שתף קטע נבחר

בעקבות המשבר: שיחרור כספים מקופה"ג יתעכב

האוצר העביר לאישור ועדת הכספים תקנות המאריכות את התקופה לביצוע משיכת כספים מקופות הגמל מ-4 ימים ל-10. הסיבה: לחוסכים יהיה יותר זמן לחשוב על המהלך ולמנהלי הקופה יותר זמן להשיג את הכסף מבלי לפגוע בעמיתים

שר האוצר, יובל שטייניץ, העביר בימים האחרונים, לאישור ועדת הכספים של הכנסת, תקנות המאריכות את התקופה לביצוע משיכת כספים על-ידי חוסכים בקופות גמל וקרנות השתלמות.

 

על פי התקנות החדשות, לאחר הגשת הבקשה של החוסך, ימשכו הכספים לאחר עשרה ימי עסקים במקום ארבעה ימי עסקים כיום.

 

לדברי האוצר, התקנות משוות את פרקי הזמן לביצוע משיכת כספים מקופת גמל לפרקי הזמן הנדרשים כיום לביצוע העברות כספים בין קופות. "מהלך זה הינו צעד נוסף במדיניות משרד האוצר לקביעת כללי משחק אחידים לכלל מוצרי החיסכון הפנסיוני" אומרים באוצר.

 

על פי דברי האוצר, הארכת התקופה, תיתן לגוף המוסדי אפשרות לפנות לחוסך על מנת להבהיר לו את המשמעות במשיכת כספי החיסכון ארוך הטווח שנחסך במשך שנים מאחר ולא ניתן לבטל את המשיכה לאחר ביצועה. כמו כן יינתן לגוף המוסדי פרק זמן סביר להיערך להפיכת הכסף שנחסך ל"נזיל" באופן שחוסכים שנשארו בקופה לא ייפגעו ממשיכות כספים.

 

יש לציין כי תקנות אלו מגיעות בעקבות המשיכות ההמוניות בחודשים האחרונים של שנת 2008 מקופות הגמל, שהתבצעו לאחר ההפסדים בחסכונות הפנסיונים כתוצאה מהמשבר העולמי בשוק הפיננסי.

 

הפסידו את העליות והאשימו את האוצר

המכירה הבהולה של נכסים בקופות הגמל על מנת להשיב לחוסכים את הכספים תוך הזמן הקצר שקבעו התקנות, הובילה לפגיעה נוספת בקרב החוסכים שהחליטו שלא למשוך את חסכונותיהם וזאת בשל עודף ההיצע שנוצר בשוק.

 

בנוסף, באוצר טענו לאחרונה כי מאז החל גל עליות השערים בשווקים הפיננסים בחודשים הראשונים של 2009 ובעקבותיהם חל תיקון חיובי בקופות, החלו זורמים לאוצר תלונות מחוסכים שמיהרו למשוך את כספם בזמן השפל והפסידו למעשה את גל העליות.

 

לדברי האוצר, אותם חוסכים טענו כי הפיקוח על שוק ההון היה צריך למנוע מהם הוצאת הכספים, והם לא היו מודעים מספיק לכך שהתיקון החיובי יכול להיות מהיר מהצפוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למנהלי הקופה יהיה זמן להבהיר את המשמעות
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים