עוד ראש עיר לשעבר מורשע בפלילים: בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון המושעה, בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

השופט עידו דרויאן הרשיע את רוכברגר בהפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף. ראש העיר לשעבר זוכה מעבירה של כפל תשלומים על סך 6,000 שקלים.

עם צאתו מבית המשפט אמר רוכברגר לכתבים: "יהיה בסדר, שיהיה לנו בוקר טוב וימים טובים. אני מכבד את בית המשפט וצר לי על ההחלטה הזאת. אני מקבל אותה בכאב אך מקבל אותה נראה אחר כך מה לעשות". 

הפרקליטות: להיזהר עם כספי ציבור

"בית המשפט הרשיע היום את רוכברגר בעבירה של מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. היום יוצא מכאן מסר שכל מי שנושא תפקיד בכיר בתאגיד חייב להיזהר, חייב להשתמש בכספי הציבור לצורכי תפקידו בלבד ולא לצרכים פרטיים", מסרה עו"ד פיה גלדר מפרקליטות מחוז תל אביב.

עו"ד ליאור אפשטיין, מצוות ההגנה של ראש העיר, אמר: "אנו מרכינים ראש בפני ההחלטה, שהיא שיפוטית בעיקרה. להחלטה יש משמעויות אישיות, פוליטיות, קהילתיות כבדות וקשות". לדבריו, מתחם ההרשעה בעבירות בהן הורשע רוכברגר "מדבר גם על מאסר בפועל והוא גם מאפשר קלון". הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשבועיים, ב-15 בינואר.

בעקבות כתב האישום: רוכברגר הועבר מתפקידו 

נגד רוכברגר הוגש כתב אישום בחודש מאי 2013 בגין ריבוי עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, קיבל רוכברגר החזר הוצאות מ"קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות", ובכך עקף את חוק הרשויות המקומיות, שאוסר על ראש רשות לעסוק בכל עסק אחר.

בכתב האישום נטען כי רוכברגר "נהג להגיש לקרן קבלות וחשבוניות שאינן קשורות לפעילותו בקרן ובהן רכישת מצרכים ביתיים, הוצאות נסיעה לחו"ל של בתו ושיעורי אנגלית שלמדה תוך זיוף פרטים המופיעים בהן, כך שייחזו כהוצאות אשר בגינן התאפשר לו לקבל החזר מן הקרן" - החזרים שהסכמו בכ-118 אלף שקלים, אותם החזיר רוכברגר לאחר שהתגלו מעשי המרמה. 

בחודש ספטמבר 2013 קבע הרכב של שבעה שופטי בג"ץ כי יש להעביר מתפקידו את רוכברגר, בעקבות כתב האישום. עם זאת, בחודש אוקטובר הוא נבחר שוב לראשות העיר ברוב של 57% - ונאלץ להודיע על נבצרות מתפקידו בשל המשפט המתנהל.