טרגדיה בקהילת דושינסקיא: הרב דוד גולדשטיין ז”ל • הותיר 12 יתומים

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר, בגיל 44, הרב דוד גולדשטיין ז"ל מחשובי האברכים בקהילת דושינסקיא, לאחר מחלה קשה • התנדב כ-20 שנה ב'צוות הצלה' בירושלים: "לזכותו נזקפים פעולות רבות של הצלת חיים"
אלי שוורץ
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 09:27

טרגדיה בקהילת דושינסקיא: במוצאי שבת נפטר, בגיל 44, הרב דוד גולדשטיין ז”ל, מחשובי האברכים בחסידות.

המנוח ז”ל, שעבד לפרנסתו כמשגיח כשרות, סבל בחודשים האחרונים ממחלה קשה. לאחרונה הורע מצבו והלילה השיב את נשמתו.

חבריו מספרים על אברך וירא שמיים ובעל מידות טובות. שימש כאחד מראשי מתנדבי ארגון צוות הצלה בירושלים. “הקדיש עצמו לזולת בכל עת, והיה הראשון שהתייצב והעניק מעצמו בכל המסירות למי שנזקק לעזרה”.

הותיר אחריו את רעייתו האלמנה ו-12 ילדים יתומים, כשהגדולה בת 18 והקטנים – תאומים בני 4 חודשים בלבד.

הלווייתו תצא בשעה 11:30 משמגר וב-12:00 מבית המדרש של דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא, בדרכה להר המנוחות. יושבים שבעה בביתו, רחוב פישל 24.

מארגון ‘צוות הצלה’ בו התנדב המנוח נמסר: “הארגון מבכה על פטירתו בדמי ימיו של חברנו היקר והבלתי נשכח, דוד גולדשטיין ז”ל.

“דוד סיים את הכשרתו הרפואית לפני כ-20 שנה, ומאז הצטרף לארגון הצלה בו היה פעיל עד ימיו האחרונים. לזכותו נזקפים פעולות רבות של הצלת חיים ובעזרתו האדיבה החלימו חולים ופצועים שקיבלו ממנו טיפול רפואי מיידי בזמן הנכון.

“חבריו מרבים לתאר אותו כדמות ומודל לחיקוי של אדם חייכן ומלא שמחת חיים, צהלתו היתה ניכרת על פניו תמיד, אך מעבר לכך היה ממעט בדיבורו ושקול במעשיו. דמותו האצילית הקרינה לסובבים אותו ובנוכחותו הביא רוגע ושלווה גם ברגעים קשים של שכול וכאב.

“התמיד להשתתף בשיעורי ההלכה ובכולל ‘הצלה’ והשקיע רבות בשינון ההלכות הנחוצות לכונן רפואי בשבת. מדיבורו ניכר היה תמיד שהוא בקי היטב בכל ההיבטים ההלכתיים לצד הידע הרפואי הנצרך עבורו להציל עוד נפש אחת מישראל.

“בלכתו לעולם שכולו טוב, איבד הארגון את אחד מוותיקי וטובי המתנדבים. צער וכאב גדול הוא לכל אחד מחבריו הטובים שאיבדו נשמה יקרה שנלקטה בחטף. זכרו לעד ולנצח יזכר כמי שהטביע חותמת של הצלת חיים השזורה ביראת שמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות