כשהם מתמודדים עם העלטה ומזג האוויר הסוער שכולל רוחות של כ-90 קילומטרים בשעה, ממשיכים צוותי חילוץ איטלקים ויוונים גדולים במאמצי חילוץ הלכודים במעבורת הבוערת בים האדריאטי, שהחלה לעלות באש כשדליקה פרצה בסיפון התחתון של כלי השיט בשעות הבוקר (ראשון). על המעבורת היו 478 נוסעים ואנשי צוות, כש-190 מהם כבר חולצו. האסון גבה עד עתה את חייו של אדם אחד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

צוותי החילוץ משתמשים בסירות הצלה כדי להעביר את הלכודים לנמל דורס שבאלבניה. "אנו עושים מאמצים על-אנושיים במבצע המסובך במיוחד הזה", אמר דובר משמר החופים היווני ניקוס לגקדיאנוס. "פעולות החילוץ המוטסות יימשכו כל הלילה". מוקדם יותר אמר לגקדיאנוס כי הגשמים העזים שירדו באזור האסון סייעו לצוותי החילוץ להשתלט על הדליקה שפרצה במעבורת.

"הרגשנו שהרצפה בוערת" (צילום: AP)
"הרגשנו שהרצפה בוערת" | צילום: AP

"הרגשנו שהרצפה בוערת"

נוסעים מבועתים שהצליחו להילחץ מכלי השיט הבוער סיפרו כי כשפרצה האש הם נמלטו בבהלה לקומות הגבוהות יותר. "ברחנו לסיפון, היכן שמוקמו סירות ההצלה", סיפרה אחת מהם, ראני הפירו. "בשלב מסוים הרגשנו שהרצפה בוערת. היו שם הרבה ילדים וזקנים. התאספנו וניסינו לחמם את עצמנו".

שר הספנות היווני מילטידאיס ורוויציטיס התייחס לפעולות החילוץ תחת מזג האוויר הקשה. "אנו עושים כל שביכולתנו כדי להציל את מי שנותר על הסיפון. אף אחד לא יישאר חסר אונים", הוא הבטיח. "זה אחד מהמבצעים הכי סבוכים שביצענו".

בכיר במשרד ההגנה היווני הוסיף כי שני מסוקים איטלקיים ושניים יווניים גויסו למשימה, כשכל העברה מוטסת שכזו לחוף מבטחים אורכת כרבע שעה.

המעבורת, ששייכת לחברת "נורמן אטלנטיק", יצאה בשעות הבוקר המוקדמות מפטרס, העיר השלישית בגודלה ביוון, לכיוון העיר אנקונה שבאיטליה השוכנת לחופי הים האדריאטי כשבדרך - כ-64 קילומטרים מהאי קורפו - פרצה לפתע האש. על הסיפון היו אזרחים ממדינות כמו יוון, איטליה, אוסטריה, טורקיה, צרפת והולנד.