יום שלישי, 21.05.2024 שעה 15:32

בובקה: מי שלא זוכר את העבר, לא יזכה לעתיד

הקופץ במוט האגדי הגיע לביקור של הוועד האולימפי הישראלי והתייחס לסיור בחוויה האולימפית. בובקה: "ריצה היא המפתח לאתלטיקה, מגיע לאברבוך כבוד"

|
סרגיי בובקה ויגאל כרמי (באדיבות הוועד האולימפי ביש
סרגיי בובקה ויגאל כרמי (באדיבות הוועד האולימפי ביש

האלוף האולימפי בקפיצה במוט ונשיא הוועד האולימפי של אוקראינה, סרגיי בובקה, הגיע היום (ראשון) לביקור בוועד האולימפי בישראל. בובקה, שזכה בעבר שש פעמים בתואר אליפות העולם, ארבע פעמים אלוף העולם באולמות ופעם אחת אלוף אירופה, גם קבע שיא של 6.15 מטרים באולימפיאדת 1988 בסיאול, שיא שנשבר רק לאחר 21 שנה על ידי רנו לבילאני ועומד על 6.16.

בובקה נפגש עם יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, חברת ההנהלה, יעל ארד, ויו"ר איגוד האתלטיקה דורון קופמן. במהלך הביקור הוא גם נפגש עם אלכס שטילוב, נטע ריבקין ואלכס אברבוך.  

עוד לפני הפגישה ערך בובקה סיור בחוויה האולימפית ויצא נרגש מאוד, "החוויה האולימפית היא אחד המקומות היפים שראיתי מזה שנים רבות. מדובר במרכז מרשים מאוד, המהווה מקור השראה יוצאת דופן לעידוד ספורטאים צעירים".

האלוף לשעבר הוסיף: "מי שאינו זוכר את העבר לא יזכה לעתיד. חשוב שבני הנוער רבים כלל האפשר יבקרו בו".

בובקה"שמח שהשיא נשבר"

אלכס שטילוב, גילי לוסטיג, יעל ארד, סרגיי בובקה, יגאל כרמי ונטע ריבקין יגאל כרמי וסרגיי בובקה (באדיבות הוועד האולימפי בישראל) (מערכת ONE)
שטילוב, לוסטיג, ארד, בובקה וכרמי (באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
 

לאחר הביקור בחוויה האולימפית, קופץ המוט האגדי לשעבר בובקה, לקח חלק במסיבת עיתונאים שנערכה לכבוד כנס הריצה הראשון שנערך בישראל. "זה כבוד גדול להיות פה. הכנס הזה הוא דרך שתאפשר לפתח את האתלטיקה", אמר בובקה והוסיף: "ריצה היא המפתח לאתלטיקה. זה משהו שמחבר את החברה ביחד. יש פה הרבה אוהדים של הריצה ומאוד נהנתי מהמרתון".

בהמשך דבריו, התייחס לשיא שלו, שנשבר על ידי רנו לאבילני: "יש לו את הכישרון לשבור את השיא פעם נוספת. יש הבדל בינו לבין אתלטים אחרים. הוא מודל לחיקוי שמחובר לעם. שמחתי כאשר הוא שבר את השיא במדינה שלי. אני חלק מהארגון של התחרויות האלה כבר 25 שנה וזה היה נהדר, מרוצה שהצלחתי לעזור לשבירת השיא. זאת ההצלחה של אתלטיקה. באותו היום העמודים הראשיים היו רק על השיא שלו. זה הכוח של הספורט. זה מושך את הדור הצעיר".

בובקה ואברבוך (נעם מורנו)
בובקה ואברבוך (נעם מורנו)
 

לגבי תכנון נכון של קריירה אמר: "אתה צריך לראות איזה עונה חשובה לך יותר. יש עונת קיץ ועונת חורף. לפעמים צריך להפחית באימונים ולבחור בפחות תחרויות". לגבי השהות שלו בישראל אמר: "ראיתי את המרתון והיו לי שיחות עם ראשי איגוד האתליקה. ביקרתי בבית ספר בנתניה וראיתי שיש כאלה שרוצים להצליח. כנס הריצה שנערך לראשונה הוא רעיון טוב וזה מעודד אורך חיים בריא. צריכים לעזור לאתלטיקה להצליח בכל חלק מהעולם". בובקה הוסיף: "אין סיבה שלא שנראה את הדיימונד ליג בישראל. זה חשוב שהאירוע הזה יגיע לכל מדינה. אתה צריך לעודד אנשים לצפות בספורט. לגבי השיא של בולט אמר: "אמרו שגם לא ישברו את השיא שלי. אני מאמין בעתיד טוב גם בתחום הריצה. אני עקבתי אחרי הקריירה של אברבוך ומגיע לו כבוד".     

 

סרגיי בובקה בביקור בישראל (נעם מורנו)
סרגיי בובקה בביקור בישראל (נעם מורנו)
 

יו"ר איגוד האתלטיקה דורון קופמן אמר: "אנחנו רואים את החיבור של העוסקים במלאכה לעולם הריצה. אנחנו עורכים כנס מקצועי ראשון שעוסק בנושא הריצות וזה דבר חשוב. אנחנו רוצים לשמור על הפעילות העממית ולכן אנחנו נמצאים כמעט בכל עיר. חשוב לנו בתור איגוד להיות חלק מהתהליך הזה של לקרב אנשים לאתלטיקה".

מזכ"ל איגוד האתלטיקה ז'ק כהן הודה לבובקה על הגעתו ואמר: "סרגי הוא אייקון בספורט העולמי. הוא אמר שריצה היא הבסיס של האתלטיקה, אבל צריך לציין את הריצה העממית שהיא עמוד תווך משמעותי. מדובר ספורט שסוחף אחריו המונים בשנים האחרונות. אנחנו מתכוונים להמשיך לפתח אליפויות ריצה במקומות שונים על מנת לפתח את הריצה בארץ".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */