שתף קטע נבחר

סנטר כפול: על הסאגה הלא נגמרת בהפועל י-ם

גם לפני הישורת האחרונה של העונה, הקבוצה מהבירה מתקשה למצוא פיתרון לבעיות בקו הקדמי שלה. מההחתמה הבעייתית של ג'וזף ג'ונס וטוני גפני שאחד מהם עשוי לפנות מקום לזר אחר השבוע, דרך הביקור הקצר של מנסה בונסו ועד הפציעה של יניב גרין שטרפה את הקלפים

סאגת הסנטר של הפועל ירושלים לא יורדת מהכותרות. עוד לפני פתיחת העונה התעסקו בקבוצה בבעייתיות בקו הקדמי בסגל של דני פרנקו. זה החל עם שחקנים שלא נשארו מהעונה שעברה (ג'וש דאנקן וארט פרחוסקי), המשיך עם החתמה מאוחרת למוקדמות היורוליג של ג'וזף ג'ונס וטוני פגני, על הדרך הייתה גם החתמתו המוזרה של פופס מנסה בונסו ושיחרורו, וכעת בבירה שוב מחפשים שחקן גבוה.

 

 

יכול להיות שהכול היה נגמר כבר בקיץ אם בירושלים היו עושים מאמץ אמיתי כדי להשאיר את פרחוסקי, שמככב היום בניז'ני נובגורוד עם 12.5 נקודות ו-6.9 ריבאונדים בטופ 16 של היורוליג. גם הנוכחות של ג'וש דאנקן, שהוא מניה בטוחה בזירה המקומית והראה את כוחו ביורוקאפ בעונה שעברה, לא הייתה יכולה להזיק.

 

ג'וש דאנקן. בירושלים יכולים רק להתגעגע (צילום: אבי רוקח ) (צילום: אבי רוקח )
ג'וש דאנקן. בירושלים יכולים רק להתגעגע(צילום: אבי רוקח )

 

אלא שבירושלים התמהמהו או חשבו שהם יכולים להביא שחקנים טובים יותר על אותן עמדות, והיום הם אוכלים מהדייסה אותה בישלו בעצמם. אין ספק שזו הייתה הטעות הראשונה של האדומים בבניית הסגל ל-2014/15.

 

"דאנקן כבר היה שבע מהכדורסל בישראל וחיפש אתגר חדש. מה גם שהוא קיבל הצעה כספית מבאמברג הגרמנית שהייתה גבוהה מזו של ירושלים", אומר מקורב לירושלים. "באמצע העונה הייתה כוונה אמיתית להחתים את דאנקן, אבל אז בירושלים חזרו צעד אחורה מסיבה לא ברורה, וברגע שבראד גרינברג לא המשיך ההכנות קצת נתקעו".

 

פרחוסקי. "הוא לו טוב כאן, הוא אפילו חיכה להצעה" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
פרחוסקי. "הוא לו טוב כאן, הוא אפילו חיכה להצעה"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בנוגע לפרחוסקי העניין קצת שונה: "פרחוסקי רצה מאוד להישאר בירושלים, היה לו טוב כאן. הוא אפילו חיכה להצעה, אבל שוב אותה טעות הייתה גם איתו - ברגע שהם התמהמהו, ארט קיבל את ההצעה של ניז'ני ונגמר הסיפור".

 

עדיין לא קבוצה גדולה

ההתנהלות של ירושלים מאמצע העונה שעברה ואפשר להגיד שעד היום, רחוקה שנות אור ממה שהבעלים הגדירו כחזונם. "קבוצות גדולת לא מחכות לסוף העונה כדי להחתים שחקן שהם רוצים. בירושלים לא השכילו להבין שאם היו סוגרים אפילו עם אחד מהם (פרחוסקי או דאנקן, א.ע), סיכוי גדול שהם היו חוסכים לא מעט כסף על כל הסיפור".

 

כשבהפועל ירושלים הבינו שפרחוסקי ודאנקן כבר לא ישחקו בארנה החדשה, החלו החיפושים אחר שחקני חיזוק חדשים בצבע. באותו שלב בקבוצה עדיין לא החליטו האם להחתים את יניב גרין, והגבוה היחיד בסגל היה ליאור אליהו.

 

דני פרנקו. עדיין לא הצליח להתמודד עם כאב הראש בקו הקדמי (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
דני פרנקו. עדיין לא הצליח להתמודד עם כאב הראש בקו הקדמי(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בסופו של דבר אחרי שכבר בנו בירושלים את כל הקו האחורי, שכלל את יותם הלפרין, דרווין קיצ'ן וברייסי רייט שנשארו מהעונה שעברה, בתוספת של דונטה סמית' וליאור אליהו בעמדות הפורוורד, רק אז התפנו בבירה למצוא את הגבוהים המיוחלים.

 

בסוף חודש יולי נערכו מגעים עם הסנטר המתאזרח ד'אור פישר, שאיתו כבר הגיעו להסכמה על חוזה של 950 אלף דולר לשנתיים, אך ממש ברגע האחרון הוא העלה משמעותית את הדרישות הכספיות שלו ובירושלים לא הסכימו להן. כך מצא את עצמו פישר בקאזאן הרוסית. למרות ההתנגדות אז, יכול להיות שהיום בקבוצה משלמים על כך מחיר כבד, בטח נוכח היכולת הטובה אותה הציג פישר ביורוליג (13.2 נקודות ו-6.2 ריבאונדים).

 

ג'וזף ג'ונס. "גם הוא וגם גפני היו על המדף" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
ג'וזף ג'ונס. "גם הוא וגם גפני היו על המדף"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

אחרי שהמו"מ עם פישר עלה על שרטון, הוחלט להחתים את גרין ולצרף אליו את דניאל גור אריה כשחקן אימונים. רק ב-8 בספטמבר הוחתמו יחד טוני גפני וג'וזף ג'ונס, שמיהרו לצאת עם הקבוצה למוקדמות היורוליג בבלגיה.

 

העונה של שניהם סובלת מעליות וירידות. לצד כמה משחקים טובים, היו לג'ונס וגפני גם לא מעט נפילות. ג'ונס תורם בליגה 9.5 נקודות ו-5.4 ריבאונדים, וגפני מוסיף 7.9 נקודות ו-4.4 ריבאונדים, מספרים מאוד לא משכנעים לשחקנים זרים.

 

טוני גפני עם בר טימור. לא מצליח לשמור על יציבות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טוני גפני עם בר טימור. לא מצליח לשמור על יציבות(צילום: אורן אהרוני)

 

איש מקצוע בכיר בכדורסל הישראלי מסביר: "גם ג'וזף וגם גפני היו על המדף, שניהם היו יכולים לחתום חודש לפני. אין סרט כזה ששחקנים חותמים רק שבועיים לפני טורניר שהם רוצים להיות בו"

 

האופוריה מהפתיחה הפנטסטית בליגה

אחת הסיבות לאופוריה בה הייתה מצויה הקבוצה, למרות האכזבה ביורוקאפ, היא הפתיחה המרשימה שלה בליגה. תשעה ניצחונות רצופים היו לאדומים במחזורי הפתיחה, וברגע שהם הבינו שגבוה נוסף חייב להיות מוחתם בשביל המשחקים באירופה, הסיכויים להעפיל לטופ 32 ביורוקאפ שאפו לאפס.

 

פופס מנסה בונסו עם הנחיתה בישראל. חזר לשדה התעופה מהר מאוד (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
פופס מנסה בונסו עם הנחיתה בישראל. חזר לשדה התעופה מהר מאוד(צילום: עוז מועלם)

 

למרות זאת צירפה הקבוצה את פופס מנסה בונסו, בהחלטה שעד היום מעוררת מחלוקת בבירה. "השאלה היא למה הביאו את פופס", אומר אותו איש מקצוע, "להביא שחקן כמוהו, שלושה משחקים לפני הסוף ביורוקאפ, אין בזה שום הגיון. אם היו מביאים אותו חודש לפני, הדברים היו יכולים להיראות אחרת". העובדות מדברות בעד עצמן. אחרי חודש בלבד הגבוה הבריטי נחתך.

 

ואז הגיעה הפציעה של יניב גרין, שטרפה את הקלפים והותירה את דני פרנקו עם קו קדמי מצומצם עוד יותר. מאמנה של ירושלים נמצא בבעיה מתמדת כעת ומנסה למצוא פתרונות יצירתיים לחסרון שלו בקו הקדמי. בכל פעם שג'ונס יורד לספסל, לפרנקו אין ברירה והוא מעלה את גפני בעמדה מס' 5, למרות שלכולם ברור שהוא משחק יותר כפורוורד.

 

המטרה: שחקן אמריקאי מהליגה הסינית

כבר הרבה זמן שהנהלת הקבוצה מחפשת חיזוק לקו הקדמי. מצב השחקנים בשוק היה דליל ולכן הוחלט לחכות לסיום הליגה הסינית, בה משחקים לא מעט אמריקאים שהפכו לפנויים בימים האחרונים. כמה מהשמות שהועלו לאחרונה נראים מבטיחים הרבה יותר מג'ונס וגפני, מה גם שבניגוד למנסה בונסו הם מגיעים בכושר טוב אחרי שרק עכשיו סיימו את הליגה.

 

דיימון סימפסון. השחקן שישנה את העונה של הפועל ירושלים? (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
דיימון סימפסון. השחקן שישנה את העונה של הפועל ירושלים?(צילום: אבי רוקח)

 

אחד המועמדים שהוצעו לאדומים הוא ברנד ג'יימס (29, 2.08), שקלע העונה בסין 18.9 נקודות וקלט 11.2 ריבאונדים. ג'יימס, ששירת במשך שש שנים בצבא האמריקאי, בין השאר בעיראק ואפגניסטן,

החל את קריירת המכללות שלו רק בגיל 23. לאחר מכן נבחר ע"י קליבלנד בדראפט, אבל לא הצליח להרשים.

 

שחקן נוסף שהוצע לירושלים אבל ירד במהירות מהפרק הוא שלדן וויליאמס (31, 2.06 מ'), בחירה חמישית בדראפט 2006 ושחקן עם רזומה מרשים. וויליאמס הוא גם גיסו של אנתוני פארקר (נשוי לקנדיס פרקר, אחת השחקניות הטובות בעולם). יש לציין כי הפורוורד/סנטר מיוצג ע"י הסוכנות של ארן טלם, מבעלי ירושלים. הסיבה המרכזית לכך שוויליאמס לא יגיע היא החשש שהוא לא יתחבר למרקם הקבוצתי לנוכח הרזומה המרשים שלו.

 

השם האחרון שעלה ומתאים בדיוק לסוג השחקן אותו מחפשים בארנה הוא דיימון סימפסון (27, 2.01), ששיחק במכבי אשדוד ובנס ציונה. נכון לעכשיו, סימפסון משחק במדי אסטודיאנטס הספרדית, אבל אחרי פתיחת עונה טובה הוא סובל מפיחות במעמדו.

 

בימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה, כאשר עדיין לא ברור אם ג'וזף ג'ונס או טוני גפני ישלמו את המחיר ברגע שזר חדש יחתום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
דני פרנקו
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים