לראשונה מאז חיסול הגנרל האירני ואנשי חיזבאללה ברמת הגולן בתחילת השבוע - סוריה מאיימת בתגובה: שר ההגנה הסורי ביקר היום (חמישי) את יחידות הצבא הפועלות בדרום המדינה ואמר כי "לצבא הסורי יש היום יותר כוח ונחישות להילחם בטרוריסטים ובראשם ישראל". במקביל, ממשיכים בצה"ל לתגבר כוחות בצפון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בצה"ל מבהירים היום כי תגבור הכוחות באזור הגבול עם סוריה ועם לבנון לא נובע מהתרעות קונקרטיות, אלא מבוצע כחלק מהיערכות למספר אפשרויות תגובה שונות על התקיפה שיוחסה לישראל.

טנקים בגבול ישראל-לבנון (צילום: AP)
צה"ל מתגבר כוחות בצפון | צילום: AP

במסגרת הגברת הכוננות צפויה תנועה מוגברת של חיילים וכלי רכב צבאיים בכבישי הצפון. בתוך כך הוחלט הערב בצה"ל, בתום הערכת מצב, כי לא יהיה עוצר יציאות בסוף השבוע הקרוב.

דף לנסראללה: להילחם יחד בישראל

מוקדם יותר היום הציג חיזבאללה איגרת שקיבל לכאורה מראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף. באיגרת קורא דף לנסראללה לשלב כוחות במערכה הבאה נגד ישראל. "על כל כוחות ההתנגדות לעשות יד אחת מול האויב הציוני ועוזריו", כתב. "ישראל היא האויב האמיתי של האומה המוסלמית וכל הרובים צריכים להיות מופנים אליו. צריך שהמערכה הבאה תנוהל ביחד ושתהיה אש צולבת מעל האדמה הכבושה".

עשה שימוש בנשק כימי? אסד (צילום: AP, חדשות)
סוריה מצטרפת למאיימים | צילום: AP, חדשות

המסר המאיים ששידר חמאס הוא ככל הנראה חלק מניסיון של אירן להגביר את מידת האיום הנשקף לישראל באמצעות פתיחת שתי חזיתות. מאז תום מבצע "צוק איתן" והסיוע הצבאי ששלחה לעזה, גברה השפעת אירן על חמאס.

"נילחם יחד בישראל" (צילום: חדשות 2)
"נילחם יחד בישראל" | צילום: חדשות 2

בעוד בישראל חוששים מתגובה לחיסול, גורמים בלבנון העבירו הבוקר מסר אזהרה לנסראללה שמא יחליט להגיב מתוך שטח המדינה. חבר סיעת "השינוי והרפורמה", נעמתאללה אבי נסר בהנהגת מישל עון, שותפו הקואליציוני של נסראללה מאז 2006, הזהיר בראיון כי "לחיזבאללה יש מספיק תבונה כדי לדעת היכן, כיצד ומתי יגיב על התקיפה שכוונה נגדו בקוניטרה".