“אבו מאזן האחראי הראשי לפיגוע” • התגובות במערכת הפוליטית

יו"ר האופוזיציה: "לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בבטחה בתחבורה ציבורית" • אלי ישי: מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, אחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור • בנט: תוצאות ההסתה של אבו מאזן
אליעזר היון
א' שבט התשע"ה / 21.01.2015 10:59

במערכת הפוליטית לא המתינו זמן רב ומיהרו להגיב על הפיגוע שהתרחש הבוקר (רביעי) בתל אביב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הפיגוע הוא “תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם.

“אותו טרור מנסה לפגע בנו בפריז, בבריסל ובכל מקום”, אמר ראש הממשלה. “מי שמיהר לברך על המעשה הזה, הוא החמאס, שותפיו של אבו מאזן לממשלת האחדות. זה אותו חמאס שהודיע שיתבע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג”.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר כי מי שעומד מאחורי הפיגוע הם גם מי שעומדים מאחרי המהומות ברהט ועמדו מאחרי גל הפיגועים בירושלים: אבו-מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיהם. כלשונו.

“כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בת”א או בירושלים. כולם חלק מאותה זרוע שמטרתה לחסל את המדינה היהודית. לכן חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל”, אמר השר ליברמן ובירך את לוחמי יחידת נחשון על פעילותם הנחושה שהצילה חיים.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יריב לוין, אמר כי פיגוע הדקירה מהווה תזכורת נוספת לכך שאנו נמצאים במערכה ביטחונית מתמשכת, “ולכך שארגוני הטרור הרצחני ממשיכים בשגרת תכנון הפיגועים ובניסיונות לפגוע בביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו.

“ארגוני הטרור לא יצאו לפגרת בחירות ואנו נמשיך להילחם בהם בחופש פעולה מלא גם בתקופה זו, מתוך אחריות ומסר ברור לצד השני שאנחנו דרוכים להגן על אזרחינו ולבוא חשבון עם אלו הבאים לפגוע בנו. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים”, הוסיף.

יו”ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג אמר: “לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בבטחה בתחבורה ציבורית”. את הדברים אמר יו”ר האופוזיציה בכנס של נציגי התנועה הקיבוצית. הרצוג הוסיף: “צה”ל, השב”כ והמשטרה יקבלו גיבוי מלא למלחמה חסרת פשרות בטרור בכל מקום שבו יש איום על ישראלים”.

הרצוג שיגר עקיצה לעבר נתניהו ואמר: “אין היום תחושת ביטחון לאזרחי ישראל, לא בירושלים, לא בעוטף עזה ולא בתל אביב, ואנחנו נשנה זאת בהתנהלות תקיפה ונחושה נגד ארגוני הטרור וראשיהם”.

ישי: חולשה גוררת טרור

יו”ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט תקף אף הוא את אבו מאזן: “האחראי לפיגוע הוא אותו אדם שנצפה צועד בחברת מנהיגי העולם רק לפני שבוע בפריז”.

בנט הוסיף כי אבו מאזן מסית יומם וליל בטלוויזיה נגד היהודים, קורא לכיכרות על שם רוצחים ונותן פרסים כספיים לרוצחי יהודים, הוא הופך עצמו לדילר של הסכינים והמחבלים הם רק שלוחיו. “ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן כל עוד הוא ממשיך למממן משפחות מחבלים. מילים לא מספיקות” אמר שר הכלכלה.

תגובה נוספת הגיעה מחבר הכנסת דני דנון שהדגיש: “אין להבליג על שום פיגוע, עלינו לפעול ללא רחמים נגד כל פגיעה באזרחי ישראל ולגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית”.

יו”ר מפלגת ‘יחד-העם אתנו’ אלי ישי, האשים את “מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור”.

האלוף במיל’ יואב גלנט קשר בין הפיגוע לתגובה מהירה בעקבותיו: “יש להגן על כל מקום שבו מונף דגל ישראל. אסור לעבור לסדר היום על טילים מעזה, אסור לעבור לסדר היום על דריסה בירושלים, אסור לעבור לסדר היום על דקירה בתל אביב”.

לפיגוע קשר ישר להסתה בקרב ערביי ישראל, טען חה”כ יוני שטבון: “למי ששכח, אנחנו נמצאים במלחמת טרור זוחלת. לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, אבל לישראל יש מבחן בתקיפות. מוכרחים להפעיל יד קשה. למדינה ריבונית אין פריבילגיה להבלגה על טרור.

“הבלגה מייצרת הצלחה שמייצרת מוטיבציה אצל תאי טרור. חייבים לעצור את הגולם כבר בהתחלה”. שטבון הוסיף כי “עכשיו, דווקא עכשיו ישראל צריכה מחנה לאומי גדול וחזק למען הריבונות והביטחון שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנין לג'נין
    21/01/2015 13:54
    יואב
  1. ליברמן צודק, המסיטים הם האחראים