ארגון העיתונאים לוינשטיין: פתח מחדש חקירת התקיפה של שרקי

ארגון העיתונאים פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שיפתח מחדש את חקירת תקיפת העיתונאי יאיר שרקי בידי שוטרי יס"מ: "לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר" • שרקי לחרדים10: "שוקל לערער"
נחמן וייס
י"ב טבת התשע"ה / 03.01.2015 20:26

ארגון העיתונאים שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בו הוא דורש לפתוח מחדש את חקירת התקיפה של העיתונאי יאיר שרקי.

במכתב, שפורסם בוואלה! ברנז’ה, כתב יאיר טרצ’יצקי מארגון העיתונאים: “לנוכח התיעוד של האירוע ועדויות של הנוכחים, מדובר בהחלטה תמוהה שלטעמנו מעידה על היעדר רצון להתמודד עם בעיית האלימות של כוחות הביטחון נגד עיתונאים, שתקיפתו של שרקי מהווה רק גילוי אחד מני רבים שלה, אלימות זו פוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום – מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת.

“עושה רושם שמערכת אכיפת החוק עושה דין אחד לאזרחים מן השורה, אך בבואה לטפל באלימות של כוחות הביטחון הדין הוא אחר לחלוטין, זאת התחושה שעולה מסגירת החקירה הנוכחית, זאת התחושה שגם עולה ממקרים אחרים.לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר”.

“אנו קוראים לך”, כתב טריצ’יצקי לוינשטיין. “לנצל את סמכותך וליזום פתיחה מחודשת של החקירה – לא רק כדי להגן על זכויותיו של יאיר שרקי, אלא גם כדי להגן על כלל העיתונאים בישראל ולאפשר לנו למלא את שליחותנו כמשרתי ציבור, מבלי שנצטרך לחשוש מאלימות של שוטרים”.

 שרקי, הכתב לענייני דתות של חדשות2, הוכה לפני שנה –  כאשר עדיין עבד ככתב תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל – בידי שוטרי יס”מ אלימים, בשעה שסיקר הפגנת חרדים ליד קברו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

חזותו הדתית של שרקי, הכוללת כיפה סרוגה גדולה, ופאות מסולסלות, הובילה מדי פעם לחוסר הבנה עם כוחות הביטחון והמשטרה. באחת הפעמים אף נעצר לחקירה על-ידי אנשי היחידה לאבטחת אישים בשב”כ.

מח”ש פתחה בחקירה, אלא שלפני כשבועיים הודיעו במח”ש לשרקי כי החקירה נסגרה.  

“כך זה נראה לפני כמעט שנה, כששוטרים תקפו אותי כשסיקרתי הפגנה ליד קבר הרב עובדיה”, כתב שרקי בדף הפייסבוק שלו כשהוא מציג את תמונות תקיפתו.

“לא אוהב את התמונות האלה, לא מחפש נקמה אישית, ובטח לא רוצה להתבכיין. אבל כשקיבלתי היום את המכתב הזה ממח”ש, שמודיע על סגירת החקירה מחוסר אשמה (!) הסתכלתי שוב בתמונות ולא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין.

“ואם זה מה שקורה בתיק שעוד זכה לפרסום כלשהו, תארו לכם באיזו קלות זה קורה בעוד 93% מהתיקים שנסגרים כל שנה, רובם אפילו בלי חקירה”.

שרקי מסר לחרדים10: “מעדיף לא להגיב. שוקל לערער”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים דווקא לחקור את פשעי השמאל והתקשורת השמאלית אשר תומכת בטרור הערבי.
    03/01/2015 21:15
    התקשורת בשרות אויבי ישראל
  1. שנים התקשורת נותנת במה לטרוריסטים מעודדת אותם ושום חקירה ישום דין לא בוצע. הגיע השעה שהממשלה תחל למשול ותטפל בבוגדי השמאל באשר הם ובפרט בתקשורת.