‘בחירות’ אצל הסטודנטים: בנט הפוליטיקאי האמין ביותר

קרב צמוד בין נתניהו להרצוג בנוגע להתאמה לראשות הממשלה • בתחומי כלכלה וחברה, הסטודנטים תולים תקוות במשה כחלון • המחנה הציוני של הרצוג ולבני גורפת 30 מנדטים, הבית היהודי 26 מנדטים והליכוד נשאר עם 16 מנדטים בלבד
לילך ויסמן ויניב סלמן, גלובס
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 17:47

נתניהו והליכוד בצרה אצל הצעירים הישראלים: בסקר שנערך בקרב למעלה מ-2,500 סטודנטים חברי מועדון istudent (מועדון הצרכנות של הסטודנטים) נחשף מה חושבים התלמידים על המועמדים לכנסת העשרים ולאיזו מפלגה הם מתכוונים לבחור.

תחת השאלה “לאיזו מפלגה אתה מתכוון להצביע?” – מפלגת המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני גורפת 30 מנדטים, הבית היהודי 26 מנדטים והליכוד נשאר עם 16 מנדטים בלבד, בהחלט הפתעה.

בשאלות העוסקות בתחומי כלכלה וחברה, עולה כי ציבור הסטודנטים תולה תקוות במשה כחלון דווקא, שמנצח בכל השאלות הנוגעות ליוקר המחיה, טיפול במצוקת הדיור וטיפול בבעיות כלכליות חברתיות בוערות.

בשאלת האמינות נתפס יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט כפוליטיקאי האמין ביותר.

אפשר להסיק מהנתונים תמונת מצב לא החלטית, למרות שהליכוד מדורג במקום השלישי נתניהו זוכה לתמיכה זהה לזו של הרצוג.

מפלגת ‘כולנו’ לא נכנסת לשלישיה הראשונה אך הסטודנטים מאמינים שכחלון יוציא אותם מהבוץ. ואילו בנט נחשב לאמין ביותר אך עדיין לא בשל מספיק מבחינת הסטודנטים להיות ראש הממשלה הבא.

נציין כי בסקר השתתפו 2,583 סטודנטים, המתחלקים כך:

1,493 לומדים באוניברסיטאות, 1,090 במכללות.

1,554 גברים, 1,029 נשים.

הסקר התקיים בתאריכים 8 עד 11 לינואר.

אראל מרגלית (העבודה) אמר בתגובה לנתונים: “מבדיקות פנימיות שקיימנו עולה כי יש בין 10 ל-12 מנדטים חופשיים שאפשר לקבל ממאוכזבי הליכוד, לפיד וממתלבטים למיניהם.

“צריך להבין שאופי הרשימה של מפלגת העבודה יקבע את היכולת של העבודה לקבל קפיצה נוספת במנדטים ולהתחזק מתוך הקבוצות הללו. הצעירים מחפשים מקומות עבודה איכותיים אחרי הלימודים. הם רוצים תרבות, דיור ופתרונות אמיתיים.

“הספיק להם מפוליטיקאים של סיסמאות ודיבורים וזה הזמן לנבחרים שיש להם קבלות של מעשים. מפלגה שתשלב נשים, אנשי עשייה, נציגים מהמגזר הדרוזי והערבי, נציגי המושבים והקיבוצים, נציגים מהצפון והדרום תקבל את אמון הציבור. מפלגת העבודה עומדת למבחן אמיתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות