שתף קטע נבחר

דקל ננסי / הדעיכה הגדולה של קינן

מי שנחשב לבלם הטוב בישראל ולחביב אוהדי מכבי חיפה עד לפני מספר שנים, הפך העונה לשחקן שולי במועדון הירוק. שחקנים בקבוצה בטוחים שמדובר בחוסר מזל, רפי אוסמו מצביע על המעבר לאירופה כתפנית שלילית, ואת המשחק מול מכבי ת"א (20:55) קינן שוב יראה מהספסל. האם מעבר למועדון אחר יספק לו חבל הצלה לקריירה?

דקל קינן, מי שנחשב לאחד הבלמים הטובים והמובילים בכדורגל הישראלי בעשור האחרון, הפך העונה לשחקן נוסף בסגל של מכבי חיפה. היכולת הגבוהה של קינן דעכה בשנים האחרונות וכך בהתאם גם הקרדיט לו הוא זכה במועדון הירוק, ונראה כי הבלם בן ה-30 יעדיף לשכוח את העונה הנוכחית.

 

16 מחזורים חלפו וקינן שותף רק במחצית מהמשחקים של מכבי חיפה (8), הוחלף פעמיים ושמו חתום על מספר טעויות קשות. אז מה באמת עובר על הבלם? לא ברור. היכולת הרעה של ההגנה הירוקה כולה, שספגה עד כה 23 שערים (מקום שמיני בליגה), נובעת מחוסר תיאום בעיקר בין הבלמים - אדין צוצאליץ', אוראל דגני וקינן, אולם נראה כי מי שמשלם את המחיר הוא דווקא האחרון. 

 

הבלם שמאוכזב ממעמדו ממשיך להתנהג כספורטאי ומתאמן ברצינות רבה, אך קשה להתעלם מהירידה בכושרו. שחקן במכבי חיפה סיפר ל-ynet ספורט: "דקל בלם מצוין והוא סובל מחוסר מזל כמו כל שחקני הקבוצה. העובדה שהוא לא משחק רק פוגעת בביטחון שלו עוד יותר. האם הוא יחזור להיות בלם מוביל? אין לי ספק בכך".

 

קינן מעולם לא היה ידוע בזכות המהירות שלו, אך נחשב מאז ומתמיד כבלם חכם שממעט לטעות. עם זאת, העונה נראה שכל מסירה של השחקן גורמת ללא מעט דפיקות לב ביציעי "סמי עופר". העבר שלו בליגה האנגלית, שגם לא היה מוצלח במיוחד, נשכח מהר מאוד ולא בטוח שבחיפה עדיין זוכרים לקינן את היכולת הגבוהה מהעבר.

 

יתחיל את המשחק מול מכבי ת"א על הספסל. קינן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יתחיל את המשחק מול מכבי ת"א על הספסל. קינן(צילום: אורן אהרוני)

 

רפי אוסמו, מגדולי השחקנים שלבשו את המדים הירוקים, מצביע על המעבר לאנגליה כנקודת מפנה שלילית בקריירה של קינן. "לטעמי הירידה החלה עם העזיבה של דקל לפרמייר-ליג. נוצר מצב שהוא לא שיחק קרוב לשלוש שנים וזה גם מה שהביא לכושרו ולמצבו הנוכחי", טוען כדורגלן העבר.

 

"בלם תלוי הרבה ביכולת הפיזית שלו ושלוש שנים מבלי לשחק בהחלט לא מוסיפות לכך. גם העובדה שקינן יושב על הספסל מחמירה עוד יותר את מצבו. הוא לא חלוץ שיכול לכבוש ולחזור לחיים ברגע. בלם זה כמו רכבת - קשה לו לחזור לכושר שבעתיים. חשוב לציין שדקל הוא ספורטאי אמיתי. הוא מתאמן ומתנהג כמנהיג והאופי שלו רק מוסיף לו", הוסיף אוסמו.

 

המעבר לאנגליה לא היטיב עמו. קינן מול דידייה דרוגבה (צילום: GettyImages Image Bank) (צילום: GettyImages Image Bank)
המעבר לאנגליה לא היטיב עמו. קינן מול דידייה דרוגבה(צילום: GettyImages Image Bank)

 

ומה הלאה? אוסמו: "אני חושב שהפיתרון עבור דקל הוא להמשיך להשתדל.

אם הוא לא ישחק, מצבו יהיה רע יותר. הוא צריך לעשות את השיקול האם הוא רוצה להמשיך להיות שחקן מן המניין ומחליף, או לעבור לקבוצה שרוצה אותו".

 

גם את המשחק הערב מול מכבי ת"א (20:55) קינן צפוי לראות מהספסל, לאחר שהמאמן מרקו בלבול לא תירגל אותו בהרכב. מתן אוחיון וצוצאליץ' זוכים להעדפה על פניו, כשלמהירות של ההתקפה הצהובה (טל בן חיים, דור מיכה, ערן זהבי) חלק ניכר בהחלטה.

 

האם קינן יוכל לחזור ולהציג את היכולת הגבוהה שהעניקה לו את הכינוי "תחנה אחרונה", האם כדאי לו להמשיך להילחם על מקומו בחיפה, או לעזוב, למרות אהבתו למדים הירוקים, כשהפועל ת"א כבר הביעה התעניינות לגביו? ימים יגידו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
דקל קינן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים