ביוון נעצרו 4 הקשורים לתא הטרור הבלגי; חיילים במוסדות היהודיים

כוחות הביטחון של בלגיה ראש תא הטרור במדינה • גם המוסד וה-FBI משתתפים בחיפושים • כ-300 חיילים מתגברים האבטחה סביב המוסדות היהודיים בבריסל ובאנטוורפן • גם בבריטניה תוגברה השמירה סביב מוסדות הקהילה היהודית
נחמן וייס
כ"ו טבת התשע"ה / 17.01.2015 18:51

טרור חובק עולם: מאות חיילים בלגים נפרסו במדינה מפני החשש למתקפת טרור, במקביל מצוד נרחב אחרי ראש תא הטרור במדינה.

ראש התא, עבאד אל חמיד עבוד, המכונה אבו עומר, צעיר בלגי בן 27 ממוצא מרוקני, בחודשים האחרונים טס לסוריה בכדי להצטרף לדאעש, וכעת שוהה ביוון או בטורקיה, ומשם מפקד על התא בבלגיה.

אבו עומר, התפרסם אחרי שהופיע בסרטון של דאעש, כשהוא נוהג ברכב ועליו גופות של אנשים שנרצחו בידי ארגון הטרור.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בבלגיה, גם המוסד וה-FBI, נוטלים חלק במצוד אחרי עבוד.

בבלגיה סירבו לאשר או להכחיש את הדיווחים.

בתוך כך פורסם הערב בכלי תקשורת מקומיים ביוון, כי משטרת המדינה עצרה ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בתא הטרור שהתגלה בשבוע שעבר בבלגיה. על פי הפרסום, אחד העצורים הוא ממנהיגי החוליה, עבדל אל חאמיד עבוד.

במקביל, פרסו הבלגים מעל ל-300 חיילים במוסדות הקהילה היהודית ובשגרירות הזרות במדינה.

בתי הספר היהודיים בבריסל ובאנטוורפן, כמו גם בית הספר הדתי האורתודוקסי באמסטרדם שבהולנד, הודיעו ביום שישי, על ביטול יום הלימודים לתלמידים. “נמסר לנו שאנחנו יעד פוטנציאלי, ולכן אנחנו לא לוקחים שום סיכון”, אמר גורם בבית ספר חרדי באנטוורפן לעיתון הבלגי ‘לה ליברה’. “בית הספר יישאר סגור עד להודעה חדשה. אנו מקווים שהמשטרה וראש העיר יעשו ככל שביכולתם כדי לענות על האיום ואנחנו מקווים שבתי הספר ייפתחו מחדש ביום שני”.

נכון לעכשיו אין החלטה מתי בתי הספר והגנים היהודיים ייפתחו מחדש.

אתר החדשות הבלגי ‘יודס אקטואל’ דיווח, כי המוסד שיגר התראה לכל השגרירויות הישראליות במדינות שבהן ישנה אוכלוסייה יהודית גדולה.

גם בבריטניה הועלתה רמת הכוננות לדרגה הרביעית מתוך חמש, מחשש למתקפות טרור. בין היתר, תוגברה השמירה סביב מוסדות השייכים לקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים במדינה.

ביום חמישי  בשעות הערב פשטה היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת בלגיה על כתריסר בתים, חלקם בבריסל. בעיירה ורוייה שבמזרח בלגיה נהרגו שני מחבלים בחילופי אש עם שוטרים, ואחר נפצע ונעצר. הרשויות אומרות כי החוליה תכננה פיגועים בתחנות משטרה ברחבי בלגיה בעתיד הקרוב ביותר.

על פי דיווח ברשת CNN, מפי גורם בכיר ביחידה ללוחמה בטרור בבלגיה, ההרוגים והפצוע בתקרית בוורוייה שבו מסוריה, ותא הטרור שבו היו חברים קשור לארגון דאעש. “החקירה העלתה שהם תכננו להוציא לפועל פיגועים גדולים בבלגיה”, הוא צוטט.

נציג ‘ועידת רבני אירופה’ במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי אמר ביום שישי: “נחרדתי אמש לקראת חצות כשהממונה על בטחון המוסדות היהודיים הורה לנו לסגור היום את מוסדות החינוך היהודים במדינה.

“מאז ימי השואה לא נסגר בית כנסת או כל מוסד יהודי אחר וההנחיה הזו חמורה בעינינו מאוד מאוד. זה לא מקובל עלינו והדבר מעיד על פחד וחלילה, חוסר יכולת לאבטח אותנו כיאה למדינה ריבונית.

“הערב, אני תקווה, כי כל בתי הכנסת ייפתחו ברחבי בלגיה.

“ביום רביעי האחרון נועדו איתנו ראש הממשלה ושרי הפנים והמשפטים, שביקשו לשמוע מאתנו על היקף המוסדות, שעות פעילות ועוד, ותידרכו אותנו על הדרכים המעשיות לאבטחת המוסדות היהודיים.

“הם חשפו בפנינו את הצעדים שהם מתכוונים לנקוט ואני מנוע, כפי שברור לכולנו, מלומר מהם הצעדים.

“כפי שנמסר לי מלשכת ראש הממשלה, בשעות אלה נוקטים שירותי הביטחון בבלגיה בשורה של אמצעים וכולנו תקוה שהם יצליחו ותבוא עלינו השקט והשלווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה לא אורי חזקיה
    17/01/2015 19:13
    חגית
  1. ח ח ח ח ח ח חאיך שהוא דומה לו