התובע שהאשים את הנשיאה בטיוח הפיגוע של אירן נרצח?

התובע אלברטו ניסמן האשים את הנשיאה קריסטינה קירשנר בטיוח חקירת הפיגוע שביצעה איראן בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, בו נרצחו 85 בני אדם ונפצעו מעל 300 איש • היום הוא היה צפוי להעיד בפני ועדה מיוחדת של הקונגרס על הראיות שאסף • אלא שבלילה נמצאה גופתו בתוך שלולית דם בדירתו • חברו: "הוא חוסל"
שייע קליין
כ"ח טבת התשע"ה / 19.01.2015 13:57

דרמה בארגנטינה: אלברטו ניסמן, התובע המיוחד בארגנטינה, שהאשים בשבוע שעבר את הנשיאה כריסטינה פרננדס קירשנר בניסיון לטייח ראיות כי איראן עומדת מאחורי הפיגוע הקשה ביותר שידעה המדינה – הפיצוץ בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס – נמצא מת בדירתו אמש.

לפי הדיווח באתר ‘קלרין’, ניסמן נמצא ירוי בראשו, מקליע שנורה מאקדח קטן. גופתו נמצאה בתוך שלולית דם במקלחת, כשסיבת המוות אינה ידועה. על שולחן העבודה שלו היו מונחים המסמכים שהכין לקראת השימוע בקונגרס.

לפי דיווח אחר, ניסמן אותר “מתבוסס בשלולית של דם”, ו”מקורות” של העיתון העריכו כי הוא התאבד.

התובע בתיק היה אמור להשתתף היום בדיון סגור בקונגרס הארגנטינאי ולהציג בו חלק מהראיות והפרטים שאסף.

הוא האשים את נשיאת ארגנטינה ובכירים נוספים בממשל, כי בשל אינטרסים מסחריים ומדיניים פעלו להסתיר את מעורבותה של איראן בפיגוע שהתרחש בשנת 1994. ניסמן טען שפרננדס ניהלה ערוץ חשאי עם טהראן על מנת שלא להגיש כתבי אישום נגד החשודים האיראנים בהטמנת הפצצה.

בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס נרצחו 85 בני אדם ונפצעו מעל ל-300 איש, רובם יהודים.

“המטרות של ממשלת ארגנטינה היו מצד אחד לשמור על יחסים עם איראן בשביל הנפט בגלל משבר האנרגיה בארגנטינה, ומצד שני גם לשמור על הייצוא לאיראן שהיה גבוהה יחסית”, אמר בראיון לטלויזיה הארגנטינאית ביום חמישי האחרון.

הבכירים בארגנטינה מאוד לא אהבו את הטענות של ניסמן, ובשורת הכרזות לאורך המשפט הדגישו כי הוא משקר, וכי אינו מתמקד בפתרון התיק אלא ברדיפת בכירים.

הפילוסוף גוסטבו פרדניק, חברו של ניסמן שאף חיבר ספר על הפרשה, אמר בראיון לגלצ כי אין לו ספק שניסמן חוסל ולא התאבד. “הוא כל הזמן היה מאויים על ידי גורמים איראניים”, סיפר פרדניק, “עכשיו זה הרבה יותר חמור, מכיוון שמדובר על גורמים שקרובים מאוד לממשלה. יש כמה עבדים של איראן שעובדים קרוב לממשלת ארגנטינה, וכנראה שהם יכולים להיות האחראים לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות