בקרוב בהפסקה? סניף קופיקס בת"א (צילום: חדשות 2)
בקרוב בהפסקה? סניף קופיקס בת"א | צילום: חדשות 2

רשת בתי הקפה המוזלת קופיקס מנסה להיכנס לשוק הקפיטריות בבתי הספר, וצעד זה כבר מעורר את זעמם של מפעילי הקפיטריות שחוששים שיגזלו מהם את הפרנסה. קופיקס החלה בפיילוט להפעלת סניף של הרשת בתיכונים בראש העין ובהרצליה. אם פיילוט זה יוכתר בהצלחה, תחל הרשת לפעול בבתי הספר במטרה להחליף את הקפיטריות הפועלות שם. בקופיקס טוענים כי הפוטנציאל הוא הפעלת מאות נקודות מכירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"חושבים שאנחנו עושים בקפיטריות האלה מיליונים, וזה לא כך", אמר א', שמפעיל מזה כמה שנים קפיטריה באחד מהתיכונים בארץ. "אלה לא מהעסקים הכי משתלמים והכי שווים. אפשר להתפרנס בכבוד ולא יותר מזה".

הפעלת הקפיטריות בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים נעשית על בסיס מכרזים שמפרסמת הרשות העירונית. המכרזים ותנאיהם שונים מרשות אחת לשנייה, ומהם גם נגזרים המחירים שבהם נמכרים המוצרים לילדים בקפיטריות. בחלק מהרשויות נדרשים הניגשים למכרז להתחייב על סל מוצרים מוגדר וכן על מחיר המכירה של המוצרים לילדים. דמי השכירות החודשיים המשולמים לרשות המקומית נעים בין 8,000 ועד ל-18,000 שקל בחודש.

"איך קופיקס ימכרו רק חצי יום, בלי יולי-אוגוסט וחגים?"

הקפיטריות בבתי הספר מציעות היום מוצרים בחמישה שקלים - המחיר האחיד שמציעה רשת קופיקס לכלל מוצריה, אך חלק מהמוצרים נמכרים במחירים גבוהים יותר וחלק במחירים נמוכים יותר. כך למשל, בעוד שמחיר הכריכים בקפיטריות לרוב גבוה יותר, המחירים של מוצרי השתייה החמה נמוכים יותר.

"אין בעיה למכור מוצרים של קופיקס בחמישה שקלים", אומר א'. "השאלה אם הילד שבע. אני מוכר שליש בגט ב-8 שקלים וחצי בגט ב-11 שקל ורוב הילדים קונים חצי בגט כי הם לא שבעים משליש בגט. ילד יצטרך לקנות 2-3 מוצרים של קופיקס כדי לשבוע. בסופו של דבר אני עובד לפי הביקוש של הילדים. קופיקס בטח לא ישלמו את השכירות שאנחנו משלמים. אם יתנו לי שכירות נמוכה יותר, אני אוכל להוריד עוד את המחירים לילדים".