ירי בצרפת, ארכיון
ילדים מפונים מאזור המרכול, היום | צילום:

בקהילה היהודית בפריז מודאגים וחרדים לגורלם בעקבות גל הטרור שהכה בצרפת: יהודים וישראלים המתגוררים במדינה ועמיתיהם ממדינות אחרות, חוששים מאוד מהתגברות גל הטרור - ואומרים כי התריעו כבר מזמן כי מצב כזה יכול לקרות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"זהו הג'יהאד הקיצוני במלוא פרצופו, על כך התרענו במשך שנים", מסרו גורמים בקהילה היהודית בשיחה עם חדשות 2 Online, שאף שוקלים האם לקיים את תפילות השבת בבתי הכנסת כרגיל.
"זה נראה כמו 11 בספטמבר של אירופה, זה פשוט נורא, זה מה שכולם חששו שיכול לקרות, אני חושבת שהרשויות בצרפת ובכלל הממשלה צריכה הייתה להשקיע יותר בעניין של הלוחמה בטרור", סיפרה דנה, ישראלית שמתגוררת בפריז כבר מספר שנים.

"מסתירים את יהדותנו, שוקלים לעלות לישראל"

פייר, בן הקהילה היהודית בפריז, אמר כי התנכלויות ליהודים הפכו לדבר שבשגרה. "כיהודי אתה כבר מנסה שלא יזהו אותך ברחוב בגלל האלימות, הקללות והיריקות - האירוע הזה אמנם מפתיע את הצרפתים אבל לא את הקהילה היהודית, שמרגישה שבשנים האחרונות יש קיצוניים. אסור להכליל את הקהילה המוסלמית בסיפור הזה, מדובר בקיצונים בלבד".

זירת הפיגוע בבית הספר היהודי בטולוז
המרכול בו מבוצרים בני הערובה | צילום:



"יש הרבה מאוד חשש בקרב היהודים עכשיו נוכח האירוע הקשה הזה, יש כאלה ששקלו בתקופה האחרונה לעזוב וזה כנראה האות בשבילם", סיפר חבר אחר בקהילה היהודית. "אני צופה שתהיה עליה לישראל בעקבות הימים האחרונים כי היהודים בצרפת בסכנה יומיומית שהתגברה היום".