גורם בטחוני ישראלי: “לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני הבכיר”

סוכנות רויטרס מצטטת 'גורם בטחוני בכיר' מן הצד הישראלי המבהיר: "לא צפינו את התוצאה מבחינת מעמד ההרוגים, ובייחוד הגנרל האיראני. חשבנו שאנחנו פוגעים ביחידת שדה של האויב מדרג נמוך"
אליעזר היון
כ"ט טבת התשע"ה / 20.01.2015 18:27

 “לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה בסוריה ביום ראשון”, כך צוטט היום (שלישי) גורם בטחוני בכיר בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי דברי הגורם, ישראל האמינה כי יעדי התקיפה הם רק אנשי חיזבאללה מדרג נמוך. “התייחסנו לזה כאל מבצע טקטי מוגבל”.

“לא צפינו את התוצאה מבחינת מעמד ההרוגים, ובייחוד הגנרל האיראני”, הוסיף הגורם. “חשבנו שאנחנו פוגעים ביחידת שדה של האויב שהייתה בדרכה לתקוף אותנו סמוך לגדר. קיבלנו התראה, זיהינו את הרכב – ותקפנו”.

באשר לשאלת התגובה, צוטט הגורם הבטחוני כי תגובת איראן או חיזבאללה תגיע בוודאות, אך הבהיר כי ישראל ערוכה לכך. “נראה לי שיהיה הוגן להניח שאף אחד מהצדדים לא מעוניין בהסלמה משמעותית”.

איראן הבטיחה מוקדם יותר היום, כי תגיב על חיסול אנשיה: “ישראל צריכה להיות מוכנה לברק הרסני שיכה בה. רצח בני האיסלאם, מהווה נקודת מפנה חדשה בקריסת המשטר הציוני”, צוטט מפקד צבא משמרות המהפכה מוחמד ג’עפרי. “על ישראל להמתין עד שיגיע הרגע שהיא תשלם על הפשע שלה”.

 בחדשות 2 דווח, כי במקביל לאיום האיראני המפורש, מדווחת התקשורת במדינה כי שר ההגנה המקומי חתם עם מקבילו הרוסי על הסכם שעשוי לספק לצבא משמרות המהפכה נשק שובר שוויון – טילי S300 שאת העברתם ניסתה בעבר ישראל למנוע באמצעים דיפלומטים.

 בתוך כך, עיתון לבנוני דיווח הבוקר כי מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לנאום בתחילת השבוע הבא ולהגיב על הריגת אנשיו בתקיפה.

הנאום, כך על פי היומון הלבנוני א-ספיר, המקורב לחיזבאללה, תוכנן ליום ה-16 בפברואר, יום השנה לחיסולו של עימאד מורניה – אביו של ג’יהאד מורניה שחוסל בתקיפה, אך הוקדם בשל חיסול פעילי הארגון.

 כפי שדווח ברשתות הזרות, נפרשו סוללות כיפת ברזל בגזרת הצפון, מחשש להתחממות הגזרה עם חיזבאללה, שיבקש להגיב על חיסול אנשיו.

 צה”ל גם מתגבר ביממה האחרונה את כוחותיו ברמת הגולן ובגבול עם לבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות