שתף קטע נבחר

גמר מהאגדות? סרינה מחכה לשראפובה

עם מאזן 2:16 ואחרי 15 ניצחונות רצופים על הרוסיה, לאמריקאית חסר אחד נוסף בגמר אליפות אוסטרליה (10:30) כדי להשאיר מאחור אגדות טניס כמו נברטילובה ואוורט. הראשונה בעולם: "מריה עדיין בטורניר רק בגלל הלחימה שלה". שראפובה: "מצפה לי משחק קשה"

לאחר גראנד סלאם מלא תהפוכות והפתעות, יגיע מחר (ש', 10:30, דיווח חי ב-ynet ספורט) טורניר הנשים באוסטרליה לסיומו עם הגמר הקלאסי: הטניסאית הבכירה בעולם, סרינה וויליאמס, מול סגניתה, מריה שראפובה.

 

 

ניצחון יעניק לסרינה את הגביע במלבורן בפעם השישית בקריירה - משהו שהיא לא עשתה מאז 2010 - ויעלה אותה למאזן של 19 תארי גראנד סלאם. אם תעשה את זה, היא תשאיר מאחור אגדות טניס כמו מרטינה נברטילובה וכריס אוורט, ותהיה שנייה ברשימה לאחר שטפי גרף, לה יש 22 זכיות.

 

סרינה עם הגביע ב-2010 (צילום: AP) (צילום: AP)
סרינה עם הגביע ב-2010(צילום: AP)

 

שראפובה, מצידה, תנסה להשיג את תואר הגראנד סלאם השישי שלה בסך הכל. באוסטרליה היא הגיעה לשלושה גמרים, אך זכתה בגביע רק פעם אחת, אי שם ב-2008.

 

דבר אחד בטוח: בפני הרוסיה עומדת המשימה לא פשוטה כלל. מאזן המשחקים בינה לבין סרינה, עומד על 2:16 לטובת יריבתה המושבעת. סרינה אף ניצחה את כל 15 המפגשים האחרונים בין השתיים. ומתי היה הניצחון האחרון של שראפובה על האמריקאית? ב-2004 בטורניר לוס אנג'לס.

 

יתרון מוחץ במפגשים הישירים עם שראפובה. סרינה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
יתרון מוחץ במפגשים הישירים עם שראפובה. סרינה(צילום: EPA)

 

הדרך של שראפובה לגמר הייתה די חלקה למעט הסיבוב השני, בו הייתה כבר עם רגל וחצי בחוץ מול אלכסנדרה פאנובה (150 בעולם), אך היא התאוששה והגיעה למשחק על התואר מול סרינה.

 

לסרינה היו עליות ומורדות בדרך לגמר. היא איבדה שתי מערכות בטורניר - מול אלינה סביטולינה בסיבוב השלישי ומול גרבין מוגורוסה ברביעי. היא גם התקשתה במערכה הראשונה של חצי הגמר מול מדיסון קיז, אך העלתה רמה בסט השני וסגרה עניין.

 

"מריה שחקנית גדולה", החמיאה סרינה ליריבתה בגמר. "היא עדיין בטורניר רק בגלל הלחימה שלה ובגלל שהיא מסרבת לוותר. למרות תוצאות העבר בינינו, זה משחק חדש. אני כבר זכיתי כאן מספר פעמים, כך שהיא יודעת שאין לה מה להפסיד".

 

תנצח את סרינה אחרי 15 הפסדים רצופים? שראפובה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
תנצח את סרינה אחרי 15 הפסדים רצופים? שראפובה(צילום: רויטרס)

 

האמריקאית הוסיפה: "ברור שאני לא רוצה להפסיד, אבל מבחינתי זה לא עניין של חיים או מוות. הגישה הזאת עוזרת לי להירגע ולעלות על המגרש כדי ליהנות. מה שיקרה - יקרה".

 

בניגוד לסרינה שמנסה להרגיע, שראפובה יודעת היטב מי עומדת מולה. "יהיה משחק ממש קשה בשבילי", אמרה הרוסיה על האמריקאית, "הכוח והתוקפנות שלה על המגרש גורמים לי להיות יותר אגרסיבית וללכת על נקודות שאולי לא הייתי הולכת עליהן. אגיע לגמר ואעשה הכל כדי לנצח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מריה שראפובה וסרינה וויליאמס
צילום: AFP
מומלצים