שתף קטע נבחר

נסיך ירדן עלי יתמודד בבחירות לנשיאות פיפ"א

בנו של המלך חוסיין שימש עד כה כסגן נשיא הפדרציה הבינ"ל, אלא שהוא כבר בונה על כיסא גבוה בהרבה: זה של נשיא פיפ"א המכהן ספ בלאטר. "לענף הפופולארי ביותר מגיע את הארגון הטוב ביותר", הוא מסר בהצהרה שפרסם הבוקר. "הגיע הזמן לשינוי". האם נראה מהפכה בממלכת הכדורגל? התשובות ב-29.5

ספ בלאטר לא יפספס אף פעם הזדמנות לעלות לכותרות, אלא שהפעם הן דווקא על חשבונו. ברחבי העולם התפרסמו הבוקר ידיעות מפתיעות משהו על כוונתו של לא אחר מהנסיך הירדני עלי להתמודד מול בלאטר ראש בראש על כס נשיא פיפ"א.

 

אלא שההחלטה הזאת של עלי, בנו של מלך ירדן הקודם חוסיין ואחיו של המלך הנוכחי עבדאללה, לא הגיעה משום מקום - גם בשל השמועות הרבות שהתרוצצו בעניין כבר תקופה וגם בגלל החיבור של חוסיין לעולם הכדורגל, מתוקף היותו כבר כיום סגן נשיא הפדרציה הבין-לאומית. מי שעוד יתמודד על התפקיד, אגב, הוא גם הדיפלומט לשעבר ז'רום שמפאן כשהבחירות עצמן ייערכו ב-29 לחודש מאי.

 

יירש את בלאטר? עלי חוסיין (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
יירש את בלאטר? עלי חוסיין(צילום: gettyimages)

 

זאת לא הייתה החלטה קלה", כתב בהכרזה שהפיץ הבוקר. "היא הגיעה אחרי בחינה זהירה של המצב ואחרי הרבה דיבורים עם כל האנשים בפיפ"א

 בחודשים האחרונים", כך הסביר עלי על התהליך מאחורי הריצה שלו לבחירות - ומיהר גם לומר מה עומד מאחוריה. "המסר שאני שומע כל הזמן סביבי הוא שהגיע הזמן לשינוי", כך הצהיר. "לענף הפופולרי ביותר בעולם מגיע את הגוף הניהולי הכי טוב בעולם - פדרציה בין-לאומית עם דגם של מוסר, שקיפות ומינהל תקין.

 

והחזון הורוד והשאפתני שעלי מצייר לא נגמר כאן: "פיפ"א קיימת כדי לשרת ענף שמאחד מיליונים מסביב לעולם", הוא הוסיף. "המשחק מאחד אנשים שונים זה מזה בהשתייכות הפוליטית, הדתית והחברתית שלהם, אנשים שבאים מתוך הנאה". הנסיך הירדני, אגב, ישמח לשמוע כי במאבק מול בלאטר הוא יקבל רוח גבית מעניינת מכיוונו של עוד שם מוכר בתחום - מישל פלאטיני, מי שמשמש כיום כנשיא אופ"א.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים