לקראת פיצוץ: מיכאל בן ארי כבר לא ב’יחד’ עם אלי ישי

בתחילה דווח על התקדמות במו"מ בין 'עוצמה יהודית' ל'יחד', אבל כעת מתברר: שתי מחלוקות מובילות ל'פיצוץ' • תחילה סוכם שבן ארי יוצב במקום ה-6, אבל כעת תובעים ב'עוצמה יהודית' לקבל גם את המקום ה-4 • מחלוקת שנייה נוגעת לנושא העלייה להר הבית • אנשי ישי: "הם איימו שאם המו"מ ייכשל הם יתקפו את 'יחד' בקמפיין אגרסיבי. זו סחיטה"
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 21:49

ההתחלה נראתה מבטיחה: מו”מ בין מפלגת ‘יחד’ לבין מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר.

לכאורה, מה יותר מתאים מהחיבור בין השניים: ‘יחד העם איתנו’, מפלגתו של ח”כ אלי ישי, מורכבת כעת בעיקר מנציגי ‘תקומה’ ו’האיחוד הלאומי’, בעוד אלי ישי עצמו הוא שחקן בודד בה, והמפלגה אינה מצטיירת כקרובה לש”ס, הגם שהוא עומד בראשה – ומהצד השני אנשי ארץ ישראל בכל רמ”ח ושס”ה.

אלא שמשהו לא טוב קרה באמצע הדרך, והערב ניתן להכריז על פיצוץ גדול בין שתי המפלגות.

בסוף השבוע, במפגשים שהתקיימו בין צוות המו”מ שהורכב מטעם אלי ישי ומפלגתו, לבין בן ארי ואנשיו, נראה היה כי החיבור הולך לקרום עור וגידים.

כאן המקום להזכיר כי שדכן, הקשור בדרך כזו או אחרת לש”ס, פעל ללא לאות בנושא כבר שבועות ארוכים. כבר לפני חודש ידע לספר לי כי המפלגות יתאחדו בסמוך מאוד להגשת הרשימות – “ורגע לא קודם, כדי שזה לא יטורפד ושלא יופעלו לחצים”.

אם הוא צודק, אזי יש עוד חמישה ימים עד לסיום המו”מ על הצד היותר טוב, ויתכן שהדיבורים על פיצוץ לא נועדו אלא לטשטש את החיבור או להשיג הישגים על מגרש המו”מ.

כך או כך, אם בסוף השבוע עמדו הסיכומים בין שני הצדדים על כך שמיכאל בן ארי מסתפק במקום השישי, ומקבל על עצמו את ‘דעת תורה’ של רבני התנועה – הגר”מ מאזוז, הרב טאו ועוד –  כולל בסוגיית הר הבית, הרי שהערב נראה כי הופרו כל הסיכומים.

בפגישה היום הובהר כי בן ארי חוזר בו מסיכומים קודמים, וכעת מתברר כי שתי מחלוקות הובילו לפיצוץ בין שני הצדדים:

בן ארי דורש כעת את המקומם השלישי או לכל הפחות את המקום הרביעי (וגם את השישי).

נקודת מחלוקת שניה נוגעת ליחס לעלייה להר הבית. בעוד במפלגת ‘עוצמה יהודית’ דורשים להכליל את הנושא במצע האידיאולוגי של המפלגה, מנהיגה הרוחני של ‘יחד’, הגר”מ מזוז, מתנגד. בן ארי, מצדו, נחוש ואינו מוכן להתקפל בסוגיית הר הבית.

אפרופו הר הבית: הרב טאו, למשל, אוסר עלייה להר הבית באופן נחרץ. הגר”מ  מאזוז טוען כי יש אפשרות להתיר, אך אין צורך בכך בימים אלו. בן ארי, מצדו, נחוש שתינתן אפשרות לעלות להר הבית.

במחנה ‘יחד’ מאשימים את מחנה בן ארי בהוצאת הודעות לעיתונות וטוענים: “אנחנו שתקנו לאורך כל הדרך, הם פמפמו שיש פגישות ושיש מגעים, למרות שסוכם ששומרים על חיסיון. לכן, אין לנו כל אמון בהם”.

מכאן, לאן?

תלוי את מי שואלים. יש מי שבטוחים שבסופו של דבר, החיבור יתבצע.  אחרים סבורים: אין שום סיכוי לכך לאחר הפרות ההסכמים היום.

אגב, במחנה ישי מאשימים בהאשמה חמורה נוספת את מחנה בן ארי. לדברי גורמים בכירים במטה, אישים שפעלו מטעם בן ארי הבהירו כי באם המו”מ לא יבשיל לכדי עסקה, הם עומדים לתקוף את ‘יחד’ בקמפיין אגרסיבי ביותר. “זו סחיטה באיומים”, הם טוענים.

בהמשך הערב צפויים חברי ‘עוצמה יהודית’ להגיע אל ביתו של הגר”מ מאזוז לפגישה מכרעת. אחריה נדע סופית: יש איחוד או מלחמת עולם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עדיף לישי לחזור לשס מס 2
    25/01/2015 22:49
    אני
  1. חבל על איבוד הקולו ת ושינוי הדת בשביל כסא שלא בטוח שיהיה