“אשמים אנחנו” • נציג ש”ס מכה על חטא

"אבל אשמים אנחנו, שכשראינו שכל זה מתחיל להתגלגל לא ידענו לעמוד בפרץ כולם, ולקחת כולם אחריות" • חבר הנהלת העיר ירושלים מטעם ש"ס נחמניאל סבן, מכה על חטא בפרשת "מכירת יו"ר התנועה"
נחמניאל סבן
ח' טבת התשע"ה / 30.12.2014 17:34

“אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ עַל אָחִינוּ, אֲשֶׁר רָאִינוּ צָרַת נַפְשׁוֹ בְּהִתְחַנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ, עַל כֵּן בָּאָה אֵלֵינוּ הַצָּרָה הַזֹּאת”.

אין יותר מתאים מהפסוק הזה, שקראנו אותו בפרשיות בשבועות אלו, לפתוח בו מאמר ביום כזה, יום בו אנחנו רואים כיצד מכירתו של יו”ר התנועה הרב אריה דרעי, מתבצעת בדרך הנלוזה ביותר בדרך של שפיכות דמים.

אם אחי יוסף מכרו אותו לעבדות במצרים, אנו לקחנו את מי שהיה עבדם של גדולי ישראל,  בכל השלושים שנה האחרונות, והפכנו אותו לקורבן האישי שלנו, שמשלם מחיר אישי ומשפחתי על מזבח הבחירות האלה.

האם ישנו מישהו מבין כולנו, אלו שמסרבים לקבל את ההתפטרות הזו, שהיה מסכים לקחת מאית מהסבל הזה? לחשוף את ילדיו לעשירית מההשמצות שהרב אריה קיבל? האם כל מה שאנחנו מתחננים אליו זה בעצם כי אנחנו חושבים שאין אף לא אחד מתוכנו שיוכל לעמוד בבזיונות שהוא עובר בכל שלושת העשורים האחרונים?

אבל אשמים אנחנו, שכשראינו שכל זה מתחיל להתגלגל לא ידענו לעמוד בפרץ כולם, ולקחת כולם את האחריות, ולדאוג שמעשים כאלה, כשעוד ריחפו באוויר לא יקרו.  העדפנו לטמון את הראש בחול, ולומר לעצמנו שבטח הרב אריה יוכל לעמוד בכל תרחיש אפשרי, הוא איש מספיק חזק וחכם לעמוד בכל התלאות האלה.  ושכחנו שחוכמתו קודם כל צריכה לשמש את מוסדות התורה, פיקחותו קודם כל אמורה לשרת את עולם התורה, חשיבתו הנכוחה אמורה לעזור לשכבות החלשות, אלה שאין להם מי שידבר עבורם.

ופתאום גילינו, שחכם ככל שיהיה פיקח ככל שיהיה, לב בשר ומשפחה רחבה ועניפה שמסובבת אותו יש גם לו, וגם להם מותר לעצור ולומר: די!

אבל אשמים אנחנו, כי כרגע אנחנו חייבים אותו בשביל עולם התורה, לא בשבילנו. מכיון שלא הוכחנו עד היום שהתנועה היא גוף אחד, שדוחה ממנה את כל מי שלא שומע למועצת החכמים, שמדירה ממנה את כל מי שמדבר סרה באחד מחבריה, אנחנו נמצאים בפני מצב שרק גדולי ישראל יוכלו להחזיר אותו למקום שבו הוא צריך לעמוד.

“איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק”.

הכותב הוא חבר הנהלת העיר ירושלים מטעם סיעת ש”ס. 

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אך כמה צודק
    30/12/2014 20:51
    לקבה יש זמן
  1. ארור מכה רעהו שמסתתר

  2. סבן, אולי נאה דורש אבל נאה אינו מקיים
    31/12/2014 07:31
    ירושלמי
  3. טול קורה…

  4. נחמניאל יאללה יאללה. מה היללות האלה? כולה אריה דרעי.
    31/12/2014 16:09
    ירחמיאל
  5. תרגיע לגמרי. הוא לא עזב ולא יעזוב אין לו חיים בלי שררה.

  6. נחמיאל אל תעשה צחוק מעצמך, חנטריש לך ללקק מאמא את החלב מהשפתיים
    31/12/2014 20:22
    שפיצ
  7. נחמיאל אל תעשה צחוק מעצמך, חנטריש לך ללקק מאמא את החלב מהשפתיים

  8. דרעי הרוויח ביושר את המיוחס לו - נחש תחמן שמאלני ולא באמת דתי
    01/01/2015 05:29
    מכיר
  9. תנו לו ללכת!

  10. על מה אתה מדבר
    01/01/2015 06:04
    קצת שכל בקודקוד אין
  11. מרן אמר בפה קדשו על אריה שהוא עצמאי ולא שומע לו. אז על איזה עבדם של כל גדולי ישראל אתה מדבר? לא הבנתי

  12. חבוב. לך קצת אחורה..
    01/01/2015 17:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. אבל אשמים אנחנו? בהחלט.
    עוד כשיו”ר התנועה אריה דרעי דאג להודות בכנס המספד על מרן לכל מי שזז. כולל לנהגים ולרופאים, ולא מצא זמן להזכיר את אלי ישי אפילו ברמז, כבר אז חטאתם והייתם אשמים.
    שלא לדבר על להושיב אותו במקום ראוי ליושב ראש שרק לפני חודשים ספורים דחקתם ממקומו, ולא בשורה האחרונה יחד עם כל המתפלחים, ואיפה הייתם אתם?
    למה רק עכשיו אתם צורחים ומגוננים בחירוף נפש על כבודו של אריה? כבר אז הייתם אשמים.

  14. לא חכמה לתקוף...
    01/01/2015 18:27
    ידיד
  15. יש כאלו שתוקפים אנשים בלי להכיר אותם אישית… את נחמניאל אני מכיר אישית, והלוואי שכל נציגי הציבור יהיו כמוהו. אם יש למישהו בש”ס שכל, מזמן כבר היו צריכים לקדם אותו.

  16. כתבת יפה. אם כי ישנה היתממות גדולה בדבריך
    01/01/2015 22:23
    אברך ביתרי
  17. ממה שכתבת מצטייר אריה דרעי כצדיק שכולו רק טוב ועשיה למען הציבור התנהלות נקיה מתחכים. יחס נפלא לכולם כולל אלי ישי. ולא כך הדבר. אריה דרעי ידוע כמניפולטור ענק. אני מעריך שכל המסכנות שהוא משדר מטרתה רק להגדיל את כוחו. הצורה ששפך את דמו של אלי ישי הייתה מחרידה.הצורה שבה איים על הרב עובדיה זצ”ל הייתה חרפה. הוא מרכז המון כח ועושה בו שימוש לרעה. הקלטת שהופצה אמנם מהווה פגיעה קשה בדרעי. אך אי אפשר להתעלם מתוכן הדברים. הרב לא היה טיפש הוא ידע בדיוק מה עושה דרעי. ומה עושה ישי. לא על דרעי אמר הרב בכל ביתי נאמן. הוא ידע בדיוק מי איתו ומי משחק בו. התמימות המזוייפת שעכשיו אתה משדר היא ממש מבית מדרשו של הקדוש המעונה דרעי

  18. טור ליקוק לאריה דרעי. סבן מחפש קידום? אל תבנה על זה
    18/01/2017 10:09
    אילן
  19. בקרוב דרכי יוצא מהערכת הפוליטית. הליקוקים שלך לא יעזרו. נעבך.
    דרעי פגע בשבת, התיר ייבוא פירות ים, גרם למחלוקות בעם. על זה הוא אשם. לא אנחנו.