נתניהו עוקף את בוז’י הרצוג, ליברמן יורד ל-6, דרעי מתייצב

סקר וואלה ומעריב-סופהשבוע: הליכוד מתחזק במנדט אחד מול לבני והרצוג • מאז חשיפת פרשת השחיתות איבדה ישראל ביתנו חצי מכוחה • יהדות התורה עולה ל-8 • ש"ס מתייצבת על 6 • ישי לא עובר • ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו כפול מהרצוג
יוני גרין
י"ח טבת התשע"ה / 09.01.2015 09:07

מסקר שנערך על ידי קבוצת TNS טלסקר  עבור ‘וואלה! חדשות’ ו’מעריב סופהשבוע’ עולה, כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון הייתה זוכה ל-25 מנדטים – מושב אחד  יותר מהרשימה של יצחק הרצוג וציפי לבני, שמקבלת 24 מנדטים.

בכך קטן הפער בין שתי הרשימות משלושה מנדטים בסקר הקודם מ-2 בינואר למנדט אחד בנוכחי.

הבית היהודי היא המפלגה השלישית בגודלה, עם 15 מנדטים.

לפי הסקר מאז חשיפת פרשת השחיתות איבדה ישראל ביתנו חצי מכוחה. בתחילת דצמבר היא קיבלה 12 מנדטים, ומאז היא יורדת בעקביות עד לשישה בסקר הנוכחי – שני מנדטים בלבד מעל אחוז החסימה.

בקרב המפלגות החרדיות: ש”ס מתייצבת על שישה מנדטים, כמו בסקר הקודם. אלי ישי, לעומת זאת, לא עובר עם מפלגתו ‘יחד העם איתנו’ את אחוז החסימה לפי הסקר. יהדות התורה מתחזקת ועולה משבעה לשמונה מנדטים.

משה כחלון, שמנהל עד כה קמפיין מאכזב למדי ולא מצליח לצבור מומנטום, זוכה בסקר זה לעשרה מנדטים – שניים יותר מאשר בשבוע שעבר. יש לציין שהסקר נערך ביום רביעי, טרם חשיפתו של יואב גלנט כמועמד הביטחוני ברשימה.  י

ש עתיד בראשות יאיר לפיד נותרת יציבה על תשעה מנדטים, כמו בסקר הקודם.

מרצ מאבדת מנדט בהשוואה לסקר הקודם ומקבלת שישה. המפלגות הערביות מקבלות בסך הכל 11 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מזנק על פי סקר זה בעשרה אחוזים בהשוואה לסקר הקודם, וזוכה ל-50 אחוזי התאמה – כפול מהתמיכה בהרצוג, שעומדת על 25 אחוז.

עם זאת, ראש הממשלה בוודאי לא ישמח לגלות שהציבור לא קונה את הסבריו בנוגע למשבר הדיור.

בראיון לערוץ 2, אמר השבוע ראש הממשלה כי האחראים למחירי הנדל”ן הגבוהים הם קודמו בתפקיד אהוד אולמרט ושר האוצר המפוטר, יאיר לפיד. לפי הסקר, הציבור רואה דווקא בראש הממשלה את האשם העיקרי במחירי הדיור הגבוהים. 37% אחוז ציינו את נתניהו כאחראי לקושי לקנות דירה בישראל, מספר דומה לזה שקיבלו לפיד (24%) ואולמרט (14%) ביחד.

חישוב המנדטים נעשה על בסיס סקר טלפוני בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 600 נשאלים מכלל אוכלוסיית ישראל. טעות הדגימה המירבית היא שני מנדטים. השאלות הנוספות בסקר נעשו במדגם ארצי אקראי ומייצג של 510 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תרשמו לפניכם:ליברמן 5. אלי ישי 6 .שס 5 הבית היהודי 15 הליכוד 22 העבודה 21
    09/01/2015 10:38
    סוקר
  1. הליכוד 22 שס 5 יחד 6 בנט 15

  2. בסקר של טלסקר מהיום: ישי עובר את אחוז החסימה.
    09/01/2015 14:10
    תלמיד מרן
  3. ובל נשכח שעדיין רבני חבד ורבני הדלי”ם ותלמידי הרב מאזוז לא הורו במפורש להצביע לישי, אחרי החתימות שיבואו סמוך לסגירת הרשימות, הוא יעלה מעלה מעלה…