יום שלישי, 21.05.2024 שעה 03:09

ברקת: קראתי בתקשורת שחיפה תארח את גמר הגביע

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE בתגובה לראש עירית ירושלים, שלומי ברזל: "יש אגו בין העיריות, אנחנו לא רוצים להכנס אליו"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר
אופירה אסייג ואיציק זוהר

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

רוני לוי: "אני בהחלט חושש מהמצב הנוכחי, אבל הגעגועים וחזרתי לנתניה"

מוקדם יותר היום (רביעי), התפטר יוסי מזרחי מאימון הקבוצה ומי שיחליפו הוא לא אחר מאשר רוני לוי. שוחחנו בתוכנית הרדיו על הנושא עם הבעלים אלי שגב ועם המאמן הטרי של הצהובים.

אלי, האם אתה מעודכן שיוסי מזרחי התפטר ורוני לוי סיכם את תנאיו?
"אתם חושבים שאני חי בכדור אחר. פגשתי את המאמנים בלונדון, אני יודע מה אני עושה ויודע גם על כל מה שקורה. כנראה אתם לא מעודכנים בהכל. אני נותן את כל ההנחיות במכבי נתניה, שום דבר בנתניה לא נעשה בלי רשותי".

אמרת בראשון בינואר שתעזוב את מכבי נתניה, תגובתך?
"אם תוכיחו לי שזה מה שאמרתי, אתן לכם מה שאתם רוצים. אני אמרתי בינואר, לא בראשון בינואר, ואמרתי שיש לי כוונה לעזוב את מכבי נתניה. אני לא יכול ולא רוצה להישאר בקבוצה. מי שהזרים כסף למועדון זה אני, לא אתם ולא אף אחד אחר. אל תיכנסו לשיקולים שלי, אני לא חושב שהקבוצה שלי מתרסקת".

אתה עדיין מנהל את הקבוצה משלט רחוק?
"בואו נדייק, לא הייתי אמור להיות בישראל, אין לי שום כוונה לנהל את נתניה מהארץ. אני קיבלתי קבוצה שעמדה על סף פירוק, קיבלתי קבוצה עם גרעון של 10 מיליון שקלים. העלתי אותה ליגה וצימצמתי את הגרעון ל-3 מיליון שקלים".

אלי שגב (רדאד ג´בארה)
אלי שגב (רדאד ג´בארה)
 

רוני, איך המינוי נולד, באמת בפגישה בלונדון כפי ששגב מספר?
"קיבלתי מאלי שגב טלפון בו אמר שהם כנראה נפרדים מיוסי מזרחי. אחרי שהפרידה סוכמה, ישבתי עם רועי וקבענו את התנאים".

למה לקחת את המשרה? יש לך שם שעומד לפניך ושגב לא בטוח אם יישאר, אתה לא חושש?
"אני חושש, אבל התחלתי את הדרך שלי בנתניה ואני מרגיש זיקה לקבוצה. אני חושב שזה נכון לחזור לעזור לה להיחלץ מהתקופה הקשה. אני מבין שיש הרבה אי ודאות ויש לסחוט את המקסימום מהמצב הזה".

ביקשת ערבויות על החוזה שלך?
"לא ביקשתי ולא קיבלתי ערבויות. אני אומר להפגש עוד פעם עם רועי יותר מאוחר. אני מאמין שהדברים יסתדרו ואף פעם לא ביקשתי דברים כאלה".

בינתיים הרבה שחקנים אמורים להשתחרר מהקבוצה
"אני פחות רוצה להתייחס לשמות מסוימים, כי הם במילא לא ימשיכו. הבעיה היא אם החלוץ המרכזי ילך".

מצד אחד אין כסף למשכורות ומצד שני ממנים אותך, משהו פה לא מוזר מבחינתך?
"אם אני מבין נכון, קראתי אצלכם שנכנס כסף למועדון, שני מיליון שקלים. נכנס גם כסף מהעירייה. המצב קשה, אני חושש. היו לי כמה אפשרויות, אבל עכשיו האפשרות הזאת מתאימה לי".

באיזה מצב נמצאת נתניה מבחינה מקצועית?
"אתם יודעים שהמצב קשה מאוד בנתניה, גם מבחינת היכולת והמורל של הקבוצה. בשביל מכבי נתניה, להישאר בליגה זאת תהיה הצלחה גדולה".

אתה לא חושש לרדת ליגה?
"בהחלט חושש".

אתה חושש מהמצב המקצועי והכלכלי, אך בכל זאת סגרת לשנה וחצי במועדון
"זה נבע גם מהגעגועים, כבר אמרתי שאני אוהב מכבי נתניה. עברתי את תחילת דרכי בכדורגל ואני מרגיש מחויבות. בעיקר בזכות הרצון לחזור לאמן, ננסה להתמודד ולעשות את המקסימום בנתניה. יש הרבה אנשים שיעשו הכל כדי להשאיר את נתניה בליגת העל".

רוני לוי (אורן בן חקון) (מערכת ONE)
רוני לוי (אורן בן חקון)
 

זוהיר בהלול: "צוק איתן גרם לי להכנס לפוליטיקה הישראלית"

שדרן הרדיו והטלויזיה, זוהיר בהלול, שהחליט לעזוב את עולם התקשורת ולהיכנס לפוליטיקה, שוחח עמנו בתוכנית הרדיו.

זוהיר, ספר על ההחלטה להצטרף למפלגת העבודה
"אני חושב שיצקתי משהו חסר תקדים בפוליטיקה הישראלית. בני האדם תורמים את התרומה לאורך זמן, עכשיו אנשים מאמינים בי. אחד מכל שלושה אנשים הצביעו לי, גם היהודים תמכו בי, הצביעו לי ופרגנו בי. אין התפלגות ופילוח, אני רואה ברוחי שני שליש, אולי יותר, מהציבור היהודי וחלק בלתי מבוטל מהציבור הערבי. הלכתי בדרך נבונה, אני אדם עניו וצנוע".

מבצע צוק איתן גרמה לך ללכת לפוליטיקה?
"אכן כך. אף פעם לא רציתי להיות בפוליטיקה. כשעזר וייצמן היה במפלגת 'יחד' הוא הציע לי להצטרף אליו, הוא אמר לי 'לעזר לא אומרים לא'. התנצלתי ואמרתי שוב 'לא'. היו לי הצעות, אבל אני אוהב תקשורת ואקטואליה. המלחמה האחרונה יצרה שבר בין ערבים ליהודים. מספיק שאתבונן על זה ואבצע מהלכים, חקיקה, כדי לחבר בין קהלים".

אפשר לחבר את הקרע בין המגזרים במדינת ישראל?
"אם לא הייתי מאמין בחיבור, לא הייתי נכנס לפוליטיקה. יש צורך לטלטל את מערכת החינוך בישראל, את הקיפאון, לשלב יהודים וערבים בגיל הרך כדי שיבינו שיחד הם יצעדו כל הדרך, כל החיים. אסור שיהיו בתי ספר בדלניים, חשוב שיבינו שאנחנו לא אמורים להיות אויבים. במשפחה ובכל מקום יש מחלוקות, חייבים לעשות משהו".

אתה חושב שהטרור האיסלמי שפוגע באזרחי כל העולם, יכול להיות נקודת פתיחה?
"בשיא היושר, דאעש וג'בהת א-נוסרה, הארגונים הללו, רוצים להוציא את הנאורות מהציוויליזיציה. הם ישספו את גרוני עוד לפני שישספו את גרוניכם. הם רוצים להכניס אותי לקטגוריה של בני בליעל. הם רוצים לפגוע באיסלם".

לא שמעתי אף ערבי ישראלי שמדבר כמוך, תגובתך?
"אני רוצה להיות בן אור, אני לא רוצה בן חושך ובן בליעל. אני רוצה לחיות את חיי, כמו שילדיי רוצים לחיות את חייהם ואחרים רוצים לחיות את חייהם".

אתה רוצה להיות שר הספורט?
"אני חולם לעבוד במשרד הספורט או במשרד מיוחד לשוויון בין אזרחי מדינת ישראל".

מהו השער הכי גדול ששידרת אי פעם?
"המהפך שסחט ממני את ההתרגשות הגדולה, היה במשחק של מכבי חיפה נגד פאריס סן-ז'רמן"

זוהיר בהלול (יוסי ציפקיס)
זוהיר בהלול (יוסי ציפקיס)
 


ניר ברקת: "קראתי על ההחלטה לארח את גמר הגביע בתקשורת"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שוחח עמנו על הבחירה המעוררת מחולקת של ההתאחדות בסמי עופר לארח את גמר גביע המדינה.

החליטו שגמר גביע המדינה יתקיים בסמי עופר השנה, מה גרם להתאחדות להחליט שטדי לא יארח?
"אני לא יודע. ירושלים היא בירת ישראל וכל העולם מביט כיצד המדינה מתייחסת לעיר הבירה שלה. המפעלים הלאומים והבינלאומים אמורים להתקיים בבירה של המדינה, במיוחד בעת הקשה הזאת. זאת אמירה חשובה, עם ירושלים לא משחקים וזה לא נושא למשא ומתן. ישנם מפעלים לאומים ואירועים רבים אחרים, אבל חצאי הגמר והגמר ראויים להשחק רק בירושלים. יכולים להיות הרבה משחקים מעניינים בשאר האצטדיונים בישראל".

איך זה שראש הממשלה לא מחליט על כך שישחקו רק בירושלים?
"למשל, במכביה האחרונה רוב האירועים התקיימו בשפלה. היום בירושלים יש את היכל פיס החדש, היום לירושלים גם את המתקנים, לא כמו פעם ואין סיבה לארח את האירועים הספורטיבים בעיר הבירה.

ניסית לדבר עם משהו בהתאחדות
"שכיורו 2015 נערך בישראל ההתאחדות לכדורגל הייתה מרוצה מהארגון. דיברנו גם עם איגוד הכדורסל והחברים פנו אלינו ולא רק שביקשנו מאיתם להגיע בירושלים, הם הבינו את זה. אנחנו לוקחים מאוד ברצינות את הנושא. לא באו אפילו מההתאחדות לכדורגל אפילו לפגישה אחת. לצערי הרב אני מאוכזב מזה".

קראת על זה בתקשורת?
"כן. לא הייתה אצלי אף פעם פגישה עם נציגי ההתאחדות לכדורגל. אני מאוד הופתעתי מזה".

הרמת טלפון לעופר עיני?
"אין לי מה להרים טלפון אם ככה קיבלו החלטה. כל התהליך הזה מאוד הפתיע אותי. אני לא אהיה מוכן שיסבירו לי למה אין פגישה. אם אין מתקנים בירושלים זה סיפור אחר. אבל בירושלים יש מתקנים ראויים".

ניר ברקת (אורן בן חקון)
ניר ברקת (אורן בן חקון)
 

ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל הצטרף לשיחה בתוכנית הרדיו.

בהתאחדות הפקידים אוהבים את אצטדיון סמי עופר מאשר את אצטדיון טדי?
"מוזר לי מאוד. המשחק הראשון של ישראל נגד בלגיה היה אמור להתקיים באצטדיון טדי. כל ההצגה פה מאוד מוזרה, אני חושב שיש פה קרב אגו בין עיריות שההתאחדות לא רוצה להכנס לתוכו. לכן אני אומר, נתתי דוגמה. גמר גביע האחרון בטדי נערך 1992, ב-2015 הוא ייתקים בחיפה, וב-2016 הוא יהיה בטדי. אמרנו שסמי עופר וחיפה רוצים לחנוך את האצטדיון במשחק גמר גביע".

אנו חושבים שכמו שבאנגליה גמר הגביע אמור להיות בלונדון, מין הראוי שהגמר גביע בישראל יהיה בירושלים, בטח התקופה הקשה הזאת.
"אין שום דבר מיוחד בתקופה הזאת. לא נדבר על אחדות בירושלים וריבונות בירושלים. הנהלת ההתאחדות ישבה וחשבנו לקיים את חצאי הגמר בימים נפרדים ואפשרות על גמר בסמי עופר או בטדי. עופר עיני אמר במשך שבועיים שנבחון את העניין ונקח החלטה. אחרי שבועיים הוחלט שגמר הגביע ייערך בסמי עופר. ניסיתי להסביר שההצעה של חיפה הייתה מצויינת כמו גם ההצעה של ירושלים. בזמנו לחיפה הייתה תוכנית להביא את יובנטוס, זה לא קרה. בעצם הפועל חיפה ועכו חנכו את האצטדיון בסופו של דבר".

אם זה עניין של כסף, לא יכול שמקבלים כזאת החלטה רצינית ולא מדברים עם עירית ירושלים?
"אני מציע לברקת לעשות בדיקה נוספת. לא שיקרתי לאף אחד. אין פה שום דיסאינפורמציה. זאת הייתה החלטה של התאחדות הכדורגל בלבד".

למה לדחות את אירוח גמר הגביע בטדי לשנה הבאה?
"לא להתבלבל. אני לא מגן על סמי עופר".

האם ההחלטה לארח בסמי עופר היא החלטה סופית ואין משהו לחקור בנושא?
"כן. עירית ירושלים נתנה הצעה מחיר. יש סיכוי שברקת לא יודע מה קורה בעיריה שלו?".

יש מצב שיכבדו את עירית ירושלים וישמעו את הצד של ירושלים. למה לא לקיים פגישה?
"אני חושב שאין יותר הוגן מאיך הדבר הזה נעשה. כל הדברים האלה נעשו ברצינות, אני אומר באחריות, בבדיקה עם עירית ירושלים. אין בעיה לדבר עם עירית ירושלים, קיבלתי מכתב לא הכי מנומס מהבירה. בכל מקום שיהיה מתקן ראוי, הכדורגל יגיע אליו. יש כנראה קרב אגו בין עיריית ירושלים לבין עירית חיפה, כי אם נחליף את האירוח עם חיפה, אז יונה יהב יתרגז. אין לנו שום ריב עם עיריית ירושלים".

שלומי ברזל (משה חרמון)
שלומי ברזל (משה חרמון)
 

גלעד קצב: "אף אחד לא האמין שדמארי הצליח באוסטריה וימכר במהירות כזאת"

סוכנו של עומר דמארי, גלעד קצב, דיבר עמנו בתוכנית על המעבר של חלוץ הנבחרת מאוסטריה וינה לרד בול לייפציג.

מי היה מאמין שעומר דמארי הוא השחקן הישראלי הכי יקר בכל הזמנים, לא?
"מבחינה כספית העסקה של אייל ברקוביץ' גבוהה יותר, אך הקבוצה הגרמנית הציעה לא מעט כסף על דמארי".

איך נולדה העסקה? תספר לנו קצת על הקבוצה הגרמנית
"דמארי עבר לאוסטריה ובקיץ הרבה אנשים הרימו גבה. אף אחד לא האמין שאחרי כמה חודשים הוא ימכר לקבוצה גרמנית במחיר כזה גבוה. זאת קבוצה עשירה ואולי היא תהיה הקבוצה העשירה בגרמניה. אני רוצה להוריד את הכובע בפני שאר הסוכנים של דמארי. לא הכרתי את הקבוצה מקודם, אך ממה שגיליתי הם עלו הרבה ליגות ומבחינה תקציבית הם הצליחו. היום היום החתימו בלם שהיה שייך לצ'לסי. כנראה זאת הולכת להיות קבוצת צמרת בליגה הגרמנית. אין ספק שהמטרה שלהם היא לעלות לבונדסליגה הראשונה. אני מכיר את המנהל המקצועי של הקבוצה, אבל את המאמן אני לא מכיר. שמעתי שהמאמן כמובן רצה את דמארי, אך מוקדם הבעיה הגדולה שלנו שאוסטריה וינה לא רצתה לשחרר אותו ורצתה להשאיר אותו כי הצליח. אף אחד לא האמין שתוך ארבעה וחצי חודשים הוא ימכר לקבוצה גרמניה".

המאמן של רד בול לייפציג ירצה לרכוש גם את טל בן חיים?
"אני חושב שהם סיימו את ההעברות שלהם, הכל תלוי במה שהם יעשו, אם הם יעלו ליגה אם הם יבאו שמות מפוצצים. בואו ניתן לעומר דמארי את הכבוד שמגיע לו".

עומר דמארי עם סוכניו גלעד קצב ואדם קידן יחד עם המנהל המקצועי של וינה, תומאס פריץ (מערכת ONE)
עומר דמארי עם סוכניו גלעד קצב ואדם קידן יחד עם המנהל המקצועי של וינה, תומאס פריץ
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */