פאינה קירשנבאום פורשת: “שלחו אותי לאי השדים”

סגנית השר מישראל ביתנו, החשודה המרכזית בפרשת השחיתות, הודיעה שהחליטה לשתוק בחקירתה • "החלטתי להשקיע את זמני בהגנה על חפותי". • ליברמן קיבל את ההתפטרות: "אני יודע מה עובר עלייך"
יוני גרין ושרי רוט
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 10:20

סגנית שר הפנים מ’ישראל ביתנו’, פאינה קירשנבאום, החליטה הבוקר (שני) על פרישה מהחיים הפוליטיים, ולשמור על זכות השתיקה בחקירות המתנהלות נגדה. כך דווח בערוץ 2.

״בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה, החלטתי לבחור בזכות השתיקה״, אמרה סגנית השר.

בהודעה שפרסמה, אותה ביקשה לפרסם ככתבה וכלשונה, מגוללת קירשנבאום את כל מה שעברה במהלך התקופה האחרונה, תוך שהיא מכנה את ההליך בשם “מלחמת התשה” ו”רצח אופי”:

“ביום 24/12/2014 נקראתי למשטרה ליחידת להב 443 לחקירה. התייצבתי כנדרש, נחקרתי במשך מספר שעות, תוך שיתוף פעולה עם החוקרים ומתן מענה לכל שאלותיהם. בסיום החקירה נמסר לי כי עליי להתייצב להמשך חקירה למחרת היום בשעות אחה”צ ; אולם זימוני בוטל ומאז במשך שבועיים שחלפו לא נקראתי לחקירה נוספת.

במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי ‘מלחמת התשה’, ו’רצח אופי’, תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי.

חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט ( עד ששוחרר חשבון העו”ש לבקשת בא כוחי), היועמ”ש הפיץ בתקשורת מכתב המייחס לי כניסה למשרדי במשרד הפנים  – דבר שלא היה ולא נברא –  תוך רמיזות על שיבוש החקירה.

כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו, בסך של כ- 2 מיליון ₪, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי, עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ’תפיסה’ סנסציונית של המשטרה שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים.

ואם לא די בכך, גם בחשבונה של אימי הקשישה שכל הכספים בו הם פרי חסכונותיהם שלה ושל אבי המנוח, כספי ירושה שאין לי כל חלק בו למעט היותי מיופת כוח (במסגרת סעיף “אריכות ימים”) נתפס  על ידי המשטרה מבלי שאיש טרח להודיע לה על כך, מה שהותיר אותה חסרת אונים ובסכנה מיידית של ניתוקי חשמל, מים וטלפון ושל ביטול הוראות הקבע.

ילדי, עוזרי ומקורבי נחקרו, וחלקם נעצרו על ידי המשטרה.

גורמי החקירה הקפידו להדליף יום יום ושעה שעה נתונים מתוך החקירות כביכול, לפיהם התיקים כנגדי ‘סגורים’, יש בידיהם ראיות למכביר, כולל עדי מדינה, האזנות סתר וכיוצ”ב, המספיקות לטענתם להגשת כתבי אישום נגדי.

במשך יותר משבועיים שמי ותמונתי אינם יורדים מהכותרות, הוקעתי אישית וציבורית בטרם משפט, המשטרה והתקשורת כבר שפטו, הרשיעו אותי ושלחו אותי ל’אי השדים’; ואין פוצה פה – לא בכירים במשטרה, לא ראשי הפרקליטות, לא מועצת העיתונות. כולם מחרישים.

אני מכבדת את שלטון החוק ואת החובה של רשויות האכיפה לחקור  – כל עוד הדבר נעשה בצורה ראויה, תוך שמירה על כבוד האדם ועל כללי וערכי יסוד.

הרגשתי ותחושתי היא שמטרת החקירה איננה עוד גילוי האמת, שכן המשטרה כבר ירתה את החץ ועתה מסמנת סביבו את המטרה. לחקירתי אין כל משמעות, שהרי כאמור נשפטתי, הורשעתי והוקעתי על ידי רשויות החקירה והציבור.

בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה החלטתי לבחור בזכות השתיקה.

מאחר ומקובל עליי כי כאשת ציבור לבחירה בזכות השתיקה משמעויות והשלכות רבות, החלטתי שלא ‘לרוץ’ בבחירות הבאות, לצאת מהחיים הציבוריים ולהשקיע את זמני בהגנה על חפותי כמו גם בשיקום משפחתי.

אודה על פרסום ההודעה כלשונה ובמלואה”.

יו”ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הודיע לקירשנבאום כי הוא מקבל את פרישתה בצער: “כמי שבמשך קרוב ל-20 שנה היה נתון בעצמו לרדיפה ולהאשמות שווא, אני יודע מה עובר עלייך ועד כמה זה קשה, לך ולמשפחתך”, אמר ליברמן.

“אני מקבל את התפטרותך בלב כבד ומתוך ידיעה ששיקולים זרים של גורמים אינטרסנטיים הם אלו שגרמו לכך. אני מאחל לך שתשובי אלינו במהרה לאחר שיוכח, קבל עם ועדה, ששמך הוכפש לשווא ושלא נמצא רבב במעשייך”.

בתחילת החודש, על רקע החקירה המתנהלת נגדה, הודיעה קירשנבאום ליו”ר ישראל ביתנו על רצונה להתפטר מתפקידה כראש מטה הבחירות של המפלגה ועל פרישה מהמירוץ לכנסת הבאה. אלא שכעבור זמן קצר, החליטה קירשנבאום לחזור בה לבקשת ליברמן – החלטה ששונתה להכרעה סופית לפרוש היום.

בתוך כך, במסגרת החקירה שמנהלת יחידת להב 433 בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות על ידי שורת בכירים בשירות הציבורי, עוכבו הבוקר לחקירה שני בכירים בעיריית עפולה, בכיר נוסף בשירות הציבורי ומעורבים נוספים.

כן נחקרים הבוקר פעם נוספת סגנית שר הפנים קירשנבאום וראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דוד גודובסקי.

אנשי להב 433 ערכו חיפושים בבתי החשודים שעוכבו הבוקר ובמשרדיהם, לרבות בבניין עיריית עפולה. בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט באם יובאו החשודים שעוכבו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם, זאת בסמוך לשעה 15:00 בבית משפט השלום בראשון לציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישראל ביתנו נרדפת
    12/01/2015 11:50
    חנוך
  1. הציבור החרדי מצביע לישראל ביתנו!