בג”ץ: המדינה תפנה בתוך 45 יום את 7 הבתים שנותרו במגרון

שופטי בג"ץ קבעו היום כי המדינה תפנה בתוך 45 יום את שבעת הבתים שנותרו בישוב מגרון שפונה בספטמבר 2012 • בנוסף חייבו השופטים את הנתבעים ב-30 אלף שקל הוצאות משפט לפלסטיני שתבע
אבי כץ
ט"ו טבת התשע"ה / 06.01.2015 20:41

שוב פינוי: בג”ץ קבע כי על המדינה לפנות בתוך 45 יום את מה שנותר מישוב מגרון.

על פי ההחלטה של המשנה לנשיא מרים נאור והשופטים צבי זילברטל ואורי שוהם, המדינה תפנה את 7 הבתים שנותרו עדיין בשטח בו שכן הישוב.

נאור ציינה כי, “נקודת המוצא בענייננו היא פסק הדין בהליך העיקרי, שבו נקבע כי על המדינה לפנות את מאחז מגרון. כידוע, לבית המשפט סמכות טבועה להאריך מועדים שנקבעו בפסק דין. ואולם, שימוש בסמכות זו ייעשה רק במקרים חריגים”.

“מסקנתי כי יש להורות על פינוי המבנים מקבלת משנה תוקף בהתחשב בכך שעסקינן במבנים יבילים ספורים, העומדים ריקים מאדם. בנסיבות אלה, דומה כי עסקינן בעניין שאין לו, למצער לעת הזו, נפקות מעשית של ממש. אם אל וואטן תזכה בתובענה המתנהלת בבית המשפט המחוזי, היא תוכל, בכפוף להסדרה תכנונית וקבלת רישיונות מתאימים, להקים מחדש את המבנים היבילים. אולם, אין הצדקה לעכב את פינויים עד להכרעה בתובענה האזרחית”.

השופטים הוסיפו ככי אנטנות סלולריות הממוקמות במקום ישארו למשך 60 יום, במטרה לאפשר לחברות הסלולריות לעתור בעניין.

בנוסף חייבו השופטים את החברה שבנתה את מגרון לשלם הוצאות משפט בסך 30,000 שקל לפלסטיני שטען לבעלות על הקרקע.

מגרון פונה בספטמבר 2012, לאחר שבג”ץ קיבל את עתירת שלום עכשיו ודחה את טענות תושבי הישוב היהודים. התושבים עברו להתגורר במתחם שהוכשר לצורך כך ב”גבעת היקב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יודן ראוס שנל שנל
    12/01/2015 17:00
    בגץ אנטישמי
  1. יודן ראוס, שנל.