תחקיר הדיור הציבורי (צילום: חדשות2)
מכירת הדירות נאסרה | צילום: חדשות2

בעקבות הטיפול השערורייתי בדיור הציבורי, שנחשף בתחקיר חדשות 2, החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להתערב והורה למשרד הבינוי לעצור את מכירת הדירות - עד שתסתיים הבדיקה המשפטית. התחקיר עורר זעם רב במערת הפוליטית וגרר דרישות לעצירת מכירת הדירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אלדד יניב, המתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, פנה ליועץ המשפטי הממשלה יממה לאחר שידור התחקיר וביקש לעצור את מכירת הדירות שנחשפה בכתבה. פנייה זהה העביר ח"כ אילן גילאון (מרצ).

ד"ר אסף הראל, עוזרו של היועץ המשפטי וינשטיין, השיב ליניב וגילאון היום (רביעי) כי "משרד הבינוי הונחה על ידי היועץ המשפטי לממשלה כי עד להשלמת הבחינה לא תיעשה מכירה כלשהי של דירות הדיור הציבורי לעמותות או לגופים אחרים הפועלים לצרכי ציבור".

לאחר פנייתם של גילאון ויניב, ביקש משרד היועץ המשפטי לממשלה הסברים ממשרד הבינוי וזה השיב לוינשטיין כי "נכון למועד כתיבת המכתב לא נעשתה כל מכירה לגופים כאמור". במשרד טענו כי "נעשתה ונעשית עבודת מטה לצורך טיפול בסוגיית מכירת דירות הדיור הציבורי לעמותות שונות ולצרכי ציבור על היבטיה השונים". בהמשך לכך, נתבקש אישור היועץ המשפטי לממשלה למתווה המוצע על ידי משרד הבינוי להשלמת הטיפול בסוגייה.

נעדר ניסיון פרלמנטרי. יניב
"נעצרה הקנונייה של שר השיכון", אלדד יניב | צילום:

יניב: "ממשיכים בניקוי השחיתות"

במשרד היועץ המשפטי לא הסתפקו בתשובת המשרד והורו על בדיקה מקיפה: "נוכח תגובה זו ונוכח ההכרח לבחון לעומק את המתווה המוצע, יידרש משרד המשפטים לבחינה מעמיקה של הסוגייה עם משרד הבינוי ועם כלל הגורמים הרלבנטיים. בדיקה מעמיקה זו תיעשה בזמן הקרוב".

ח"כ גילאון בירך על ההחלטה: "אני שמח שהיועץ המשפטי נענה לבקשתי ובלם את ההפקרות הזאת על חשבון המוחלשים בחברה. לא ייתכן שמלאי הדיור הציבורי המדולדל יהפוך לאמצעי מניב לאנשי שלומם של הבית היהודי". גילאון הוסיף כי הוא ממתין להיענות לדרישתו לפתוח בחקירה נגד השר אריאל.

אילן גילאון (צילום: אתר הכנסת)
"נבלמה ההפקרות". גילאון | צילום: אתר הכנסת

יניב בירך על ההחלטה: "ממשיכים בניקוי השחיתות - זוכרים שאורי אריאל מכר דירות דיור ציבורי במחיר בדיחה לעמותות הקשורות אליו? אז זה מה שוינשטיין ענה לי - הוא עצר את קנוניית שר השיכון למכירת הדיור הציבורי לעמותות קשורות לבית היהודי". 

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: דוברות הכנסת)
"להפסיק את מכירת החיסול" | צילום: דוברות הכנסת

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) בירכה על ההחלטה: "אני שמחה על התערבותו המיידית של היועץ לממשלה בנושא לאחר שהעברתי לו את המסמכים המעידים על ניסיון למכירת חיסול של הדיור הציבורי. דיירי הדיור הציבורי והזכאים שממתינים שנים לקורת גג שהמדינה התחייבה לספק להם צריכים לדעת שהם אינם הפקר".

לוי-אבקסיס הביעה תקווה כי הבדיקה תוביל "להפסיק אחת ולתמיד את מכירת החיסול של הדיור הציבורי. יש לציין את חלקם של פורום דיור ציבורי ורבנים לזכויות אדם שיחד עם התקשורת עזרו לנו לחשוף את המקרים הללו".