ליברמן: “מנסים להפוך עצורים לעדי מדינה בסחיטה באיומים”

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפרשת השחיתות שנקשרה במפלגתו ואמר: "נצליח הרבה מעבר למה שחושבים" • סיפר כי פאינה קירשנבאום ביקשה להתפטר מתפקידה ולא להופיע ברשימת המפלגה, אבל הוא סירב
נחמן וייס
י"ב טבת התשע"ה / 03.01.2015 19:22

פרשת השחיתות: יו”ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, המשיך גם היום לתקוף את התנהלות המשטרה בפרשה.

באירוע שבתרבות בכפר סבא טען ליברמן: “הניסיון להפוך את העצורים לעדי מדינה לא היה באמצעות הפעלת לחץ כבד, אלא ממש סחיטה באיומים. אני יכול לספר לכם שאחד הנחקרים בפרשה, שנחקר לא כי היה חשוד במשהו, אלא כדי להפעיל לחץ על אחרים, ניסה להתאבד”.

ליברמן תקף גם את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בשל המכתב ששיגר לסגנית השר פאינה קירשנבאום ובו אסר עליה להיכנס למשרד הפנים: “מאז שהחקירה הפכה לגלויה סגנית השר לא הייתה פעם אחת במשרד הפנים, אז למה לשלוח לה מכתב?”, שאל ליברמן.

“ההסבר למהלך הזה הוא פשוט, יום קודם היה לנו כנס מוצלח של ישראל ביתנו והמכתב של ויינשטיין בא לבטל את האפקט הזה”.

אתמול פנתה סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, אל ליברמן וביקשה ממנו לפרוש מתפקידה כיו”ר מטה הבחירות. היא גם הודיעה שאין בכוונתה להגיש את מועמדותה לרשימה בבחירות הבאות. ליברמן סיפר כי הוא סירב לכך.  ״אמרתי לה שלא צריך להיכנע בגלל לחץ תקשורתי, לא צריך למהר ולהילחץ. הגוף היחידי שקובע אם בן אדם הוא מורשע או זכאי זה בית המשפט”.

יצויין, כי הערכה היא שליברמן סירב להתפטרות קירשנבאום, משום שבכך היה נכנס ח”כ חדש מהליכוד.

“אני מאמין בחפותה של פאינה והבכירים הנוספים. עברתי רק 17 שנות חקירה ובסוף זוכיתי פה אחד מחוסר אשמה על ידי שלושה שופטים. כל עוד בנאדם לא הורשע הוא חף מפשע. במקרה הזה הרשיעו את כולם תוך כדי שיתוף פעולה עם עיתונאים”, הוסיף ליברמן. 

בהתייחסו להשפעת הפרשה על מערכת הבחירות אמר: “לאנשים במדינה יש כנראה יותר שכל ממה שחושבים כמה חוקרים או כמה עיתונאים. אני בטוח שלמרות פרשת להב 433 נצליח הרבה מעבר למה שחושבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות