יום רביעי, 29.05.2024 שעה 10:31

"ההחלטה הגרועה ביותר בהיסטוריה של הספורט"

ההחלטה של קרול והסיהוקס, שעלתה להם בהפסד 28:24 לפטריוטס בסופרבול, משגעת את אמריקה. בטוויטר עוקצים, המאמן מתגונן ואלמוני אחד הפך לגיבור

|
באטלר תופס את הכדור (רויטרס)
באטלר תופס את הכדור (רויטרס)

ככה מחריבים עונה שלמה בשנייה אחת, בהחלטה אחת איומה. פיט קרול, מאמן סיאטל, לא יכול היה לבקש הרבה יותר מזה. 26 שניות לסיום הסופרבול ה-49, הכדור אצלו, יארד אחד מהאנד-זון ומרשון לינץ', אחד הראנינג-בקס הטובים בליגה, בקבוצה שלו. טאצ'דאון, והסיהוקס זוכים באליפות שנייה ברצף. רק תן ל"ביסט מוד" את הכדור, שירוץ ויעבור את הקו. הרי הוא כבר רץ ל-102 יארד במשחק.

אבל קרול החליט ללכת על מסירה, ראסל ווילסון חיפש את ריקארדו לוקט אבל שלח את הכדור היישר לידיים של הגיבור הכי פחות צפוי – הדיפנסיב בק מלקולם באטלר, רוקי שמצא את הרגע הנכון לרשום את האינטרספשן הראשון בקריירה ולהפוך לאגדה כבר בגיל 24.

זה היה אחד הרגעים הגדולים בתולדות הסופרבול, יש שיאמרו (ולמעשה יש כבר שאומרים) אחת ההחלטות הגרועות בתולדות הסופרבול. ואחד ממשחקי הסופרבול הטובים בשנים האחרונות הלך לידיים של ניו אינגלנד, עם ניצחון 24:28. טום בריידי עושה זאת בפעם הרביעית.

אחרי הסיום, איך לא, כל ארצות הברית דיברה על אותן שניות משוגעות. על אותה החלטה, על אותה מסירה, על אותה חטיפה. גם בטוויטר לא ריחמו על קרול וחלק מפרשני הספורט רצו להם כדי לקטול את המאמן עם אמירות בסגנון: "זה המהלך הגרוע ביותר שראיתי בהיסטוריה של הפוטבול". ו-"ברצינות, צפינו הרגע בהחלטה הגרועה ביותר בהיסטוריה של הספורט". מזל שהם לא מגזימים, האמריקאים.

גרונקובסקי חוגג (רויטרס)
גרונקובסקי חוגג (רויטרס)
 

וקרול? הוא ניסה להסביר."זו אשמתי. לגמרי. אני יודע שיש לכם מיליון שאלות על זה. אפשר לשאול למה עשינו את זה כמה שרוצים, אבל זה בגלל המאצ'-אפ. היו לנו שלושה דאונס ופסק זמן. היו להם חבר'ה רציניים על הקו אז חשבנו שנפזר אותם עם שלושה ווייד-רסיברס. זה מהלך שאמור לעבוד. הפעם זה לא עבד לנו. בדיעבד, היינו יכולים לרוץ. לצערנו, זה היה חוסר מזל משווע. אין דרך אחרת להסתכל על זה. אני שונא את זה שאנחנו חייבים לחיות עם זה, אבל לצערנו זה המצב".

כנראה שבשנים הקרובות ימשיכו לדבר על המהלך הזה, ואולי גם לשאול אם ההחלטה באמת הייתה של קרול, או של המתאם ההתקפי דארל בוול, שאמר בסיום: "אני קבעתי את המהלך. הבחור (באטלר) עשה עבודה נהדרת".

בלאונט (רויטרס)
בלאונט (רויטרס)
 

מי שבוודאי יתקשה להתאושש מהעניין הוא וילסון עצמו, שזרק כמה כדורים אדירים, כולל מסירה שעד עכשיו אף אחד לא מבין איך ג'רמיין קירס תפס, רק כדי להיכשל בסיום: "המאמן אמר לי שהוא לוקח את האשמה, אבל זו לא הייתה אשמתו. אני לוקח את האשמה עליי, אני זה שזרק את הכדור. חשבתי שזה הולך להיות טאצ'דאון. אני לא מפקפק בהחלטה, אני חושב שזה היה המהלך הנכון".

אז קרול ובוול לקחו אחריות על המהלך אפילו וילסון עשה את זה, אבל זה לא משנה את העובדה שבסיאטל, וגם בניו-אינגלנד, השחקנים לא האמינו שהכדור לא הלך לידיים של ביסט-מוד. גאד בולדווין, הרסיבר של סיאטל, התייחס לכך שלא נתו את הכדור ללינץ' כשאמר בסיום: "אני חושב שכולנו היינו מופתעים". ג'יימי קולינס, הליין-בקר של הפטריוטס, אמר את מה שכולם חושבים: "למה לא לתת את הכדור לביסט-מוד?".

בריידי (רויטרס)
בריידי (רויטרס)
 

ברנדון בראונר, בעבר הקורנר-בק של סיאטל וכיום של ניו אינגלנד, עקץ את מאמנו לשעבר: המאמנים האלה כל-כך חכמים, שהם מנצחים את עצמם. לקרול יש אותה רמת אינטליגנציה שיש לביל בליצ'יק, אבל אני חושב שהוא עבד על עצמו. יש לך את הראנינג-בק הכי טוב בליגה, למה אתה לא פשוט נותן לו את הכדור? לפעמים, מאמנים מתחכמים יותר מדי". והקורנר בק של סיאטל, תארולד סימון, סיכם: "איך אתה זורק את הכדור כשיש לך את מרשון לינץ'?".

הפנים של ריצ'רד שרמן, הקורנר בק הנהדר של סיאטל, אמרו הכל באותו רגע. גם הוא לא האמין למה שהוא ראה. אחרי המשחק שרמן פירגן לבאטלר: "הוא עשה את המהלך של חייו".

מתיוס חוגג (רויטרס)
מתיוס חוגג (רויטרס)
 

ומלקולם באטלר עצמו? מי שעד לפני שעות ספורות היה רוקי אלמוני? גם הוא מתחיל להבין כנראה שחייו השתנו: "היה לי חלום שאני הולך לעשות מהלך גדול וזה התממש. ידעתי מה הולך לקרות. אני לא יודע איך ידעתי, פשוט ידעתי. הגעתי לפניו למקום ותפסתי את הכדור. אבל אני עדיין לא מעכל לגמרי".

וכמובן, איך אפשר בלי ה-MVP של הסופרבול, טום בריידי, שסיפק נתונים מדהימים עם שיא סופרבול של 37 מסירות (מ-50 נסיונות), 328 יארדים וארבעה טאצ'דאונים. מי שזכה בתואר ה-MVP של המשחק החשוב מכולם בפעם השלישית בקריירה וביסס את מעמדו כאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, אמר לאחר המשחק: "הראינו חוזק מנטלי גם היום וגם לאורך השנה. לא פיקפקנו אחד בשני, אפילו לא לרגע"..

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */