הדרמה בש”ס: אריה דרעי יגיש הערב ליו”ר הכנסת מכתב התפטרות

למרות הגזירה של מועצת חכמי התורה: יו"ר ש"ס אריה דרעי יגיש הערב בשעה 19:30, את מכתב התפטרותו מהכנסת ליו"ר ח"כ יולי אדלשטיין • התפטרות דרעי מהכנסת, כמו גם מראשות ש"ס היא חסרת משמעות אמיתית • המחליף: ליאור אדרי מבד"צ בית יוסף • סיעת ש"ס מכונסת בכנסת
שרי רוט
ח' טבת התשע"ה / 30.12.2014 16:40

הקמפיין של ש”ס עולה לשלב הבא: בהודעה רשמית מטעם התנועה נאמר, כי יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, שאמש היגר מכתב בקשה אל חברי מועצת החכמים להתפטר מתפקידו כיו”ר התנועה – יגיש הערב גם את התפטרותו מהכנסת.

דרעי יגיע בשעה 19:30 ללשכת יו”ר הכנסת, ח”כ יולי יואל אדלשטיין, שם יגיש את מכתב ההתפטרות.

קודם להגשת ההתפטרות, מכונסת סיעת ש”ס לדיון במהלכו יודיע דרעי על ההתפטרות. חברי הכנסת יבקשו מדרעי לחזור בו ולהישאר בראשות התנועה.

wpid-img-20141230-wa0118.jpg

כינוס סיעת ש”ס

מי שיחליף את דרעי עד לבחירות הוא ליאור אדרי, נציגו של הגאון רבי משה יוסף ברשימת ש”ס, מבד”צ ‘בית יוסף’.

ליאור אדרי נחשב מבכירי מערכת הכשרות של בד”ץ ‘בית יוסף’ ומקורב לרב משה יוסף, יו”ר הבד”צ. הוא  למד בישיבת באר התורה בירושלים, שירת כסגן קצונה במילואים ביחידת מודיע נפגעים קצין העיר, וכן שלוש שנים בחיל חינוך.

יש לציין, כי למעשה ההתפטרות של ח”כ דרעי כעת מהכנסת, כמו גם מראשות ש”ס היא חסרת משמעות אמיתית, שכן המבחן האמיתי הוא: האם דרעי יוצב במקום הראשון ברשימת ש”ס לכנסת הבאה.

ליאור אדרי

ליאור אדרי

דרעי קיים היום סבב בין חברי מועצת חכמי התורה – הגר”ש בעדני, הגר”מ מאיה והגר”ד יוסף – אותו חתם בבית נשיא המועצת הגר”ש כהן.

ככל הנראה דרעי הצליח לשכנע את חברי המועצת לאשר לו את ההתפטרות מהכנסת, לאחר שאמש הודיעו הרבנים כי הם גוזרים עליו להישאר יו”ר התנועה.

אתמול, במהלך ישיבת מועצת החכמים שהתכנסה בביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף, הודיעו – כפי שנחשף בחרדים10 –  כל חברי הכנסת של ש”ס לחברי המועצה, כי “אם דרעי לא יהיה בראשות התנועה אנו כולנו מתפטרים, כאיש אחד”.

הבוקר חזר ח”כ איציק כהן על האיום, במהלך ראיונות שהעניק לכלי התקשורת: “אם אריה מתפטר, כל הח”כים הולכים אחריו”.

כהן המשיך בדרמטיות: “אין לו תחליף. אין דבר כזה למנות יושב ראש אחר. לדעתי יהיה קשה מאוד להחזיר אותו ואני מאוד מקווה בשביל תנועת ש”ס ובשביל עם ישראל שאכן יתחולל איזה שהוא מהפך בעניין הזה”.

מוקדם יותר הגיעו אל ביתו של חכם שלום כהן בעיר העתיקה בירושלים כ-25 סגני ראשי ערים מטעם ש”ס, והגישו מכתב התפטרות, אותו ניסח סגן ראש העיר ראשון לציון אריה כהן, ויתר הסגנים חתמו עליו: “אני מבקש את ראשות מעלת כבוד רבותינו הגאונים, שבמידה ויעמוד יו”ר התנועה על רצונו להתפטר, אבקש גם אני את רשותכם להתפטר מתפקידי כיו”ר ש”ס בראשון לציון ומחברותי בעירייה”.

לאחר מכן המשיכו הסגנים אל ביתו של רבה הספרדי של ירושלים, הראשל”צ הגרש”מ עמאר, וביקשו ממנו כי יתווך במאמצי השלום בציבור הספרדי.

אתמול שיגר דרעי מכתב לחברי המועצת בו הודיע להם על כוונתו להתפטר מראשות התנועה: “הכאב שפילח את לבי אתמול היה קשה יותר מפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל. הלב נקרע לאור חילול השם הנורא, ביזיון כבוד התורה והפגיעה בכבודו של מר”ן. לכן החלטתי לבוא מול מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי”.

אך הרבנים החליטו לדחות את התפטרות: “מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו”ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה”, הקריא ח”כ יואב בן צור את ההחלטה.

דרעי, שנעלם לפני שמועצת החכמים התכנסה בביתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45, חזר אל ביתו לקראת חצות, לאחר שהסתתר וניתק קשר.

לאחר שחזר לביתו כתב דרעי מסרון לבנו יהודה: “ברוך השם יש לכם אבא במשרה מלאה, מקווה שלא יימאס לכם. אני אשתדל להיות חבר ואבא טוב. אוהב אתכם, מתנצל מאוד שלא עידכנתי אף אחד חוץ מאמא. תעביר לכל המשפחה”.

wpid-img-20141230-wa0104.jpg

מאהל שאגת אריה ברחוב הקבלן בהר נוף (צילום: אהרן גולדשטיין)

במקביל מי שזכו לכינוי ‘התנזים של דרעי’, בראשות יהודה אזרד חוזרים לפעול. “נעצור את דרעי בגופינו” כתב הבוקר אזרד לפעילים. “חברי התנזים שהוזזו במהלך השנתיים האחרונות הצידה על ידי אריה דרעי במטרה להרגיע אינטרסנטים למיניהם, לוקחים את המושכות לידיים חזרה.

“היום נתארגן כל חברי התנזים במטרה להקים בעוד מספר שעות את שאגת אריה 2 ליד ביתו של דרעי. אנחנו מתכוונים לעצור את דרעי בגופינו ולא לתת למהפכה להידרדר אל פי התהום ולהיעלם מהמפה.

“די לרמיסת קרנם של יהדות המזרח. אותנו לא תצליחו למחוק מהמפה. רוחנו חזקה יותר מכל הספינים והתככים שנועדו לעצור את החזרת העטרה ליושנה”. הוא סיים: “אריה, האם זקוק לך”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפילה להחזרת דרעי לתנועה
    30/12/2014 16:52
    תלמיד מרן
  1. תפילה לחזרת רבי אריה דרעי שליט”א

    אנא אריה מלא רחמים, אשר בידו נפש כל חי, ראה נא בכיותנו ותחנונינו , תעל נא שוועתנו מירונה מכון שבתך, אל נא תפקיר את כל יהדות ספרד לאנחות, כי אין לנו מלך אלא אתה. אף על פי שדור עני ושפל כדורינו אשר אוי לנו שכך נתבזה זכרו של מרן בו, אינו ראוי כלל להנהגתך הרוממה, חוס עלינו , וכמו שכבש מרן את כעסו מעליך, כן יכבשו רחמיך את כעסך ותשוב ותנהיגנו לעד עד שתתגלה כמשיח בב”א

  2. לא חבל? הוא מפסיד שלוש חודש משכורת ופנסיה ורכב ונהג ומזכירות ותקציב.
    30/12/2014 17:02
    מנהל חשבונות
  3. חבל

  4. ברוך שפטרנו
    30/12/2014 17:40
    אהרן
  5. ברוך שפטרנו מ”הרשע”

  6. אריה תתקרבן תתקרבן תתקרבן אנחנו אוהבים אותך ככה
    30/12/2014 17:57
    אבי
  7. הציבור כבר לא טמבל אל תזלזל באינטלגנציה של הציבור

  8. כבר קבע החכם מכל אדם: (משלי פרק יז יג) מֵשִׁיב רָעָה תַּחַת טוֹבָה לֹא תָמוּשׁ רָעָה מִבֵּיתוֹ:
    30/12/2014 18:24
    אש
  9. מצא את ההבדלים ! כאשר אלי ישי פרש מש”ס זה לא הפריע לאף אחד. המועצת לא גזרה נציגי הציבור וחברי הכנסת העיריות לא מחו. ולא איימו לפרוש. רבנים לא פנו בקריאה שיחזור. ותתפלאו אפילו חבר ועד בית אחד. וגם לא עובדי הנקיון בש”ס קראו לישי לחזור. אף אחד לא כאב את לכתו ! ללמדך כמה הוא נמאס על כולם! אולם כשאריה רוצה לפרוש נגזרות גזרות ארץ רעשה נצגים וחברים נואשים ורוצים לפרוש. רבנים נזעקים ועוד ועוד!!!! . מי שחיפש את התשובה לשאלה למה אלי מקנא מאריה למה מנע את חזרתו ולמה לא מקבל מרותו ולא מסוגל לשהות במחיצתו הנה לכם התשובה. “הקנאה” והאמת יש לו הרבה על מה לקנאות מאריה

  10. ישר מהשמים מדה נגד מדה אחרי שביזו הרב אמנון יצחק שליט
    30/12/2014 19:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. ישר מן השמים מדה נגד מדה אחרי שביזו הרב אמנון יצחק שליט”א