בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפת חיל האוויר בסוריה

מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה, ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל ב-2008, נהרג בתקיפה באזור קוניטרה • לפחות שישה נוספים חוסלו • בכיר ביטחוני לסוכנות הידיעות הצרפתית: "התקיפה כוונה נגד טרוריסטים" • יעלון: "אם לפי טענת חיזבאללה אנשיהם נפגעו בחיסול, שיסבירו מה הם עושים בסוריה"
שי וייספיש
כ"ז טבת התשע"ה / 18.01.2015 15:26

ארגון חיזבאללה הודיע הערב (ראשון), סמוך לשעה 18:40, כי ג’יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, נהרג בתקיפת חיל האוויר של ישראל ברמת הגולן הסורית.

לאחרונה דווח כי בנו של מורנייה מונה לתפקיד מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה.

כמו כן דווח בכלי תקשורת שונים כי לפחות שישה מחבלים נוספים נהרגו בתקיפה, שבוצעה באזור קוניטרה. ככל הנראה ההרוגים הם אנשי ‘משמרות המהפכה’ האיראניים.

מוקדם יותר הודיעו מקורות בלבנון ובסוריה כי יעד התקיפה של מטוסי חיל האוויר בסוריה היה בכיר בחיזבאללה שסייע לכוחות בשיגור רקטות לעבר שטח ישראל.

רשת ‘אל-מיאדין’ בלבנון, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה בצהריים כי מסוק של חיל האוויר ישראלי שיגר שני טילים לעבר מטרה בכפר מזרעתת אל-אמל בקוניטרה שברמת הגולן הסורית.

בדובר צה”ל סרבו להגיב לדיווחים ואמרו: “לא מתייחסים לדיווחים זרים”.

בכיר ביטחוני בישראל אישר בפני סוכנות הידיעות הצרפתית, כי מסוק ישראלי תקף בקוניטרה שברמת הגולן הסורית. “התקיפה כוונה נגד טרוריסטים שתכננו לתקוף בישראל”, אמר הבכיר.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סירב הערב להתייחס למתקפה שביצע חיל האוויר על פי מקורות זרים בסוריה. עם זאת, יעלון התייחס לדיווחים שהגיעו מצד חיזבאללה, וטען כי הם סותרים טענות רשמיות שנשמעו מצד הארגון בשנים האחרונות.

“אם לפי טענת חיזבאללה אנשיהם נפגעו בחיסול, שיסבירו מה הם עושים בסוריה”, אמר יעלון בראיון ל’רדיו קול חי’.

מוקדם יותר היום דווח על מספר חיילים לבנונים שנפגעו משאיפת עשן, לאחר שכוחות צה”ל ביצעו ירי לעבר שטח לבנון בסמוך לאזור עין אלשעב. רדיו ‘קול לבנון’ דיווח כי שלושה חיילים סובלים מאי ספיקה נשימתית, בשעה שרשת MTV דיווחה על פצוע אחד, שנפגע לאחר שחיילי צה”ל ירו שישה רימוני עשן.

בחודש שעבר דיווחו מקורות זרים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות של צבא סוריה באזור בסיס חיל האוויר דימאס הממוקם הסמוך לדמשק.

מקורות ערביים מסרו כי מדובר בבסיס סורי בו קיימים מחסני טילים ומערכות נשק שהיו אמורים לעבור לידי ארגון הטרור חיזבאללה.

בישראל סרבו גם אז להתייחס לדיווחים הזרים. עדי ראייה סיפרו על ארבעה מטוסי קרב שביצעו מספר גיחות ונראו מעל שמי דמשק. נזכיר כי הפעם הקודמת בה דובר על מתקפה ישראלית בשטח סוריה היתה בחודש פברואר, אז נטען כי צה”ל תקף שיירה שהובילה טילים ארוכי טווח בקרבת הגבול בין סוריה ללבנון.

• הידיעה  עודכנה בשעה 19:10

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות