שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

תתפטרו אתם / מליניאק ברביעי

הזגזוג של חיים סילבס ואשר אלון היה קרקס, אבל נמאס מכל אלה שמייעצים למאמנים להתפטר בגלל "פגיעה בכבוד". לפני הכל, מדובר בפרנסה של אנשים עם משפחות ומשכנתה

הפיטורים וההחזרה של חיים סילבס להפועל רעננה כבר נטחנו מכל זווית אפשרית. המאמן יצא פראייר כשמחל על כבודו וחזר. הבעלים אשר אלון יצא פראייר כשהחזיר אחרי יומיים את המאמן שפיטר. לשמוע אותו מתנצל ברדיו שזו הייתה בעצם החלטה של היו"ר דמיאן רויטמן – אחת הבדיחות הכי מצחיקות שנשמעו לאחרונה.

 

 

אבל בשורה התחתונה, כל הביקורת של המלעיזים, מתבססת על עניין אחד – הכבוד. מאמנים מפוטרים בישראל אחרי שני הפסדים, ויש שמפוטרים גם אחרי ניצחונות.

 

סילבס. שכונה זה כאן (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
סילבס. שכונה זה כאן(צילום: ראובן שוורץ)

 

יש להם משפחות, משכנתה לשלם, אבל נותני העצות (אין תרגום טוב מיידיש ל"עייצעס גיברס") מייעצים לכולם להתפטר. החתימו שחקנים בלי ידיעתך? תתפטר. 

 בעל הקבוצה נכנס לחדר ההלבשה בהפסקה? תתפטר. משכורות מתעכבות חודשיים? תתפטר.

 

לא נתנו לך גיבוי? תתפטר. נתנו לך גיבוי? תתפטר. השדר משה גרטל שאל פעם את צביקה שרף אחרי הפסד אם הוא חושב להתפטר. "שאני אתפטר"? שאל צביקה את גרטל, "תתפטר אתה!".

 

"עייצעס גיברס", תתפטרו אתם. מי ישלם את המשכנתה של חיים סילבס, אתם? מי ימצא אחר כך קבוצה ליוסי מזרחי, אתם? מי יעשה יותר טוב ממה שעושה היום אסי דומב בהפועל ת"א, אתם?

 

בשכונה המזרח תיכונית רוצחים אנשים בגלל מקום חניה, ויורים טילים בגלל עלבון. גם בברצלונה כמעט פיטרו את לואיס אנריקה. זה המקצוע. אבל תראו מה קורה אצל דייויד בלאט, שכבר מיצה את מנת ההפסדים השנתית שלו. הוא בבלגן ענק, המנהל המקצועי של קליבלנד עושה עסקאות בלי להתייעץ איתו והכוכב שלו עושה לו פרצופים. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא? אני לא חושב. הייתי מתחלף איתו בלי לחשוב. שמעתם עיתונאי שואל אותו במסיבת עיתונאים אם הוא חושב להתפטר?

 

בין צרפת לישראל

אדם קרוב אצל עצמו, ומבחינתנו פיגוע הטרור בפריז היה אירוע יהודי. סופרמרקט כשר, יהודים נרצחו, הרוצחים במערכת העיתון בחרו את הקורבנות לפי מוצאם והנרצחים הוטסו לקבר ישראל. אבל בעולם זה נתפס כמעשה טרור איסלאמי שמסכן את הסדר הציבורי בצרפת. אף כדורגלן זר שמשחק בצרפת לא מעלה בדעתו לעבור לשחק במדינה אחרת בשל המצב הביטחוני או לחזור הביתה למולדתו.

 

שכטר. אין קשר בין הפיגועים בצרפת לרצון שלו לחזור לארץ (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שכטר. אין קשר בין הפיגועים בצרפת לרצון שלו לחזור לארץ(צילום: אורן אהרוני)

 

אנחנו קשרנו את הפיגוע בפריז לספורט, כי אלירן עטר ואיתי שכטר רוצים לחזור ארצה. המצב הביטחוני הוא רק הזרז, האמת היא שהם חוזרים כי הם לא משחקים. אילו שכטר ועטר היו משחקים בהרכב של נאנט וריימס, הם היו נשארים שם עם גדודי שומרים. אם היה פיגוע נגד הקהילה השוודית בפריז, פ.ס.ז' לא הייתה מציעה לזלאטן איברהימוביץ' שחרור בחינם כי הוא מהווה מטרד ביטחוני.

 

עיני לא צרה בהם, וכל הכבוד לסוכנים שמכרו שחקני ספסל בסכומים כאלה, אבל מרגיז לראות בעלי קבוצות שבוכים על השקל ומוכנים לשלם משכורות כאלה לשחקנים שלא שיחקו דקה באירופה. ועצה גם ל"מקורבים" שעוזרים להפועל ת"א: אלירן עטר יכול לעזור, אבל אין סיבה לשפוך סתם כסף. מותר לנצל את המצב ולהוריד באופן דרסטי בסכומים. בביזנס כמו בביזנס.

 

רעש וצלצולים

תודה לאל שקרקס הסכם השיווק בכדורגל הסתיים, לפחות זמנית. אם בסוף ההתאחדות, המינהלת והקבוצות מקבלות יותר, בשביל מה התחילו הליצנים ממשרד האוצר את כל הבלגן?

 

מצד אחד הם צדקו. הסכם השיווק לא שווה חצי מ־80 מיליון שקל. מצד שני, בסוף שילמתם הרבה יותר. אם אתם לא יודעים לנהל משחק, תישארו ביציע.

 

באומן. מזל שהקרקס הזה הסתיים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
באומן. מזל שהקרקס הזה הסתיים(צילום: עוז מועלם)

 

היה הסכם, לא נמסרה הודעה כנדרש לביטולו, משמע הוא תקף. עופר עיני ויורם באומן הקימו מהומה על לא מאומה, טעו ולמרות זאת יצאו בסופו של דבר נשכרים. קומדיה של טעויות.

 

כשהסכם הוא לא הסכם ומילה היא לא מילה, יש לי תחושה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה. בסוף, משרד האוצר לא יעביר את מה שהתחייב, כי זו מדינה של חרטה, קומבינה ופיתה. הכל חרטה, כולם עסוקים כל היום בקומבינות ובצהריים חוטפים משהו בפיתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים