עושים שiק עם בועז בן ארי • כמה ‘משקה’ נשפך בחתונת חיים סרצוק

לאן התפרצו העיתונאית טל שניידר וח"כ גילה גמליאל • יהודה גליק חושף מי מנע מנשמתו לפרוח על המדרכה • מדוע סגן ראש העיר ירושלים התגלגל מצחוק • מה מחמיא למענדי גרוזמן • איך נפל שמואל חיים פפנהיים למלכודת • ומה ההבדל בין המעטפות של חסיד חב"ד וליטאי
בן-ארי בועז
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 10:58

“אתה בא לחתונה הערב”? שאל אותי אחד החברים בוואט-אפ.

תגיד, אפשר לשכוח שהערב זה החתונה? כבר שבועיים וחצי בכל קבוצה שהוא חבר מדברים על החתונה: ביבי יבוא לא יבוא, יבוא לא יבוא. מי מהליכוד יבוא? והאם בכלל ישנם אנשים שלא יבואו.

אני מדבר על החתונה של חיים סרצו’ק, חבר המטה החרדי בליכוד. אגב, רק בגלל ההזמנות לחתונה, אנשים גילו ששמו בישראל אור חיים סרצו’ק.

חתונה לחיים סרצוק

“עוד ישמע”, מתחיל לשיר הזמר נמואל הרוש ביחד עם הקלידן לייבלה ליפסקר. הקהל כולו שואג משמחה, מרימים את החתן על הכתפיים. אחר כך הוא יצטרך לעמוד כל הערב, למזוג ‘משקה’ לקהל האורחים.

חתונה לחיים סרצוק

בצד, כאילו רחוקים מהמולת החתן והכלה, הם משווים מסכים בטלפון. למה הם פה? שניהם עסקנים בליכוד.

חתונה לחיים סרצוק

אבי שיף יושב בקצה העולם. גם הוא עסוק במכשירו, עוקב אחרי התמונות שעולות בקבוצות מהחתונה, ומוודא שהוא אינו מופיע בהן. אז כעת הוא צולם ותועד.

חתונה לחיים סרצוק

“אני לא יודע למי אצביע השנה”, הוא ניסה לזעוק אוזניו של יוסי גולדברג, עוזרו של ד”ר מיכאל בן ארי. אבל יוסי לא כל כך הצליח לשמוע. ההגברה של ליפסקר הייתה ממש חזקה.

חתונה לחיים סרצוק

העיתונאי יחיאל וקנין (מימין), שקיבל את התואר ח”כ של ש”ס אצל העיתונאי מענדי גרוזמן ממקור ראשון, הפתיע בפרצוף מושלם למצלמה. חברו הטוב, האסטרטג עמרם כהן, לא נותר חייב והגיב מצדו בתנועת איום לעבר המצלמה.

חתונה לחיים סרצוק

דקות לאחר מכן יחיאל וקנין מצלם בתמונה חייכנית במיוחד את מענדי גרוזמן. “זה תמיד מחמיא לי שאנשים יודעים כעת שיש אחד כמו יחיאל, בזכות טעות בכתבה”, אומר מענדי.

חתונה לחיים סרצוק

“רגע, מי אתה?” צעקו האנשים שהסתדרו להצטלם, לעבר יחיאל וקנין שנצמד לשורה. אחרי התמונה הוא נעלם.

חתונה לחיים סרצוק

איציק גרובייס שחזר ממסע ארוך באיטליה בה בעיקר צילם את רעייתו,  ניסה לצלם איתי סלפי. אך המצלמה שלי יותר מהירה, ותעדה את הפעולה בעיצומה. “היית מצלם אותנו מצטלמים”. את האמת? לא הבנתי מה הוא רוצה. ככה זה ראש של במאי סרטים חרדים.

חתונה לחיים סרצוק

מנכ”ל ‘עבודות לחרדים’ אביגדור רבינוביץ (משמאל) שוחח עם ארי המניק, העובד בחברת ההפקות של דוד פדידה. “אל תצלם אותי”, צעק לעברי אביגדור, שניה אחרי שהתמונה כבר במאגר. “אני לא מצטלם אצל חרדים עם צעיף אדום”. לא בדיוק עזר לו.

חתונה לחיים סרצוק

החתן היה עסוק בריקודים, ומי שקבל את האורחים עם בקבוק ‘משקה’ היה יעקב וידר מהמטה החרדי בליכוד, שקיבל את כתב מעריב חיים גריידינגר במשקה מחמם את הגוף ומקפיץ את הנשמה. יוסי גולדברגר מ’עוצמה לישראל’ הצטרף ל’לחיים’.

IMG_3624

העיתונאית טל שניידר מה’פלוג’ הגיעה עם ח”כ גילה גמליאל מהליכוד היישר אל אולם הגברים. טל ביקשה רק טיפה של אלכוהול. גמליאל, מצידה נכנסה להלם: היא בצד של הגברים ועדיין לא צעקו לעברה שתצא.

חתונה לחיים סרצוק

גמליאל, עדיין נבוכה, צוחקת מכניסתה של טל שניידר היישר לתוך הקלחת הגברית. אבל לחתן אין זמן: הוא ממלא את הכוסית עד להתפקע.

חתונה לחיים סרצוק

ובזמן שכולם נעמדים לתמונה, טל שניידר עם כוסית עמוסה בידיה, מבקשת מגמליאל שכבר סיימה לשתות: “תחזיקי, לפחות שיראו בתמונה”

חתונה לחיים סרצוק

יוסי קלאר, האיש שהיה אחראי לניתוב החרדים שהתגייסו לצה”ל למערכות המתאימות, השתחרר לא מזמן ולחתונה הגיע כמו איש עסקים. “אני מרגיש קצת שונה לא על מדים”, אמר. לא נורא זה יעבור לו.

חתונה לחיים סרצוק

העיתונאי הירושלמי מ’ידיעות ירושלים’ מוישה הלר הגיע לחתונה לבוש שחורים. לצידו ישבו אבי שיף והעיתונאי עידן יוסף מניוז1, שכעת משרת במילואים.

חתונה לחיים סרצוק

במפתיע הגיע איש הר הבית יהודה גליק. התזמורת פצחה בשירת ‘יבנה המקדש’. כולם רצו להצטלם איתו. “זה נס מהלך”, אמרו האנשים סביבי.

חתונה לחיים סרצוק

“אתה רואה אותו?” הצביע גליק על שי מלכה, מנכ”ל מנהיגות יהודית, שרקד עמו. “הוא הציל את חיי, בזכותו אני חיי, לא מד”א ולא כלום, רק הוא. הוא מיד שם לי חוסם עורקים ובכך מנע מנשמתי לפרוח על המדרכה”, סיפר לי אחר-כך יהודה, ביציאה מהאולם.

חתונה לחיים סרצוק

“שיהיה במזל טוב”, בירך את החתן. מעליהם פוזרו פתיתי קונפטי. “שתצליח בבניית הבית”, בירך. וכשחיים שאל – איזה בית? ענה יהודה: “זו לא צריכה להיות שאלה…”

חתונה לחיים סרצוק

בינתיים, בצד עזרת הנשים – העיתונאית טל שניידר שוחחה עם העיתונאית שיפי חריטן. כשהבחינו בי מנסה לצלם, נעמדו להצטלם בחיוך רחב.

חתונה לחיים סרצוק

מיד לאחר שצלמתי פנתה אלי טל וביקשה שאשלח למייל שלה את התמונות. אז תוך כדי שהיא כותבת את הודעה אלי, צלמתי. היא צחקה כשצילמתי. לא האמינה שניתן לראות … כעת היא יכולה גם לקרוא (ולאלו שתוהים אם שלחתי – נכון לכתיבת שורות אלו, טרם שלחתי).

חתונה לחיים סרצוק

אחרי שטל שניידר הצטלמה עם שיפי חריטן, הגיעה גם אידית, ה-‘מנכ”לית’ של המשרד לענייני דת, והאישה שעומדת מאחורי ההצלחה ששמה הרב אלי בן-דהן. אני מקווה רק שכעת לא הולכים לראיין את הרב בן-דהן ב’הדברות’, שם עובדת שיפי חריטן.

חתונה לחיים סרצוק

“שיהיה בניין עדי עד”, בירך דובר חב”ד, הרב מנחם ברוד את החתן, ומיהר לצאת. “לא תשאר לכוסית משקה?” שאל החתן – והוא ענה: “אני ממהר. באתי לאחל לך את כל הטוב שבעולם”.

חתונה לחיים סרצוק

בינתיים העיתונאי עידן יוסף אותר על ידי החתן, כשהוא פיכח לגמרי. מיד כוסית חדשה הובאה ונמזגה – ועידן הוכרח לשתות את כולה, מול עיני החתן. השפיע? לא נראה לי.

חתונה לחיים סרצוק

“אתה כבר שתית?” שואל החתן. הוא רק בא לאחל מזל טוב, אבל החתן כבר לא מזהה מי עומד מולו, ורק מוודא כי כולם עומדים בחובת היום ושותים את ‘המשקה’ שהכין.

חתונה לחיים סרצוק

בפינת השולחן בקצה האולם יושב אלי ביתאן וכותב טור הגות על סרטון הבחירות של מרצ.

חתונה לחיים סרצוק

ניסים פרץ, עורך ככר השבת, הגיע לאחל מזל טוב. תמיד הוא נראה כאילו כעת קם משינה. הוא חייך, ניסה להתחמק כהרגלו מהמצלמה. הנחנו לו בהמשך. אבל כעת תמונה אחת עם החתן השתדלנו להביא.

חתונה לחיים סרצוק

נחי ויס, כיום ביח”צ ותדמית, איחל לחתן מזל טוב ומיהר לעזוב. “יש לקוח שמחכה לי לפגישה ואחר כך אני הולך לבדוק ולטעום טשולנט. הרי בסך הכל ליל שישי היום…”

חתונה לחיים סרצוק

אבי שיף לא מצא זמן אחר לאמת פרטים בכתבה עם אידית מהמשרד לענייני דת,  אלא לצלילי המוזיקה הרועשת. וכך, כששניהם מביטים בפון ושקועים בעולמם, הנצחתי את הרגע.

חתונה לחיים סרצוק

רוני גלזר, עלם חמודות, עמד בצד עזרת הנשים ושוחח עם העיתונאית שיפי חריטן, כשהתברר לו לצערו כי לא נותר אלכוהול בצד הגברים, דאגו לו מיד לאספקה שוטפת מהצד הנשי.

חתונה לחיים סרצוק

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם שס וסגן ראש העיר צביקה כהן, הגיע לחתונה. כשקלט אותי מצלם – לא הפסיק לצחוק. “עד לכאן הגעת?” שאל. לאחר מכן לחש ליושב לצדו: “סגור את הטלפון לידו. הוא מצלם הכל”.

חתונה לחיים סרצוק

יהודה גרובייס הגיע לאחל מזל טוב. לאחר שקבל את המשקה מידי החתן, הסתובב לחפש לעצמו משהו לאכול. בבר מצאתי אותו עומד. מה נשמע? שאלתי והוא ענה: “הכל מצויין, רק תזכור שאתה לא רציני… הבטחת תשובות ולא הבאת”.

חתונה לחיים סרצוק

שמואל חיים פפנהיים הגיע לאולם. בחוץ המתין לו עידן יוסף. לאחר לחיצת היד, לבקשתי הפתיע עידן יוסף את פפנהיים בשאלה: “אתה פפנהיים?” משנענה בחיוב – אמר: “אותך אני מחפש כבר שבועיים ואתה מתחמק. כעת מצאתי אותך פנים אל פנים”.

חתונה לחיים סרצוק

בפינת האולם, שימו לב איך חושבים על כל פרט: מדף סידורים לתפילה, גרטלים לרוב, וגם עמדת הטענה לכל סוגי הטלפונים.

חתונה לחיים סרצוק

אלי הלמן, איש עסקים חרדי ומטאור בעולם היזמות, העיתונאי אלי ג’אן ומענדי גרוזמן עמדו בחוץ ושוחחו על פוליטיקה.  הלמן מצדו רק הקשיב.

חתונה לחיים סרצוק

 לייבלה ליפסקר לא הפסיק לנגן ולהרקיד, בזמן שהאולם התמלא והתרוקן כמה וכמה פעמים, וגם מנו המשיך לשיר והקפיץ את האולם בשמחה.

חתונה לחיים סרצוק

חתונה לחיים סרצוק

ברכות ואיחולים כמיטב המסורת החרדית על המעטפה. “כנראה שזה לא מנהג ליטאי”, אמרתי לו, והוא השיב: “אל דאגה. ההבדל בין חב”ד לליטאים – שאצלנו על כל אות שאני כותב אני מכניס דולר למעטפה, אצל הליטאים זה ההיפך…”

חתונה לחיים סרצוק

איש היח”צ ישורון תורגמן פוגש את כל מי שסבבו מחוץ לאולם. “הכובע זה מיתוג קבוע?” שאלתי. והוא ענה: “והצעיף האדום שלך, מה?”

חתונה לחיים סרצוק

“אתה יכול לצלם אותנו עם קמב”ץ העדה החרדית?” פפנהיים צחק מהתואר, והם נעמדו לצלם. בכל זאת, לא כולם רוצים לפספס כזו תמונה.

חתונה לחיים סרצוק

העיתונאי משה הלר ראה את המצלמה מופנית לעברו, הרים את ידו למול המצלמה וצעק באידיש עסיסית: לא לצלם. אמרתי לו שכנראה משהו אחד הוא למד ממאה שערים. ארי המניק הביט בי כלא מבין: מה אני רוצה משניהם.

חתונה לחיים סרצוק

אלי הלמן גרר אחריו את העיתונאים שרצו לשמוע על עסקים. ניסים פרץ הוריד את מכשיר הטלפון מידיו לכבוד התמונה, כדי לא להראות מכור, ורוני גלזר רק השתובב שוב מול המצלמה.

חתונה לחיים סרצוק

דניאל אוחיון (באמצע), יועץ התקשורת של אחת הח”כיות במפלגת יש עתיד, הגיע לאולם כשלצדו בחור צנום ושקט, ומצד שני יוסי קלר. לשאלתי מי הבחור החדש – אמר יוסי: “זה המחליף של יאיר שרקי בגלי צה”ל”. ואני הגבתי: נראה שגל”צ משתדרג. הפעם הביאו חרדי בלי פאות לתחנה.

חתונה לחיים סרצוק

“תעלה את התמונה הזו?” שאל אותי, תוך כדי שהוא מניף אגודל למצלמה יחד עם יועץ התקשורת דוד רוזנטל. כן בוודאי? אמרתי. “לאיזה פייסבוק?” שאל. ואני אמרתי: מי צריך פייסבוק, תעקוב אחרי חרדים10…

חתונה לחיים סרצוק

ברקע החלה התזמורת לנגן את השיר “להודות ולהלל”. מאיר אשכנזי מראה לי את המסך: ביקש מהתזמורת באותיות קידוש לבנה את השיר…

חתונה לחיים סרצוק

“מה אתה רוצה לצלם אותנו? מה מיוחד בי?”, שאל מתי רוזנצוויג (מימין), דובר עיריית בית שמש. כלום לא מיוחד בך, עניתי, אבל ששלושה ג’ינגים נפגשים – זה שווה תמונה.

חתונה לחיים סרצוק

חיים דרילק, הצלם, החל לרחף מעל הסולם בצילומי אמנות מכל הכיוונים. מאיפה המצב רוח שיש לך, שאלתי, והוא ענה: “אתה שואל? תגיד, אתה לא שם לב שרק מהאדים של האלכוהול אני מתבלבל…”

חתונה לחיים סרצוק

“תצלם אותנו ביחד…”, ביקש שמוליק קרסיק שאצלם אותו עם העיתונאי מתי טוכפלד מישראל היום. לא הבנתי מה מיוחד בתמונה. “אתה לא תבין, כי אתה לא חב”דניק. תפרסם. אנשים יבינו טוב מה מיוחד בתמונה הזאת”.

 חתונה לחיים סרצוק

ירוחם אסטרייכר הגיע באיחור ניכר, אבל על כוסית וודקה לא ויתר לו החתן. כך קיבץ לו החתן עוד ועוד אנשים לכוסית משותפת.

חתונה לחיים סרצוק

ליד עזרת הנשים עמד שימי סגל, עורך אתר שטורעם נט ואיש רדיו קול חי – והתכתב. אם מסקרן אתכם לדעת עם מי, תוכלו לקרוא בתמונה. היה זה דוד קליגר מקול חי ששלח לו תמונה בוואטס-אפ ושאל: איזו כותרת לתת לתמונה? פעם הבאה שיש לכם תמונה ואין לכם כותרת – הנה הכתובת לשאלה.

חתונה לחיים סרצוק

מאיר אשכנזי ושמוליק קרסיק חיכו לשימי סגל שיסיים להתכתב, ובינתיים נעמדו להצטלם. מאיר אשכנזי אמר: “לי אין בעיה שתפרסם את התמונה. אני חושש שלקרסיק תהיה בעיה”. קרסיק הגיב: “אף אחד לא יודע שיש בזה בעיה…”

חתונה לחיים סרצוק

ואחרון חביב הגיע יוסי הופמן, החרדי מקצה הארץ, ומי שמלהק חרדים לסרטים והפקות ישראליות מקומיות. “רגע”, שאל תוך כדי שצלמתי, “אולי אתה מכיר מישהו עם זקן ופאות שיצטלם לסרט?” המלצתי לו ישר על החתן…

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רכילות זולה
    25/01/2015 11:11
    אלי
  1. אין תוכן לתגובה כמו שאין תוכן (או שיש-תוכן שלילי) לפוסט הזה. אין גבולות כבר?

  2. גאוני!
    25/01/2015 11:12
    ונהדר
  3. בועז, השתדרגת!

  4. כך נאה וכך יאה
    25/01/2015 22:42
    שמעון הלוזר
  5. על כל תמונה תיאור.
    גם מי שלא מבין, מבין.

    יישר כוח

  6. גועל נפש!!!!! לאן הגענו????????????
    26/01/2015 14:19
    1