - 19:20.

 

שון דאוסן (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
שון דאוסן(צילום: אבי רוקח)
 

 

סוואן סוף סוף קלע שלשה וסידר לראשל"צ - 23:26 (12). אבל זה גם היה היתרון האחרון של המארחים בחצי הראשון. קבוצתו של דרוקר נתנה לנהריה זריקות קלות מחוץ לקשת והאורחים אמרו תודה. שתיים כאלה של ערן אסנטי שינו את התוצאה - 28:29 לנהריה (15). החגיגה של הסגולים המשיכה כשרובינסון חדר נהדר לסל וסחט גם עבירה מדאוסן כדי לסיים מהלך של שלוש נקודות - 33:41 (17). נהריה יכולה הייתה להגדיל את הפער אבל החטיאה מקו העונשין (רובינסון שלוש החטאות מתוך ארבע זריקות תוך דקה). ג'רי סמית הצליח להחזיר את קבוצתו למשחק וקבע שוויון אחרי שתי קליעות מדויקות מהקו עם סיום המחצית הראשונה - 44:44.

 

יאנגר נכנס למשחק ברבע השלישי וקלע את שמונה הנקודות הראשונות של קבוצתו - 48:52 (24). בנוסף, דאוסן הדביק לליונס עבירה רביעית במהלך של סל ועבירה - 49:55 (26). ההתקפה של ראשל"צ הפסיקה לשחק ולא קלעה במשך חמש דקות. נהריה ניצלה זאת וחזרה להוביל מסל של רות'בארט. אבל אקורד הסיום היה שוב של דאוסן שעם שלשה על הבאזר קבע - 56:58 לקבוצתו.

 

רובינסון וסמית' מביטים בכדור (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
רובינסון וסמית' מביטים בכדור(צילום: אבי רוקח)

 

שולמן ולאוסן החלו היטב את הרבע האחרון עם שתי שלשות - 61:62 לאורחים (32). שתיים נוספות של לאוסן פתחו פער של שש נקודות - 63:69, ארבע דקות לסיום. ג'רמיס סמית' עם הרבה מלחמה הוריד לשתיים בלבד שתי דקות לסוף - 69:71. קארמייקל שהיה חלש מאוד לאורך כל המשחק הצליח לכפות שוויון (73:73) כשהכדור האחרון של קבוצתו. דאוסן יכול היה להכריע את המשחק, אך החטיא שלשה, על הריבאונד היה ג'רמיס סמית' שגם החטיא. לאסנטי הייתה הזדמנות לסגור סיפור אבל הוא נחסם על ידי קארמייקל והמשחק הלך להארכה.

 

סוואן סידר יתרון קטן למארחים עם צ'אקה (3/10 לשלוש), אבל וויליאמסון השווה מהעונשין - 76:76 (42). קארמייקל קיבל את החמישית שלו. ליונס הצליח לעלות את נהריה לשלוש הפרש, אבל דאוסן בסל חשוב עשה - 78:79 לנהריה (43). גם ג'רמיס סמית יצא בחמש עבירות ודרוקר העלה את נסטרנקו. רובינסון איבד כדור קריטי 13.9 שניות לסיום במצב של 79:80 לקבוצתו והשאיר למארחים הזדמנות אחרונה לנצח. ראשל"צ יצאה מפסק הזמן כשהכדור הלך לדאוסן אבל הוא איבד את הכדור ובסיום - 79:80.

 

ג'ון וויליאמסון. ערב ענק שלו (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
ג'ון וויליאמסון. ערב ענק שלו(צילום: אבי רוקח)

 

וויליאמסון הצטיין כאמור בשורות המנצחת עם 26 נקודות ועשרה ריבאונדים, מארק ליונס הוסיף 14 נקודות. שון דאוסן קלע 20 לראשל"צ, טוני יאנגר הוסיף 17.


פורסם לראשונה 02/02/2015 19:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
שלומי הרוש
צילום: גיל נחושתן
מומלצים