שתף קטע נבחר

אוהדי בית"ר לקורצקי: "הרסת אותנו, לך הביתה"

אווירה קשה במועדון בעקבות ההדחה מגביע המדינה ע"י הפועל אשקלון מליגה א'. המאמן עלול לשלם במשרתו במקרה של הפסד להפועל ת"א ביום ב'. קורצקי, שטען לאחר המשחק שבלי חיזוק הקבוצה עלולה לרדת ליגה, הבהיר לשחקניו באימון: "אני מאמין בכם"

"יובל נעים הלך הביתה לפני שלוש שנים כי הפסדנו בגביע ללוד מהלאומית בסיבוב ח', אז אם הפסדנו לאשקלון מליגה א' באותו סיבוב אתה חייב ללכת הביתה". כך צעקו בסיום המשחק באשקלון אוהדים של בית"ר ירושלים למאמן מנחם קורצקי, שבמעמדו חל פיחות גדול בעקבות הההדחה.

 

בית"ר נפרדה מהמפעל בתום דו קרב פנדלים שהגיע אחרי 3:3 במשחק. הפסד נוסף שלה להפועל תל אביב ביום שני בטדי עלול להוביל לסיום עבודתו של המאמן. בצהריים סיירה המשטרה במתחם האימונים בית וגן, אולם מספר מועט של אוהדים הגיע לאימון.

 

למעלה מ-2500 אוהדים של בית"ר הגיעו לאשקלון, חלקם ביקר בחריפות בסיום את השחקנים. חלק מהם גם ספגו קללות, אבל עיקר הטענות הופנו לעברו של קורצקי: "די כבר, הרסת אותנו, לך הביתה. אתה לא מתבייש להפסיד לקבוצה מליגה א?" צעקו לעברו אוהדים של בית"ר.

 

האווירה בחדר ההלבשה היתה קשה. שחקנים הטיחו בזעם פרטי לבוש על הרצפה. "איכזבנו, ביישנו, נכשלנו. כל מה שתכתבו עלינו יהיה נכון. אנחנו צריכים להחזיר את הכבוד ללקהל ולסמל", אמר אחד השחקנים המתוסכלים.

 

שחקני בית"ר נבוכים בתום דרמת הפנדלים (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
שחקני בית"ר נבוכים בתום דרמת הפנדלים(צילום: אבי רוקח)

 

בבית"ר נשמעה ביקורת על בועטי כדורי העונשין מ-11 מטר. "עשינו הכנות ותירגלנו פנדלים, אבל כל שלושת הבועטים שלנו - אצילי, איציק כהן ופריירה לא היו בפוקוס במאני טיים".

 

הקשר חנן ממן ניסה בסיום להסביר מה לא עבד: "אני רוצה להתנצל בפני כל האוהדים שהגיעו בשם של כל השחקנים של בית"ר. ביישנו את המועדון ועכשיו אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשנות את הכל כבר ביום שני הקרוב".

 

דורש חיזוק. קורצקי (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
דורש חיזוק. קורצקי(צילום: אבי רוקח)

 

על הטענות לגבי שאננות אמר ממן: "תהיו בטוחים שדאגו להוריד אותנו לקרקע. באנו מאוד דרוכים, יש ימים שזה קורה וחבל. זה התחיל כבר במשחק באשדוד

שאיבדנו את היתרון וחבל מאוד שלא הצלחנו לעצור את זה הפעם. הובלנו כבר 1:2 והיינו קצת נאיביים בדקות שהובלנו. היינו צריכים לשמור על היתרון ולא לספוג שער משווה, פשוט חבל לנו".

 

לקראת המשחק ביום שני אמר ממן: "נבוא לטדי לנצח את הפועל תל אביב רק בשביל הקהל שסבל. לדעתי יש לנו סגל טוב, סגל שיכול לעשות פליי אוף עליון. יש לנו כמה ימים להתאושש. טוב שבא משחק טעון וצבעוני כמו נגד הפועל תל אביב וברור לכולנו שרק ניצחון יכול להוציא אותנו מהמצב הזה".

 

קורצקי נשמע מודאג: "אין לי ספק שנהיה נהיה חייבים להתחזק ב-3-4 שחקנים. למרות המיקום שלנו יש כאן סכנה ממשית לירידת ליגה. אנשים צריכים להבין שיש לנו סכנה ממשית לרדת. התחתית תקרא לנו אם לא נתחזק מהר".

 

שחקני בית"ר אמש באשקלון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
שחקני בית"ר אמש באשקלון(צילום: אבי רוקח)

 

בגזרת החיזוק צפוי קורצקי לקבל כבר בתחילת השבוע הבא את שחקן הרכש הראשון, הקשר ההתקפי ציפיריאן דיאק מקלוז' הרומנית, שאמור לחתום בבית"ר לעונה וחצי.

 

בנוסף להדחה המבישה, גם מערכת היחסים בין קורצקי לבעלים אלי טביב שנמצא בחו"ל לא טובה חרף ההכחשות במועדון. כפי שנחשף ב-ynet ספורט, קורצקי ציפה שטביב יגיע לישראל במהלך ינואר ויסייע לחזק את המועדון, במיוחד לאחר שחרורו של החוץ זארקו קוראץ'. "הסגל הקיים לא יכול להשאיר את בית"ר בליגה", אמר מקורב למאמן. "מי שחלם על פלייאוף עליון עם הסגל הזה שימשיך לחלום".

 

נתק עם קורצקי. אלי טביב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נתק עם קורצקי. אלי טביב(צילום: אורן אהרוני)

 

קורצקי ערך היום (ו') אסיפה לפני אימון השחרור ואמר לשחקנים: "ראשית, אני רוצה להבהיר את דברי מאמש. אני מאמין בכם, אוהב אתכם וגאה בכם. אין לי טענה על איכות הסגל. יש לנו סגל טוב, אבל חסרים לנו שחקנים ויש בעיה של עומק. השבוע שחררנו שני שחקנים ולא הבאנו במקומם מחליפים. אנו זקוקים לסגל עמוק כדי לעמוד במטרות שעוד נותרו לנו עד תום העונה ונותרו לנו כאלה, כמו התבססות בפלייאוף העליון והצגת קבוצה טובה שתהנה את הקהל.

 

"נכון שאתמול לא עמדנו במשימה שלנו ועם זאת, אני שוב חוזר, אני גאה בכם. לשמחתנו יש משחק כבר ביום שני, שבו נוכל לתקן ולהחזיר לקהל הנפלא שלנו שכל כך מגיע לו לשמוח ולהיות גאה".


פורסם לראשונה 16/01/2015 09:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
עומר אצילי
צילום: אבי רוקח
מומלצים