שתף קטע נבחר

תחזית 2015 בטניס: נדאל ימלוך, פדרר יפרוש

האם יהיה תחליף לשליטה של ג'וקוביץ', מי יכולה, אם בכלל, לאיים על סרינה וויליאמס ובאיזה מצב נצטרך להגיד שלום לשווייצרי הענק? ynet ספורט ושחקן העבר, הראל לוי, מנתחים את שנת 2015 ב-"ספורט הלבן"

חודש אחד בלבד מפריד בין שנת טניס המשוגעת האחרונה ובין השנה החדשה שעומדת להתחיל. בשביל להירגע ממה שעברנו ב-2014 יש סיכוי שרובנו נצטרך קצת יותר מזה, שלא לדבר על הטניסאים עצמם.

 

 

העונה האחרונה על המגרשים העמידה אפילו במונחי ענף תזזיתי כל-כך רף, ריגוש גבוה וכללה המון רגעים שנרצה לזכור, והכל בתוך קצת יותר מ-10 חודשי טניס מזוקקים שעושים תיאבון מוגבר לעוד בשנייה שהם נגמרים. אלא שיותר מדי זמן לסיכומים אין וההצגה חייבת להימשך, רצוי שבהקדם. הטייק הראשון יתחיל באוסטרליה ממש עוד מעט, עם הגרנד סלאם הראשון בתור מבין ארבעה.

 

כך נגמרה עונת הטניס. איך היא תסתיים בעונה הבאה? (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כך נגמרה עונת הטניס. איך היא תסתיים בעונה הבאה?(צילום: AFP)

 

רגע לפני יריית הזינוק במלבורן ניסינו ללכת למקום בו עצרנו ולנסות לתת תחזית מדויקת למה שיקרה כאן בשנת הטניס הקרובה. מה הולך לקרות במאבקי הצמרת של הגברים? האם סרינה וויליאמס תיהנה משחזור מדויק של העונה הקודמת? ומי יהיה זה שיפרוץ קדימה וישאיר אבק לאחרים? כדי לענות על השאלות המורכבות האלה גייסנו את ההערכות של הראל לוי, בשיאו טניסאי טופ 30 בעצמו, שניסה להתחפש לנביא ולחזות מה נראה על המגרשים במהלך 2015. כי ככה מתכוננים לעונה, עכשיו צריך רק להוציא אותה מהניילון וליהנות מהריח.

 

התחזית: נדאל משתלט מחדש על כס המלוכה

הסוגייה הבוערת ביותר שהתבקשנו לתת עליה את הדעת היא, כמה מפתיע, מה שיקרה באזור החיוג של הגווארדיה המובילה. העליונות של ג'וקוביץ' בחלק האחרון של העונה לא נתנה אפשרות לפדרר ולנאדאל להתקרב אליו גם אם הם רצו, אבל בפועל השניים הללו לא באמת עשו משהו דרסטי מדי כדי לאיים עליו.

 

פדרר סיים את השנה שעברה בלי אף תואר גרנד סלאם, בעוד שנדאל אמנם סימן וי על פק"ל הרולאן גארוס, אבל לא זכה כמעט בשום תואר גדול אחר ואפילו קיבל בראש מילד בן 19 בשמינית הגמר בווימבלדון ולאחר מכן בעיקר היה פצוע. לטענת הראל לוי זה לא ממש הולך להשפיע על השנה הבאה שלו, שאחרי הקרטוע של העונה הקודמת הולכת להיצבע בצבעי השור ממיורקה. "הוא יחזור", אומר לוי. "אני חושב שהוא צריך להוכיח קודם כל לעצמו שהוא יכול להיות במקום הראשון - והוא יעשה הכל על מנת לחזור לשם".

 

רולאן גארוס יהיה. ומה עם השאר? נדאל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רולאן גארוס יהיה. ומה עם השאר? נדאל(צילום: AFP)

 

התחזית: פדרר זוכה בווימבלדון ופורש בסוף השנה

הקאמבק הפוטנציאלי של נאדאל הוא לא העניין הפיקנטי היחיד שטעון ניבוי. לא פחות מעניין להתחבט בשאלה האם רוג'ר פדרר יצליח לתת פוש אחרון בקריירה המפוארת שלו ויזכה בעוד תואר גרנד סלאם, אולי האחרון. לוי אמנם נחוש בהצלחתו של רפא, אבל לא פוסל זכייה אפשרית של פדרר בגביע מספר 18. "פדרר בהחלט יכול לעשות את זה", טוען לוי. "כשכולם קטלו אותו לפני שנתיים אני טענתי שזה תלוי רק בו, וזה המצב גם עכשיו. מבחינת היכולות שלו והשחקן שהוא, הוא שם".

 

את 2014 יזכור פדרר, למקרה ששכחתם, בעיקר בזכות סגירת המעגל המרגשת שסידר לעצמו עם זכייה בתואר האחרון שהיה חסר לו בפאזל – גביע דיוויס. לוי מאמין שהקלוז'ר סוחט הדמעות הזה דווקא יכול לבוא לרעתו ולשבש משהו במנגנוני הטירוף של הקרחון השוויצרי. "עצם זה שהוא השיג כ"כ הרבה, במיוחד אחרי השנה עם הזכייה בגביע הדיוויס, יכול להוריד לו קצת מהמוטיבציה", הוא אומר. "ועדיין זה לא אומר שהוא לא קנדידט מאוד רציני לזכות בתואר גרנד סלאם".

 

זו תהיה השנה האחרונה? רוג'ר פדרר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
זו תהיה השנה האחרונה? רוג'ר פדרר(צילום: רויטרס)

 

ומה יקרה בדרג מתחת? שם כבר מחכים לשלושת הטיטאנים לא מעט טניסאים מעולים, שרק מחכים לעוט עליהם. חלקם כבר הוכיחו שהם יודעים לגנוב לגדולים את כל הכסף בדיוק כשהוא על השולחן (סטן ואוורניקה ומארין צ'יליץ' זכו באליפויות אוסטרליה וארה"ב בהתאמה), ולפי לוי "מי שיעשה את זה השנה הוא גריגור דימיטרוב, הבולגרי המדורג 11 (והחבר של מריה שראפובה שמכונה גם "בייבי פדרר"-ס.ג). הוא שחקן צעיר עם הרבה מאוד יכולות שכבר עשה הישגים יוצאים מן הכלל (בין היתר זכה בטורניר קווינס). השנה האחרונה נתנה לו הרבה והוכיחה לו שהוא יכול להיות שייך לחמישייה הראשונה בעולם".

 

התחזית: סרינה מאבדת את הכתר. יחי המלכה האלפ החדשה

אם באזור מלתחות הגברים ג'וקוביץ' הוא השליט הבלתי מעורער, מה נאמר על סרינה ווליאמס? האחות הצעירה של ונוס כבר לא מסתכלת רק עליה ממבט על, אלא גם על שאר הסבב ועוד עם מרווח ביטחון משמעותי. גם בעונה החולפת יורשת העצר לבית ווילאמס ביססה עוד קצת את ההולכה שלה בדירוג העולמי עם מעט מאוד תחרות והרבה מאוד זכיות.

 

שמישהו ינסה לעצור אותה. סרינה וויליאמס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שמישהו ינסה לעצור אותה. סרינה וויליאמס(צילום: AFP)

 

אז האם השנה ריאלי לבנות על מהפכה בשלטון הטניס הנשי לראשונה מזה 2012 או שהעונה הנוכחית הולכת להיות קופי-פסט של הקודמת? "זה תלוי בעיקר בסרינה", טוען לוי. "כל עוד היא תמשיך להיות בכושר, להתייחס ברצינות לעצמה ולהימנע מפציעות היא השחקנית הטובה בעולם. יש לה יכולות פיזיות שהן הרבה מעל שאר הנשים". מי יכולה לתת לה בכל זאת פייט ראוי בזירה? "יוג'יני בושאר הקנדית עושה את זה יחד עם עוד כל מיני שחקניות כאלה ואחרות שמדי פעם מצליחות לעשות תוצאות טובות – ועדיין לא בצורה שיטתית. זה עוד לא משהו שיכול לאיים על סרינה".

 

כשלוי מדבר על שחקניות כאלה ואחרות, הוא מתכוון בראש ובראשונה לסימונה האלפ. הלהיט הרומני החם של העונה מסתמנת גם השנה כטראבל-מייקרית העיקרית של האלופה.

 

הראל לוי (צילום: יועד כהן) (צילום: יועד כהן)
הראל לוי(צילום: יועד כהן)

 

התחזית: שננו את השמות צ'ורצ'יץ' ו-פלשיקובה

בין כל הטניסאים הוותיקים שימשיכו להתקוטט על מקומם בטופ 10 הצפוף, ינסו לפלס את דרכם לשם גם שחקני דור העתיד. בורנה צ'ורצי'ץ' הקרואטי בן ה-17 ניצח רק באוקטובר האחרון את רפאל נאדאל ברבע הגמר של טורניר באזל ("הוא שם מעניין", אומר לוי), כשבמקביל דומיניק תים (21) האוסטרי, בעל אחד מחשבונות הטוויטר האיכותיים של הסבב, הוא עוד שם שמניב פירות כבר בהווה וצריך להתחיל לשנן. את 2015 הוא יפתח מעמדת זינוק טובה במקום גבוה יחסית (39), וברקורד שלו כבר יש הגעה לשמינית הגמר היו אס אופן וניצחון יוקרתי על סטס ואוורניקה (שכנראה יהיה רק הפרומו למה שהוא יעשה השנה).

 

גם בטניס הנשים מומלץ לא לפספס כמה טניסאיות מבטיחות ששוות מעקב. בושאר היא רק אחת מהן, ולצידה אפשר למצוא גם את קרולינה פלשיקובה הצ'כית (23 בעולם) עמוסת הפוטנציאל. בלנדה בנצ'יץ הנהדרת, בת ארצו של פדרר, הגיעה כבר בגיל 17 עד לרבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה ומסומנת כבר מעכשיו כיורשת של מרטינה הינגיס הגדולה. בהתחשב בעובדה שהיא נמצאת במקום ה-32 בדירוג העולמי שלוש שנים לפני שמלאו לה עשרים, זאת ממש לא השוואה מופרכת.

 

גם אם חלק מהשחקנים האלה לא יעמדו בציפיות, 2015 אמורה להיות עדיין עונת טניס שמבטיחה הרבה. עכשיו היא צריכה רק לקיים. אתם מוכנים להתחיל? בדצמבר, בכל מקרה, רק אל תשכחו לחזור לכאן כדי לבדוק אם צדקנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים